Nep falcon velgen
-
RobHonda
- The 4T-MSB is my life!
Nep falcon velgen
Aangezien de echte ver buiten mijn budget overweeg ik een setje Brogel in velgen aan te schaffen. Kan ik een beetje kwaliteit verwachten of is het schijtzooi waar je zo een slag in hebt enzo?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Re: Nep falcon velgen
Zelf geen ervaring mee, maar op daxboard.be zijn er al veel vragen over gesteld, en wat mij is bijgebleven is dat het wat gedoe is om ze gecentreerd te krijgen.
Ik zou even bij daxboard registreren en daar searchen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Inderdaad, voor het centreren van de chinese falcon kopieën heb je spacers nodig. Bij sommige sponsors van daxboard kun je gelijk passende spacers meebestellen.Tedski schreef:Zelf geen ervaring mee, maar op daxboard.be zijn er al veel vragen over gesteld, en wat mij is bijgebleven is dat het wat gedoe is om ze gecentreerd te krijgen.
(en als je daar nog een keer vraagt hoe je dat op kan lossen gaan ze gillen, dus gebruik de search.
-
Thomgun
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2 - Locatie: Hattem
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.
- nielspbr
- Mr Kockengen
Zucht...
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Het zijn ook lastige velgen trouwens, ze zijn namelijk behoorlijk breed, waardoor een band er altijd een beetje raar op komt te liggen.. In de plofpony galerie van Jarno staat een monkey met zulke velgen, daar kun je het aardig op zien geloof ik.
Ga heen en vereenvoudig u!
- nielspbr
- Mr Kockengen
Je had die velgen in 12" op de hdd kunnen zien, bv. onder de moriwaki kawasaki.
en ook onder een monkey op de testbank heb ik ze volgens mij in 10" gezien.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
maar dat is de duure variant volgens mijnielspbr schreef:Je had die velgen in 12" op de hdd kunnen zien, bv. onder de moriwaki kawasaki.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- nielspbr
- Mr Kockengen
Volgens de eigenaar(Ted) niet, je kan het bij de voornaaf trouwens zien als je een foto onder de juiste hoek kan vinden.
(maar hij heeft weer wel een dure splinternieuwe tank voor die monkey verbouwd
)
Hij was ook op visé zag ik tussen de foto's.
(maar hij heeft weer wel een dure splinternieuwe tank voor die monkey verbouwd
Hij was ook op visé zag ik tussen de foto's.
-
RobHonda
- The 4T-MSB is my life!
Zo als ik het nu hoor lijkt het wel te doen. Met centreren bedoelen jullie neem ik aan dat de velg iets naar links of naar rechts zit? Dat is nog wel op te lossen.
Misschien is het tijd me eens aan te melden op t daxboard.
Voor dat soort vragen, over tjoening spullen is daxboard wel handig. Er zitten gasten die alles van daytona 150s tot take/kitaco/TJR fabrieksblokken hebben gehad, en het snappen.
Of precies weten hoe je een brembo 4 zuiger klauw op een merk x voorpoot weet te klussen.
Alleen bij de meeste is het zo dat als het niet in een G'craft catalogus staat, kan het niet, als je begrijpt wat ik bedoel. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
MAAR, er zitten hordes, maar dan ook hordes gasten met 2 linker handen en het technisch inzicht van een kip op.
Ik vind het leuk daar omdat sommige gasten geen moeite hebben met een take superhead+R kit op een lifan blok te klussen. Ik bedoel, een cilinderkop die een veelvoud van je blok waard is. Gaat het??
Maar wel leuk, sommige klussers maken echt ontzettend wrede fietsjes daar.
Een van mijn favo bikes op daxboard:

Of precies weten hoe je een brembo 4 zuiger klauw op een merk x voorpoot weet te klussen.
Alleen bij de meeste is het zo dat als het niet in een G'craft catalogus staat, kan het niet, als je begrijpt wat ik bedoel. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
MAAR, er zitten hordes, maar dan ook hordes gasten met 2 linker handen en het technisch inzicht van een kip op.
Ik vind het leuk daar omdat sommige gasten geen moeite hebben met een take superhead+R kit op een lifan blok te klussen. Ik bedoel, een cilinderkop die een veelvoud van je blok waard is. Gaat het??

- nielspbr
- Mr Kockengen
Sterker nog, takegawa heeft een speciale +R superhead voor chinese blokken zoals bv de lifan 120/125. (en volgens mij ook nog een superclutch en een bigbore kit)Tedski schreef:Voor dat soort vragen, over tjoening spullen is daxboard wel handig. Er zitten gasten die alles van daytona 150s tot take/kitaco/TJR fabrieksblokken hebben gehad, en het snappen.
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
RobHonda schreef:Zo als ik het nu hoor lijkt het wel te doen. Met centreren bedoelen jullie neem ik aan dat de velg iets naar links of naar rechts zit? Dat is nog wel op te lossen.
Je hebt wat technische kennis en wat apparatuur tot je beschikking, dus volgens mij moet jij je prima kunnen redden..
Ga heen en vereenvoudig u!
-
RobHonda
- The 4T-MSB is my life!
Passend krijgen zal wel lukken ja. Ik ben alleen nog benieuwd naar de kwaliteit. De aluminium velgen die ik nu heb zwabberen namelijk alle kanten op. Bij de Monkey waarschuwden mensen me zelfs dat ze dachten dat het hele wiel los zat..Kippenverver schreef:RobHonda schreef:Zo als ik het nu hoor lijkt het wel te doen. Met centreren bedoelen jullie neem ik aan dat de velg iets naar links of naar rechts zit? Dat is nog wel op te lossen.
Je hebt wat technische kennis en wat apparatuur tot je beschikking, dus volgens mij moet jij je prima kunnen redden..
Dat soort rituelen wou ik graag voorkomen. Zit Ted van die takkiewakkie Kawasaki hier toevallig ook op t board?
- nielspbr
- Mr Kockengen
Nope (meer genuanceerd, niet dat ik weet)