Meer olie met oliekoeler??

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Pico
Frequent 4T-MSB visitor

Re: Meer olie met oliekoeler??

Bericht door Pico »

jeroenhonda schreef:Ja of je monteert iets meer cc, ga je wat makkelijker de berg op, hoeft je blokje ook niet zo heet te worden. Denk dat zo'n oliekoeler echt niet nodig is voor die ene keer dat je in de bergen bent. Of je moet er wonen, maar daar ga ik dan maar niet vanuit 8-)
Nee ik woon gewoon in ons vlakke Nederland maar kom wel regelmatig in de bergen van Oostenrijk, of voor mijn werk (ik werk voor een Oosterijkse firma) of met de vakantie.

Ik ga wel wat meer cc's monteren. Ik had een 110cc 3V 4 bak semi blokje op het oog maar deze lekt olie, carterpakking kapot denkt de eigenaar. Ik zoek nog wel ff verder of zet een 72cc of 85cc cilinder op mijn eigen blokje.
Laatst gewijzigd door Pico op 09 apr 2011 23:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Camiel
4T-MSB addict
Bezit: SS50

Bericht door Camiel »

Op eBay heb je wel 110 of 125cc blokjes voor de prijs van een cilinder en zuigerset met pakkingen. T zal elkaar niet veel ontlopen. Heb je ook meer vermogen dan met een setje, is wellicht fijn in die bergen.
Honda SS50 125cc 49cc
Pico
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Pico »

butt head schreef:als je in de bergen rijd en niet naar een hoge versnelling kan door de berg moet je hem ook zo af en toe stil zetten. als je het hele stuk om hoog jakkert aan 1 stuk door dan is het ook wel goed verklaar baar dat hij heet word. het is een rijwind gekoeld blok als je in een lage versnelling rijd me veel toeren en weinig snelheid dan krijgt hij gewoon te weinig koeling door de wind.

als je op een normale vlakke weg rijd is er niets aan de hand. dan zal je blok ergens tussen de 80 en 100 graden zijn niets aan het handje dus. nu met die koeler heb je de kans dat je blok niet op temperatuur komt dat is ook niet goed voor een blok.

ik zou zeggen hang die koeler er enkel op als je de bergen in gaat en je wil aan 1 stuk naar boven wil flammen.
je kan natuurlijk ook een paar keer onder weg stoppen en van de natuur genieten en je blokje op adem laten komen

Ik heb ook een paar keer gestopt om de motor weer even op temperatuur te komen en ben niet in een keer naar boven gereden hoor :wink:

Net even wat meer koppel en hij had het in z'n 2 gered, was ook best wel steil die weg. Voor de rest lekker rondgereden daar en op de oldtimershow daar had ik hem bij de ingang geparkeerd. Ik had meer bekijks met de Monkey dan menig oldtimer eigenaar :twisted:
Pico
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Pico »

BTW,

Zo gaat de Monkey mee op vakantie:

Afbeelding

Afbeelding

Komende vakanties in Mei en in Juli mag ie ook weer mee. In Mei naar Spanje achterop de auto op de omgebouwde fietsendrager en in Juli weer voor op de caravan.
Plaats reactie