Ik weet nog niet óf ik het ga doen, maar zie her en der verlaagde versies van de Chaly voorvork en geeft een leuk lowrider effect. Nou was ik benieuwd wat er precies ingekort word van de vork, de chromen benen of word simpelweg de veer korter gemaakt ?
Alvast bdeankt,
Thijs
Verlagen Chaly voorvork, hoe te doen ?
Verlagen Chaly voorvork, hoe te doen ?
SS50, CD50, CF50 op kenteken 
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
Re: Verlagen Chaly voorvork, hoe te doen ?
ik heb bij mijn oude monkey de zaag in de veren gezet. dat is vrij makkelijk.
bij een dax voor vork setje heb ik de poten in gekort. dan moet je meer aan passen. denk aan gatjes boren voor de borg pinnen en het op maat veilen van de houder van de veren
bij een dax voor vork setje heb ik de poten in gekort. dan moet je meer aan passen. denk aan gatjes boren voor de borg pinnen en het op maat veilen van de houder van de veren
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
Veer een stukje afzagen kan inderdaad, de afgezaagde veer kun je zo weer monteren dus verder hoef je helemaal niks aan te passen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Of je zet er monkeypootjes in, maar aangezien die 2e hands niet langskomen zal het zagen worden.
Makkelijker dan ik dacht dan, veren zagen it is. Mocht het fout gaan is een nieuwe veer weer zo geplaatst. Hoe zit het dan met de druk, idealer zou een sterkere korte veer zijn? Klapt hij bij flinke impact niet tegen de kunstof bus aan of zit er veel marge in de veer ?
SS50, CD50, CF50 op kenteken 
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
ik had dacht ik een 3 of 4 cm van de veren af gehaald niets aan het handje toen
ik praat niet alleen maar poep
-
jeroenhonda
- 4T-MSB regular
- Bezit: Chaly en monkey z50j1
T kan allebei goed, poten is iets meer werk denk ik als je het weer gaat lassen. Heb ik gedaan, lever je sowieso niets in op de kracht vd veer. Maar ja wat ze hier zeggen, ze hebben er geen last van.
-
jeroenhonda
- 4T-MSB regular
Weet je dat zeker? Dacht het niet. Kan het mis hebben hoor, maar zou dan wel even willen weten hoe het precies zit?
Laatst gewijzigd door jeroenhonda op 20 apr 2011 12:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Pak eens een postbode-elastiekje en trek daar aan. Pak nu een kwart van het zelfde elastiekje vast en trek nog eens. Stugger, zoals je merkt. Een ingekorte veer is stugger.
Over dat verlagen: op de binnenpoot zit zo'n stootrubber op een nokje, die kun je ook verwijderen/afslijpen, heb je wat meer veerweg. Als je niks doet behalve veer afzagen komt de voorvork wel vaker tegen z'n einde veerweg aan.
Over dat verlagen: op de binnenpoot zit zo'n stootrubber op een nokje, die kun je ook verwijderen/afslijpen, heb je wat meer veerweg. Als je niks doet behalve veer afzagen komt de voorvork wel vaker tegen z'n einde veerweg aan.
-
jeroenhonda
- 4T-MSB regular
Ja oke een kleinere veer met een gelijke remweg geeft dus meer tegenkracht, ik snap 'm