Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Midnight Creations
4T-MSB addict
Bezit: Liefde voor Techniek.

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Midnight Creations »

Das echt goedkoop, zelfs alleen voor het bochtje om zelf een pijpje te maken...
Als je jong blijft, sterf je nooit
Christiaan
4T-MSB addict
Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje

Bericht door Christiaan »

Midnight Creations schreef:Das echt goedkoop, zelfs alleen voor het bochtje om zelf een pijpje te maken...

Kopen, dan via marktplaats ergens een zieke motor demper kopen en op elkaar klussen.

Kan best een leuk projectje zijn, maar of het een beetje passend te krijgen is en of het er dan een beetje uitziet is de vraag :P
ralf
4T-MSB regular

Bericht door ralf »

wist niet waar ik hem moest neerzetten maar misschien hebben mensen hier nog wat aan. alle honda monkeys op een rij van jaartal 1 tot nu! http://honda50.com/g2data/gallery2/main ... &g2_page=1
KiP
postslet

Bericht door KiP »

mijn cee spuugt zwate natte zooi uit de uitlaat denk olie
wat kan dit zijn of is het niks?
Jurrien schreef: ↑22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

KiP schreef:mijn cee spuugt zwate natte zooi uit de uitlaat denk olie
wat kan dit zijn of is het niks?
water roet mengsel?

heb je al gekeken als hij die zooi over de stoep heeft zitten sproeien of het vet is?
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
KiP
postslet

Bericht door KiP »

water roet zow goed mogelijk. zijn ruik niet naar benzine en ligt niet op de stoep,
moest mijn hand er ook dicht achter houden
Jurrien schreef: ↑22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

lange rit rijden zodat je uitlaat goed warm wordt, dan kan de condens verdampen.
ralf
4T-MSB regular

Bericht door ralf »

MENSEN!
ik heb snel hulp/advies nodig .
mn ss50 stopt er af en toe mee, krijg hem dan met geen macht aan en dan opeens springt die af en toe weer aan ( ofniet). ook als hij wel loopt dan kan ik niet volgas op zn hoogste snelheid , dan begint hij machtig hard te stotteren.
als ik mijn contact slot buiten sluit (de zwarte draad direct op de bobine) dan doet hij het wel en nooit geen gezeur. ook geen gestotter met vol gas etc.
ook heb ik een ander contact slot gebprobeerd en dit heeft ook geen zin ( is een nieuwe dus die is ook gewoon heel, net als de nieuwe!)
iemand advies? kabelbreuk en zoja waar moet ik naar kijken? maakt hij geen massa ofzoiets? en welke draad moet ik op letten?
TooCrash
4T-MSB regular

Bericht door TooCrash »

De aarding van zo'n contactslot is van het contactslot naar het frame via de ring waarin deze bevestigd is.
Een grote kans dat je hier oxidatie of geen goed contact door veel lak zult aantreffen.
Ook aannemelijk lijkt een lostrillende contactslot bevestigings ring.
ralf
4T-MSB regular

Bericht door ralf »

De aarding van zo'n contactslot is van het contactslot naar het frame via de ring waarin deze bevestigd is.
Een grote kans dat je hier oxidatie of geen goed contact door veel lak zult aantreffen.
Ook aannemelijk lijkt een lostrillende contactslot bevestigings ring.
gaat het nou om die ring waarmee je het contactslot vast zet? zoja die zit moervast die heb ik gister goed aangedraaid bij het contactslot erindouwen.
en wat is die andere ring?
Misschien dat de stekker bloot ligt en tegen het frame komt
welke stekker? er zitten om de aansluiting van de stekkertjes plastic heen dus dat kan wel moeilijk tegen het frame aankomen...

en ik snap dan eigenlijk niet zo goed hoe het komt dat ie het af en toe wel doet en af en toe niet. en dat ie met volgas stottert terwijl de carbu piekfijn is afgesteld ,... lijkt mij aarde probleem ...?
ralf
4T-MSB regular

Bericht door ralf »

ok en waar is die plek normaal gesproken? ik zat ook al aan een breuk te denken maar kan dat overal zitten die breuk of is dat echt een specifieke plek waar ik moet zoeken /specifieke draad?

edit: het kan best kloppen met die massa want als je gas geeft als ie niet aan wil dan doet ie het zelfde als dat je m aan probeert te lopen als je m niet op t contact heb staan....
ralf
4T-MSB regular

Bericht door ralf »

nee totaal geen idee,,......
volgens ander advies denkt dat dat draadje van de bobine net te weinig spanning geeftwaardoor hij het niet doet en als ik m direct op e bobine aansluit waardoor het contact slot word buitengesloten en het wel genoeg spanning oplevert ...
ik zal ook ng even in het frame kijken idd naar draadbreukjes...
Plaats reactie