vliegwiel vastzetten
-
cb50freak
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda CB50j
vliegwiel vastzetten
Ik wil het vliegwiel van mn CB50 vastzetten, iemand een idee wat hier de beste
manier voor is?
manier voor is?
Hey, careful man there's a beverage here!
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Re: vliegwiel vastzetten
Gaatje boren, draad tappen en schroefje erin zodat de armpjes niet meer naar buiten kunnen, ik het de grondplaat van de armpjes wel eens verbogen en ook vaak de nok gewoon op de grondplaat vastgelast. Kon ik meteen alle vren en troep weglaten na het vastlassen. dat deed ik wel met 1 armpje erop en op een oude kruktap geschoven, zodat het echt op de juiste positie zat. En 3x gekeken of ik de nok niet 180% verkeerdom had zitten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
honda sleutelaar
- 4T-MSB addict
- Bezit: Ontelbaar!
Misschien bedoelt hij de vraagstelling wel letterlijk
.
Ctjes for life and SSjes after for ever.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
ik denk als in, platbekschroevendraaiert tegen je spoel aanzetten, goed opletten dat je niks kapot maakt en dopsleutel 17 een paar draaien geven
-
NIX
- chaly addict
Tja, normaal geef ik altijd chagrijnige antwoorden op dit soort algemeen gestelde vragen die eigenlijk totaal onduidelijk zijn. Zo word ik er niet echt in bevestigd om dat voort te zetten.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Ja, wat meer uitleg over de situatie zou makkelijk zijnNIX schreef:Tja, normaal geef ik altijd chagrijnige antwoorden op dit soort algemeen gestelde vragen die eigenlijk totaal onduidelijk zijn. Zo word ik er niet echt in bevestigd om dat voort te zetten.
kunnen er geen 'regels' opgesteld worden hiervoor? dat je het type brommer moet vermelden, enz..
-
NIX
- chaly addict
Denk je dat iemand zich hier aan regels houdt? Als we eraan gehouden zouden worden had ik al een ban sinds 2005.
Het probleem van die onduidelijke vragen is niet de vraagsteller, maar alle antwoorders.
Er zitten hier te veel mensen die het veel te leuk om te antwoorden. De enige manier om een onduidelijke vraag af te straffen is door er niet op te antwoorden. Er is hier alleen zoveel activiteit dat onduidelijke vragen vaak helemaal ontleed worden. Terwijl de topicstarter niet eens meer de moeite neemt om z'n vraag te verduidelijken.
Wat? Waaa
Er zitten hier te veel mensen die het veel te leuk om te antwoorden. De enige manier om een onduidelijke vraag af te straffen is door er niet op te antwoorden. Er is hier alleen zoveel activiteit dat onduidelijke vragen vaak helemaal ontleed worden. Terwijl de topicstarter niet eens meer de moeite neemt om z'n vraag te verduidelijken.
Wat? Waaa
-
Sjaak
- Bezit: C310S
Dat heb ik al eens voorgesteld om een prefix te gaan gebruiken, toen werd ik weggehoond met flut argumenten dat men zich hier toch niet aan de regels houd. Ook nu wordt dit argument weer opgevoerd. Bepaalde regels moeten er gewoon zijn, het zal niet het eerste forum zijn dat verdwijnt door gebrek aan discipline.ciebie schreef:Ja, wat meer uitleg over de situatie zou makkelijk zijnNIX schreef:Tja, normaal geef ik altijd chagrijnige antwoorden op dit soort algemeen gestelde vragen die eigenlijk totaal onduidelijk zijn. Zo word ik er niet echt in bevestigd om dat voort te zetten.
kunnen er geen 'regels' opgesteld worden hiervoor? dat je het type brommer moet vermelden, enz..
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.
-
NIX
- chaly addict
En daar werkt de pefix zoals bedoeld.
-
cb50freak
- Bezit: Honda CB50j
het is al gelukt.
heb de armpjes met stevig ijzerdraad vastgezet. CB gaat nu een stuk harder.
volgens mij gingen de armpjes te vroeg naar buiten omdat de veertjes slapper waren geworden.
heb de armpjes met stevig ijzerdraad vastgezet. CB gaat nu een stuk harder.
volgens mij gingen de armpjes te vroeg naar buiten omdat de veertjes slapper waren geworden.
Hey, careful man there's a beverage here!
Waarschijnlijk heb je een verlatend vliegwiel dus boven een bepaald toerental verspringt je ontstekingstijdstip. Daardoor krijg je een begrenzing. Je heb nu de armpjes vastgezet dus hij verlaat niet meer en kan het volledige toerengebied gebruiken. Ik hoop voor je dat de ijzerdraadjes goed vastzitten bij >8.000 toeren kan er wel eens wat losschieten en dat heeft doorgaans een destructief gevolg. Ik heb ze met 2x M6 inbus vastgezet. Dus 2x gaatje 5mm boren, M6 tappen en boutjes eringedraait.