Cb liep perfect, altijd na 1 keer kicken was ie aan.
opeens wou ie niet meer starten.
Ik heb de carburateur schoongemaakt en helemaal doorgeblazen, benzine kraantje loopt goed door. nu wil die nog steeds niet starten. Ik heb nog niet de ontsteking nagekeken, maar ik zou niet weten hoe dat opeens versteld moet zijn, ik heb er niet op gereden ofzo.
Als je trapt hoor je bij bijna elke trap een soort ''plof'', kan dit iets met de kleppen te maken hebben?
startprobleem CB50
-
cb50freak
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda CB50j
startprobleem CB50
Hey, careful man there's a beverage here!
-
Thomgun
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2 - Locatie: Hattem
Re: startprobleem CB50
Ik zou eerst is de bougie vervangen, doet soms wonderen. Trap je toevallig niet door de koppeling heen?
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.
Ok, nooit zomaar in het wildeweg dingen gaan schoonmaken of vervangen. De kans dat je het erger maakt is groot.
(Dus ook niet zomaar de bougie vervangen, Tomgun!!)
Je moet stelselmatig dingen uitsluiten. Voor een lopende brommer heb je 3 dingen nodig:
- compressie (voel je op de kickstarter)
- brandstof in de cilinder (checken te kicken, de bougie er uit te draaien en te kijken of deze nat is. Na een paar keer kicken moet hij flink nat zijn van de benzine)
- vonk op het juiste tijdstip
Je zegt dat je een raar geluid hoort, hoor je dat in de uitlaat? Kan een hangende uitlaatklep zijn, heb ik ook regelmatig meegemaakt, vaak moet je wat harder aantrappen en dan start hij wel weer. Of je duwt hem even de straat op en neer aan.
(Dus ook niet zomaar de bougie vervangen, Tomgun!!)
Je moet stelselmatig dingen uitsluiten. Voor een lopende brommer heb je 3 dingen nodig:
- compressie (voel je op de kickstarter)
- brandstof in de cilinder (checken te kicken, de bougie er uit te draaien en te kijken of deze nat is. Na een paar keer kicken moet hij flink nat zijn van de benzine)
- vonk op het juiste tijdstip
Je zegt dat je een raar geluid hoort, hoor je dat in de uitlaat? Kan een hangende uitlaatklep zijn, heb ik ook regelmatig meegemaakt, vaak moet je wat harder aantrappen en dan start hij wel weer. Of je duwt hem even de straat op en neer aan.
-
cb50freak
bougie is nat en je ruikt dat ie benzine verbrand.
Ik heb behoorlijk hard getrapt, maar wil echt niet aan.
Eerst maar is de ontsteking nakijken dan.
Ik heb behoorlijk hard getrapt, maar wil echt niet aan.
Eerst maar is de ontsteking nakijken dan.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Ik denk dat je, je uitlaatklep even moet stellen.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Neem dan meteen de inlaat klep mee!Edo schreef:Ik denk dat je, je uitlaatklep even moet stellen.
ik zie nergens staat of ie wel of niet vonkt, dus dat zou ik als eerste maar proberen!
mocht de bougie niet vonken, probeer dan even zonder bougiedop, dus alleen de kabel
-
cb50freak
bougie vonkt op de juiste plaats en mooi blauw.
ik ga nu de ontsteking checken en de uitlaatklep.
ik ga nu de ontsteking checken en de uitlaatklep.
-
CB50dude
- 4T-MSB addict
- Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :( - Locatie: Eemnes
Om er zeker van te zijn hoe time(stel) jij je ontstekingstijdstip af?
Had ook startproblemen met de CB die ik heb gehad als ik toen wist wat ik nou van Honda's weet had ik hem rijdend kunnen krijgen.
De timing van de ontsteking is ook essentieel.
Had ook startproblemen met de CB die ik heb gehad als ik toen wist wat ik nou van Honda's weet had ik hem rijdend kunnen krijgen.
De timing van de ontsteking is ook essentieel.
Honda CoolDriver50
-
cb50freak
het probleem is opgelost.
heb de kleppen iets strakker gesteld, nu staan ze perfect en de ontsteking was nog precies goed.
hij start nu, en loopt volgens mij nog iets beter dan eerst, lijkt snellere gas-reactie te hebben.
bedankt voor alle reacties.
heb de kleppen iets strakker gesteld, nu staan ze perfect en de ontsteking was nog precies goed.
hij start nu, en loopt volgens mij nog iets beter dan eerst, lijkt snellere gas-reactie te hebben.
bedankt voor alle reacties.
-
Magnadomo
- Bezit: Honda CB50J, Kymco Activ 50
Ik denk dat het toch iets met de bougie te maken heeft.
Het probleem herken ik wel.
Altijd kicken en lopen en van het ene moment op het andere pakt ie niet meer aan.
Haalt het bougietje er uit checkt de vonk... niets aan de hand.
Bougie er in trappen en lopen.
Let wel dat de puntjes slijten tenminste dat gedeelte (bruin ) wat door de krukas bewogen wordt.
Mijn CB50 pakte de laatste tijd ook wat moeilijker aan, even de punten iets bij gesteld en voila probleem opgelost.
Maar ja goed dat ie weer loopt.
Mijn ervaring is in de loop van de tijd is dat het wel in die richting altijd zit Bougie en ontsteking, maar ook dat als het een maal goed gaat, er niet meer aan moet komen.
Het probleem herken ik wel.
Altijd kicken en lopen en van het ene moment op het andere pakt ie niet meer aan.
Haalt het bougietje er uit checkt de vonk... niets aan de hand.
Bougie er in trappen en lopen.
Let wel dat de puntjes slijten tenminste dat gedeelte (bruin ) wat door de krukas bewogen wordt.
Mijn CB50 pakte de laatste tijd ook wat moeilijker aan, even de punten iets bij gesteld en voila probleem opgelost.
Maar ja goed dat ie weer loopt.
Mijn ervaring is in de loop van de tijd is dat het wel in die richting altijd zit Bougie en ontsteking, maar ook dat als het een maal goed gaat, er niet meer aan moet komen.
Its a ridgie didge Honda CB50