Vorige week heb ik even een kort bericht gepost op dit forum met betrekking tot het op naam laten zetten van mijn nieuwe aanwinst een SS50z K3. Hierbij dan even een voorstel rondje ……
Na er een aantal te hebben gezien in oa Rotterdam en Nieuwkuijk heb ik dit exemplaar in Eindhoven gekocht van iemand die naast zijn andere hobby en verzameling geen ruimte meer had voor een SS. Het “project” is nog niet helemaal af en daarom voor mij perfect om te tegen een bescheiden bedrag te beginnen met deze hobby.
Het is zoals gezegd een hobby en zal geen voertuig voor alle dag zijn. Hij zal vooral bij droog weer naar buiten worden gereden om op mijn gemakkie mee te toeren in de regio Rotterdam.
Mijn doel met de SS is om deze in technisch in optisch goede staat te krijgen waarbij de originaliteit niet de hoogste prioriteit zal krijgen. Ik wil er vooral een fijne brommer van maken die nog lang mee kan en er goed uitziet. Mijn setup is in deze fase nog een beetje een raadsel. Er staat op de cilinder 49cc, 20 mm Keihin, wat het werkelijk is .....
Omdat het project nog niet af is heb ik nog een paar klussen te doen, daarnaast heb ik nog een paar wensen die ik in de komende maanden (heeft echt geen haast) wil uitvoeren:
Korte / afzienbare termijn:
- Velgen verder opknappen, spaken verroest
- Banden vernieuwen (poreus)
- Uitlaat vervangen door Motorsport of Speedsource
- Tellerkabel monteren
- Lopend krijgen
- Blokje opnieuw spuiten of polijsten
- Achterlicht monteren
- Koplamp maken
- Electra aanbrengen (geen kabelboom)
- Contactslot aanbrengen
- Vliegwiel vervroegen/vastzetten
Lange termijn:
- Tank overspuiten
- Veerpoten voor reviseren
- Veerpoten achter reviseren
- Blokje reviseren / vernieuwen
Op dit moment is mijn kennis van 4 takt redelijk beperkt, zegmaar weinig. Dus alle input en kritiek is welkom. Mochten er liefhebbers zijn in de buurt van Rotterdam dan hoor ik het graag, lijkt me leuk te zien wat jullie van de fiets hebben gemaakt.
Tot slot nog een paar foto’s. Een aantal van de advertentie en een aantal in de schuur. Eea bij gebrek aan fatsoenlijk weer op dit moment ……
Uit de advertentie

Uit de advertentie

Tank en tankdop gepoetst

Velg opgepoetst, spaken nog roestig

Groeten René