Kleine vragen topic
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Re: Kleine vragen topic
Je kan ook een van de armpjes uit die langzame vliegwielen pakken en daarmee je vervroegende weer laten werken, en die nippon denso heeft origineel één armpje, die van jou origineel twee
ben m'n voorvork aan het demonteren om te kijken wat de oorzaak is dat ie zo slecht veert en olie lekt, maar ik krijg de circlip boven de keerring met geen mogelijkheid los. Plus door metaalmoeheid ofzo zijn de twee 'oogjes' van een circlip afgebroken en die krijg ik er dus ook niet uit.
En verder zit de schroef onderaan de onderpoot ook muurvast, die krijg ik er ook niet uit, en de slagschroevendraaier is te kort om erbij te kunnen. Dik ingesmeerd met wd40 maar komt echt niet los.
Iemand ervaring?
En verder zit de schroef onderaan de onderpoot ook muurvast, die krijg ik er ook niet uit, en de slagschroevendraaier is te kort om erbij te kunnen. Dik ingesmeerd met wd40 maar komt echt niet los.
Iemand ervaring?
Honda SS50 125cc 49cc
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Hoeveel ml olie gaat er in SS imitatiepoten?
Kan ik daar gewone motorolie in doen, of is echte voorvork olie gewoon beter?
Rijdt dat dan ook veel stugger of valt dat wel mee?
MVG,
Christiaan
MVG,
Christiaan
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
ik dacht 130ml per poot (kan ook 120 zijn), gewone motorolie volstaatChristiaan schreef:Hoeveel ml olie gaat er in SS imitatiepoten?
MVG,
Christiaan
qua rijgedrag geen verschil tussen voorvork olie of motorolie
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
Ik heb net mijn originele gedaan met voorvork olie.
Daar heb ik ze helemaal in gedrukt, toen 125ml olie erin (dan is hij vol) dan uitveren en bouten erin draaien.
Ik kan me wel voorstellen dat ze een stuk stugger veren met normale olie omdat die iets dikker is of heb ik dat fout?
en in die imitatiepoten gaat toch een stuk meer, ze wegen ook maar ongeveer de helft.
Daar heb ik ze helemaal in gedrukt, toen 125ml olie erin (dan is hij vol) dan uitveren en bouten erin draaien.
Ik kan me wel voorstellen dat ze een stuk stugger veren met normale olie omdat die iets dikker is of heb ik dat fout?
en in die imitatiepoten gaat toch een stuk meer, ze wegen ook maar ongeveer de helft.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Dat kan niet. Die zijn echt anders.ciebie schreef:Je kan ook een van de armpjes uit die langzame vliegwielen pakken en daarmee je vervroegende weer laten werken, en die nippon denso heeft origineel één armpje, die van jou origineel twee
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
honda sleutelaar
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ontelbaar!
dat heb je foutChristiaan schreef:Ik heb net mijn originele gedaan met voorvork olie.
Ctjes for life and SSjes after for ever.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
De demping wordt stugger. De veren gaan van dikkere olie niet strakker staan.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
NIX schreef:De demping wordt stugger. De veren gaan van dikkere olie niet strakker staan.
Ik bedoelde uiteraard de demping sorry
kan ik misschien ook de spoelen overzetten op mijn mitsubishi grondplaat en dan dat vliegwiel pakken?NIX schreef:Dat kan niet. Die zijn echt anders.ciebie schreef:Je kan ook een van de armpjes uit die langzame vliegwielen pakken en daarmee je vervroegende weer laten werken, en die nippon denso heeft origineel één armpje, die van jou origineel twee
Beunen is de kunst van het improviseren
-
luuk006
- Frequent 4T-MSB visitor
hallo,
mijn achterwiel zit niet recht in de achterbrug, en dus ook niet recht onder het spatbord. beetje onduidelijke foto:

ik heb volgens mij alles er goed inzitten, misschien de brug krom?
mijn achterwiel zit niet recht in de achterbrug, en dus ook niet recht onder het spatbord. beetje onduidelijke foto:

ik heb volgens mij alles er goed inzitten, misschien de brug krom?
-
luuk006
- Frequent 4T-MSB visitor
het wiel staat compleet een stuk verder naar links. dus niet gedraait ofzo. misschien dat er een bus oid mistEric schreef:En als je hem met behulp van de kettingspanners nou eens recht zet? Of klopt de kettinglijn dan niet meer?
EDIT: plaatje bij het praatje