Heb nieuwe beati dax gekocht, zon 1500km mee gereden en perfect ingereden!
Reed echt lekker tot een paar dagen geleden, als ik in de hoge toeren ga hoor ik een schurend geluid, dit is niet in neutraal, enkel als er echt beweging is:)
Het schurend geluid komt er ook steeds sneller en sneller, kan amper nog toeren maken! Iemand een idee hoe dit kan komen?
Staat sinds kort een 20 mm spruit en carbu op!
Schurend geluid bij hoge toeren
-
four_stroker
- 4T-MSB addict
Re: Schurend geluid bij hoge toeren
Garantie? Terug met die bak.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
dit ruikt als geen olie in het blok. of een ketting die nog nooit gespannen en ingevet is
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Dat geluid, kan ook een normaal goed gespannen distributieketting geluid zijn lijkt mij.
Maar hij mist ook trekkracht, dus misschien toch iets meer aan de hand inderdaad. Olie checken lijkt me wel iets wat hij al gecheckt heeft hoop ik.
Maar hij mist ook trekkracht, dus misschien toch iets meer aan de hand inderdaad. Olie checken lijkt me wel iets wat hij al gecheckt heeft hoop ik.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
schurend geluid, niet in neutraal.. betekend dus dat het niet in de cilinder/kop zit, zou er dan iets mis zijn met de koppeling/bak? of mss wel met het rijwielgedeelte..
Ik had laatst ook zo'n vreemd bijgeluid, alleen als ik wat harder reed. Bleek de ketting te zijn die iets te strak stond, en een iets ovaal achtertandwiel. De ketting was ook aardig warm geworden. Achterwiel ietsjes losser et voila, gaan met die banaan.
-
kebuder
- 4T-MSB regular
- Bezit: honda ss50 z
cb50j café racer - Locatie: Utrecht
aha! dit kan mijn probleem zijn, ik had ook dat scheurend geluid alleen als ik snelheid had 9ik dacht dat het aan de 4e versnelling lag)pet0r schreef:Ik had laatst ook zo'n vreemd bijgeluid, alleen als ik wat harder reed. Bleek de ketting te zijn die iets te strak stond, en een iets ovaal achtertandwiel. De ketting was ook aardig warm geworden. Achterwiel ietsjes losser et voila, gaan met die banaan.
ik had daarvoor mn ketting afgesteld.
gewoon losser doen dus!
awesome