Jawel! Doen!Midnight Creations schreef:Blinken zal mijn MINI Black Bomber![]()
Alles spuiten, alles verchromen, alles oppoetsen, alles reviceren, ik heb nu de tijd zeg maar
CB50"S" oftewel SS50K0 oftewel SS50M 9-7-11 update
-
F!MO
- Frequent 4T-MSB visitor
- Contacteer:
Re: CB50"S" oftewel SS50K0 oftewel SS50M 6-7-11 update
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
- Bezit: Liefde voor Techniek.
Luister, ooit heb ik weer geld nodig om meer kleine wieltjes te kopen, verzamelaars zetten geen verrotte ouwe meuk in hun verzameling, maar concours staat en zo krijg ik er dus niet genoeg voor...
In dat opzicht knap ik 'm mooi op, houd 'm een tijd tot ie weer weg wil en dan gaat ie ook..
Zou wel een keer een Z50 willen hebben, staat nu op MP(€3500), dat geld heb ik buiten mijn "hobby geld" wel, maar das niet bestemt voor de hobby. Als ik wat nieuws/duurs wil hebben, moet er eerst wat anders sneuvelen. Dit is een ding waar ik flinke winst op kan maken, dus meer hobby geld, dus dat ga ik proberen. Er komt echt wel weer wat moois voor terug hoor
en het heeft nog geen haast om weg te gaan 
In dat opzicht knap ik 'm mooi op, houd 'm een tijd tot ie weer weg wil en dan gaat ie ook..
Zou wel een keer een Z50 willen hebben, staat nu op MP(€3500), dat geld heb ik buiten mijn "hobby geld" wel, maar das niet bestemt voor de hobby. Als ik wat nieuws/duurs wil hebben, moet er eerst wat anders sneuvelen. Dit is een ding waar ik flinke winst op kan maken, dus meer hobby geld, dus dat ga ik proberen. Er komt echt wel weer wat moois voor terug hoor
Als je jong blijft, sterf je nooit
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Je hoeft aan mij geen verantwoording af te leggen hoor, maar ik ben gewoon gek op gebruikssporen. Zolang de brommer er niet aan bezwijkt laat ik ze graag zitten.
Mooi!!! Dat ga je zelf niet zomaar even voor elkaar krijgen. Weghalen is zo gebeurd.Midnight Creations schreef:
Zegt dit genoeg?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
brommerhobby
Kenteken nog geldig ?
En om in concoursstaat te krijgen zal je toch ook nog aardig moeten investeren .
Zie ook je e-mail , ik heb nog foto's van een gebruikers/onderhoudsboekje CB50 "S".
Zijn vanaf 1966 geleverd en waarschijnlijk CB50 omdat de andere letters waarschijnlijk wat
weerstand en emoties kon opwekken .
En om in concoursstaat te krijgen zal je toch ook nog aardig moeten investeren .
Zie ook je e-mail , ik heb nog foto's van een gebruikers/onderhoudsboekje CB50 "S".
Zijn vanaf 1966 geleverd en waarschijnlijk CB50 omdat de andere letters waarschijnlijk wat
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973
-
four_stroker
- 4T-MSB addict
Trek hem uit elkaar en verkoop hem in onderdelen, kan je makkelijk het dubbele opleveren van wat jij ervoor betaald hebt. Waarschijnlijk nog wel meer. Maar, een beetje investeren en verkopen kan ook slagen. Ik raakte de mijne aan de straatstenen niet kwijt in NL, en die was echt katsorigineel. Wat je er ook mee doet, mooie bak!Midnight Creations schreef:Luister, ooit heb ik weer geld nodig om meer kleine wieltjes te kopen, verzamelaars zetten geen verrotte ouwe meuk in hun verzameling, maar concours staat en zo krijg ik er dus niet genoeg voor...
Zou wel een keer een Z50 willen hebben, staat nu op MP(€3500), dat geld heb ik buiten mijn "hobby geld" wel, maar das niet bestemt voor de hobby. Als ik wat nieuws/duurs wil hebben, moet er eerst wat anders sneuvelen. Dit is een ding waar ik flinke winst op kan maken, dus meer hobby geld, dus dat ga ik proberen. Er komt echt wel weer wat moois voor terug hooren het heeft nog geen haast om weg te gaan
-
F!MO
- Contacteer:
Zie het ajb los van de winst.... Zo'n ding moet je goed maken en goed houden! (Of weggeven aan een plaatsgenoot met bijna dezelfde naam...
)
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
Tja, uit elkaar halen en in onderdelen verkopen, ik weet wel iemand die daar op zit te w88, maar sorry maat, dat gaat 'm niet worden met deze
.
Ik zie het ook wel los van de winst, maar houd er wel rekening mee dat als ie weg gaat, hij voor een goede prijs gaat
.
Vandaag weinig nix gedaan aan de cb, maar wel lekker met de Chaly bezig geweest
.
P.s. weg geven kan altijd nog Jaco
Ik zie het ook wel los van de winst, maar houd er wel rekening mee dat als ie weg gaat, hij voor een goede prijs gaat
Vandaag weinig nix gedaan aan de cb, maar wel lekker met de Chaly bezig geweest
P.s. weg geven kan altijd nog Jaco
-
four_stroker
- 4T-MSB addict
Midnight Creations schreef:Tja, uit elkaar halen en in onderdelen verkopen, ik weet wel iemand die daar op zit te w88, maar sorry maat, dat gaat 'm niet worden met deze.
:
Haha, zo bedoelde ik het niet. Als je hem op gaat knappen kost het centen, dat haal je er waarschijnlijk best uit, maar winst maken is lastig.
-
F!MO
- Contacteer:
So you're telling me there's a chance!Midnight Creations schreef:weg geven kan altijd nog Jaco
Gekheid natuurlijk, als je hem maar in/bij elkaar houdt. Ik, en ik spreek denk ook voor FS, kan het niet aanzien als zoiets vernaggeld wordt.
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
four_stroker schreef:Midnight Creations schreef:Tja, uit elkaar halen en in onderdelen verkopen, ik weet wel iemand die daar op zit te w88, maar sorry maat, dat gaat 'm niet worden met deze.
:
Haha, zo bedoelde ik het niet. Als je hem op gaat knappen kost het centen, dat haal je er waarschijnlijk best uit, maar winst maken is lastig.
Weet ik, ik dol maar wat
En vernaggelen is geen optie
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
brommerhobby schreef:Kenteken nog geldig ?
Dat van die letters kan wel kloppen, op het kenteken (Wat nog geldig is ja) staat ie als Honda CB50"S" terwijl op het frame en blokje Honda SS50 staat..
Ik heb je terug gemailt, maar was nogal vaag, ik wist niet wie of wat je was/bent hahaha.
Heb je er ook 1?(gehad?)
- gerbrandicus
- Astrealover
Die nokjes op je carters zijn ooit bedoeld voor het monteren van een carterbeschermer.
En je hebt een Kokusan ontsteking, echt super oldschool. Misschien heb je zelfs ook wel een tandwiel oliepomp ipv die trochoide pomp die de latere modellen hebben.
Kijk ook even of je een oud type koppelingscarter hebt, daar gaat meer olie in omdat hij die inkeping niet heeft. Vergelijk maar, als je het hebt zie je wat ik bedoel. Volgens mij 0,73 versus 0,7 liter.
Ik heb er ook één gehad, nooit toe gekomen om die op te knappen echter. Gelukkig is hij nu in bezit van een andere 4T MSB-er, gaat wel weer rijden denk ik. Maar de mijne was ook precies zo ... ja oud zeg maar. Niet compleet verroest maar precies dat onderhuidse roest wat de jouwe ook heeft. Ik vind het heel gaaf en zou het zo laten, dit zijn ook de modellen die écht goed gerestaureerd moeten worden, dus professioneel laten spuiten, verchromen alles. En alles nieuw en 100% orgi maken. Als je dat niet doet, dan is dat enorm zonde en zal de waarde verminderen. En ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die zo'n restauratie echt correct kunnen uitvoeren, no offense.
Als je hem toch voor de winst hebt kan je hem beter zo verkopen. Je krijgt er zo al wel aardig geld voor. Orgi NL op motorplaat. Denk dat het de investering niet loont. Zo verkopen is max winst bij minimale inspanning en investering.
En je hebt een Kokusan ontsteking, echt super oldschool. Misschien heb je zelfs ook wel een tandwiel oliepomp ipv die trochoide pomp die de latere modellen hebben.
Kijk ook even of je een oud type koppelingscarter hebt, daar gaat meer olie in omdat hij die inkeping niet heeft. Vergelijk maar, als je het hebt zie je wat ik bedoel. Volgens mij 0,73 versus 0,7 liter.
Ik heb er ook één gehad, nooit toe gekomen om die op te knappen echter. Gelukkig is hij nu in bezit van een andere 4T MSB-er, gaat wel weer rijden denk ik. Maar de mijne was ook precies zo ... ja oud zeg maar. Niet compleet verroest maar precies dat onderhuidse roest wat de jouwe ook heeft. Ik vind het heel gaaf en zou het zo laten, dit zijn ook de modellen die écht goed gerestaureerd moeten worden, dus professioneel laten spuiten, verchromen alles. En alles nieuw en 100% orgi maken. Als je dat niet doet, dan is dat enorm zonde en zal de waarde verminderen. En ik denk dat er maar heel weinig mensen zijn die zo'n restauratie echt correct kunnen uitvoeren, no offense.
Als je hem toch voor de winst hebt kan je hem beter zo verkopen. Je krijgt er zo al wel aardig geld voor. Orgi NL op motorplaat. Denk dat het de investering niet loont. Zo verkopen is max winst bij minimale inspanning en investering.
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
brommerhobby schreef:Kenteken nog geldig ?
Super bedankt voor de handleiding van de CB50"S"!!
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
In de handleiding staat dat het batterij ontsteking is, maar er zit geen accu in... Of heeft dit nix te maken met de accu?gerbrandicus schreef:Die nokjes op je carters zijn ooit bedoeld voor het monteren van een carterbeschermer.
Pfieuw, zo'n blokje is toch wel ff wat anders als een 4bak ss blokje, best leuk om allemaal uit te vinden
Ik zal eens kijken bij het blokje voor je vragen...
-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Contacteer:
ja mooi! dat is niet na te maken, en dat hij zó de tand des tijds overleefd heeft is prachtig, gewoon in het vet zetten, heb ik met mijn s50 ook gedaan, zit wat roesplekjes op, maar hij is een hele mooie patina. al die overgerestaureerde glimmende keutels zijn er al zat. doodzonde als je dat gaat restaureren, word ie mischien wel meer "waard" van maar hij verliest zijn karakter. Naar een oud mannetje in een hip trainingspak luistert niemand. Laat m lekker in z'n oude vodden, met zijn mooie verhalen.Midnight Creations schreef:
Zegt dit genoeg?