Gaat hij langzaam uit of is het 'boaab' en uit. het eerste is een te rijk mengsel (ook roet uit de uitlaat) het tweede is te arm. het is vaak een carburatieprobleem al moet je de ontsteking in dit soort situaties ook niet uitvlakken.
Heb je iets veranderd waardoor het zou kunnen komen?
jupio
Ik heb er niks aangedaan had laats 5km gereden ff gestopt uitgezet foto gemaakt en weer gestart wil gas geven en valt uit, ongeveer 5 minuten later lukte het wel sloeg aan weer 1km gereden moest afremmen voor een verkeersdrempel terug geschakeld geef gas en valt weer uit en daarna niet meer aan te krijgen.
Dit komt mij zeer bekend voor, bij ons was het de benzinetoevoer. Die zat verstopt. Er zat heel weinig benzine in de vlotterkamer (waardoor een soort vapourlock) én de toevoer vanuit de tank (kraantje) was belemmerd (in ons geval roest). Nadat we alles grondig hadden schoongemaakt en het vlotterniveau hadden aangepst was het bij ons over.
Later hadden we een soortgelijke situatie maar dan sputterde hij eerst, toen bleek het de condensator te zijn. Dat kun je natuurlijk controleren door te kijken of hij in zo een situatie (warm motorblok) nog vonkt. Ik ga er wel vanuit dat je kleppen in orde zijn, want anders moet je ze inderdaad eerst stellen. Maar dan had je er ook wel bijgeschreven dat de compressie weg was als hij niet wilde starten.
sterkte ermee
Jupio
Ga nooit zomaar ergens van uit, hier, zelfs niet als ze zeggen dat het in orde is, want het is een zooitje machinisten...
'M'n punten staan goed.' Blijkt dat punten op F al 0,4mm open staan.
'M'n kleppen staan goed.' Blijkt dat de persoon de klepdop er niet eens afkrijgt, dus dat ie dat maar gewoon roept.
'M'n kleppen en ontsteking staan goed, want die zijn door een monteur/fietsenmaker/dealer gesteld'.' Ja, fuck, hoe lang geleden en voor mijn past stelt je opoe ze, controleer of ze goed staan.
'M'n condensator kan het niet zijn, want die is nieuw.' Na 6x vragen blijkt het een gecremeerde imi.
'Ik heb de carb helemaal schoongemaakt' Ja leuk dat de buitenkant schoon is, maar ik vroeg of je punten vonkten.
'Ik heb de luchtsproeier gesteld en hij wil niet stationair lopen.' Blijkt de kop ook gewisseld en staat de nok een tandje te laat, maar dat wordt er niet bij gezegd.
'Hij ploft.' 1000 tips over de ontsteking, terwijl meneer er een dikke carb op heeft geprutst en aanneemt dat de afstelling uit de doos wel goed moet zijn.