Bussen ss50 frame

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Peter001
4T-MSB beginner
Bezit: ss50

Bussen ss50 frame

Bericht door Peter001 »

Hallo,

Sins kort ben ik bezig met het opknappen van mijn ss50. Omdat er speling zat op de achterbrug tikte ik 2 busjes uit mijn frame. Nou ben ik naar Johannes geweest om te vragen of hij die bussen kon leveren. Alleen hij vertelde mij dat dit niet helemaal normaal was bij een ss. Weet mischien iemand of dit een speciaal frame is? Ben erg benieuwt.

Groeten Peter
Gang is alles, remmen is angst!
ralf
4T-MSB regular

Re: Bussen ss50 frame

Bericht door ralf »

wat voor bussen , die heb ik namelijk ook en die moet ik ook vervangen want daar heb ik ook speling, volgens mij vrij normaal ...
ralf
4T-MSB regular

Bericht door ralf »

Peter001
4T-MSB beginner

Bericht door Peter001 »

Afbeelding
Daar zat een bus in, en die jij laat zien zitten in de achterbrug.
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

daar hoort een dikke staaf te zijn met een gat van 12mm voor de achterbrug as. heen gapend gat van 20mm.
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
Peter001
4T-MSB beginner

Bericht door Peter001 »

Okee, johannes zij ook dat bij een normale ss de bussen vastgelast zitten. Die van mij tikte ik er vrij gemakkelijk uit. Zijn er meer die dit hebben?
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

heb je de oude bussen nog?

wat mankeert daar aan? zijn de gaten ovaal? of zit er gewoon te veel speling tussen de as en de bussen? heb je een foto van de bussen die je er uit haalde?

ik heb bij mijn ssje gehad dat er een halve mm speling op de as en het waar de as door heen gaat. ben met de as naar de brommer boer geweest en heb daar net zo lang in de bak met assen zitten grabbelen tot ik een goed passende as had.
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
niek is ik
4T-MSB heilige
Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.

Bericht door niek is ik »

bussen zijn er doorgaans met enig zins geweld uit te beuken.
Waarschijnlijk is de topic opener gewoon sterk.

Als die ovaal waren, nieuwe draaien met een draaibank, en dan zonder ovaal gat.... Speling verholpen... Zo ooit een frampje met uitgelubberde gaten weer in orde gemaakt...

Heb je de oude nog, en zijn deze nog met een rond gat, dan weer vastlassen en voortaan niet meer er uit beuken.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
Peter001
4T-MSB beginner

Bericht door Peter001 »

butt head schreef:heb je de oude bussen nog?

wat mankeert daar aan? zijn de gaten ovaal? of zit er gewoon te veel speling tussen de as en de bussen? heb je een foto van de bussen die je er uit haalde?

ik heb bij mijn ssje gehad dat er een halve mm speling op de as en het waar de as door heen gaat. ben met de as naar de brommer boer geweest en heb daar net zo lang in de bak met assen zitten grabbelen tot ik een goed passende as had.
Ja ik heb de oude bussen nog maar die liggen bij degene die nieuwe bussen aan het draaien is. Er zit gewoon teveel speling tussen de as en de bus.
CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Contacteer:

Bericht door CB-viguur »

alle frames hebben die bussen "los" zitten, zit alleen met een aardige passing, en meestal een laagje verf waardoor niemand weet dat het losse busjes zijn.

Ik heb in al mijn SS frames ook nieuw gedraaide busjes zitten, want vaak zien ze er van buiten nog aardig uit, maar door het buigen van de as zijn ze dan van binnen toch ovaal.

maar ori dus geen los onderdeel, dus zelf nieuwe busjes draaien en er in persen/slaan.
lassen is niet nodig, kan t alleen maar krom gaan.
Willem281
4T-MSB beginner
Bezit: Honda st50 Belgium
Honda zb50 NL
Honda Ss50z k3 NL
Honda Ss50z k1 NL

Bericht door Willem281 »

Ik heb dit probleen ook nu met mijn ss50. De vorige eigenaar heeft ze er uitgehaald en er maar een meegegeven bij de verkoop. Zit er een verschil tussen de rechter en linker bus? En kan ik dan gewoon de bus die ik nu heb daar een 2 nieuw van laten draaien?

Mvg
Plaats reactie