Cilinderblok roestvrij maken

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
Amazon62
Frequent 4T-MSB visitor

Cilinderblok roestvrij maken

Bericht door Amazon62 »

Hallo,

Wat ik mij afvraag, als je je cilinderblok laat stralen, wat voor een coating doe je daarop? Je kunt niet gewoon hittebestendige verf, zoals je op motorblokken gebruikt, gebruiken lijkt mij. Anders krijg je problemen met de koeling. Heeft iemand dit al eens gedaan (vast wel!) en wat heb je gebruikt?

Gr Maarten
B@RT
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: honda cb50j 2x, honda amigo 2x, zundapp m50 bergsteiger, citroën ami8 1972, toyota tercel 1981 5speed, citroën 2cv6 (in onderdelen) 2x dkw rt 125 (incompleet), bmw r60/6,.....
Contacteer:

Re: Cilinderblok roestvrij maken

Bericht door B@RT »

normaal heb je geen problemen als je gwn hittebestendige verf er op doet, maar dan moet je natuurlijk wel goede verf nemen en niets van brico, gamma of karwei maar kwaliteitsverf anders pelt alles er gewoon terug af en kan je terug opnieuw beginnen, wees ook zeker dat ze benzinebestendig is want ik heb het bij de mijne al eens gehad en de helft was gewoon opgelost door enekele druppeltjes er op te morsen, voor je gaat spuiten extra goed ontvetten en wees zeker dat er niets meer tussenzit zelfs geen zandkorreltje anders trekt het op niets, het beste is met een compressor alles uitblazen , eens een keer goed onderdompelen in de benzine, weer afblazen en dan insoppen met thinner en met een borsteltje en de compressor en enkele propere vodden alle koelvinnen kuisen. wat altijd handig is is eerst een keer nadenken hoe je hem gaat ophangen of wegzetten voor je hem spuit ander moet je er weer met je vingers aankomen als je hem draaid ofzo :shock:
Als het niet loskomt is uw hamer te klein
Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: C310S

Bericht door Sjaak »

Er zijn nog andere middelen uit oma's tijd. Wat dacht je van kachelzwart, bij iedere kachelboer in zwart en kleurloos enz te verkrijgen. Vroeger dan spreek ik over de jaren 60 toen smeerde mijn moeder de 'kookplaat' van de keukenkachel er mee in. Ik heb het hier gewoon bij c1000 gehaald, en mooi dat dat wordt, goede kachelzwart is wat olie achtig en ruikt wat naar slaolie.
Je moet het er koud op smeren en dan even goed warm laten lopen dan brand het er in :P
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.
Amazon62
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Amazon62 »

Sjaak schreef:Er zijn nog andere middelen uit oma's tijd. Wat dacht je van kachelzwart, bij iedere kachelboer in zwart en kleurloos enz te verkrijgen. Vroeger dan spreek ik over de jaren 60 toen smeerde mijn moeder de 'kookplaat' van de keukenkachel er mee in. Ik heb het hier gewoon bij c1000 gehaald, en mooi dat dat wordt, goede kachelzwart is wat olie achtig en ruikt wat naar slaolie.
Je moet het er koud op smeren en dan even goed warm laten lopen dan brand het er in :P
Kun je dat over de roest heen smeren of heb je dat er eerst afgestraald...
Amazon62
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Amazon62 »

Ik denk dat ik hier voor ga: http://www.vhtpaint.com/flameproof.html
Saik0
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.

Bericht door Saik0 »

Ik gebruik al jaren die meuk van de praxis over de cilinders en uitlaten, blijft prima zitten hoor.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
john schreef: 03 mei 2019 11:59 zonder vering gaat je rug naar de tering.
Sjaak
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: C310S

Bericht door Sjaak »

Amazon62 schreef:
Sjaak schreef:Er zijn nog andere middelen uit oma's tijd. Wat dacht je van kachelzwart, bij iedere kachelboer in zwart en kleurloos enz te verkrijgen. Vroeger dan spreek ik over de jaren 60 toen smeerde mijn moeder de 'kookplaat' van de keukenkachel er mee in. Ik heb het hier gewoon bij c1000 gehaald, en mooi dat dat wordt, goede kachelzwart is wat olie achtig en ruikt wat naar slaolie.
Kun je dat over de roest heen smeren of heb je dat er eerst afgestraald...
Ik heb de staalborstel erop gezet en daarna kachel zwart gebruikt, met een verbluffend resultaat. En als het eraf gaat dan smeer ik het gewoon weer op :P
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.
Amazon62
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Amazon62 »

Hmmm, dan ga ik dat eens proberen. Later als ik de brommer opnieuw ga coaten, doe ik het wel wat proffessioneler ;-)
Bedankt allemaal!
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

Saik0 schreef:Ik gebruik al jaren die meuk van de praxis over de cilinders en uitlaten, blijft prima zitten hoor.
pressies

even schoon vegen met de staal borstel. en dan wat gewone goedkope spuit lak er over. lekker makkelijk
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Plaats reactie