Schorsing verlopen -> boete
-
Daan
- 4T-MSB regular
- Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA - Locatie: Utrecht
Schorsing verlopen -> boete
Ik krijg net een lieve brief binnen van de RDW dat een van m'n brommers niet is verzekerd.
Hij was geschorst, maar die schorsing blijkt tijdens de vakantie verlopen te zijn...
Ik woon in een studentenhuis, dus die brief dat de schorsing verliep zal waarschijnlijk ergens verloren zijn gegaan en aan zulke dingen denk je niet elke dag, dus nu blijkt dat ik binnenkort een monsterboete op de mat zal krijgen omdat die brommer bij controle niet verzekerd blijkt te zijn.
Vind het een beetje een brute methode zo, weet iemand of er een manier is om nog te voorkomen dat ik moet gaan betalen of zijn ze echt zo vriendelijk om op deze manier even 300+ te willen vangen? Iemand ervaring?
Hij was geschorst, maar die schorsing blijkt tijdens de vakantie verlopen te zijn...
Ik woon in een studentenhuis, dus die brief dat de schorsing verliep zal waarschijnlijk ergens verloren zijn gegaan en aan zulke dingen denk je niet elke dag, dus nu blijkt dat ik binnenkort een monsterboete op de mat zal krijgen omdat die brommer bij controle niet verzekerd blijkt te zijn.
Vind het een beetje een brute methode zo, weet iemand of er een manier is om nog te voorkomen dat ik moet gaan betalen of zijn ze echt zo vriendelijk om op deze manier even 300+ te willen vangen? Iemand ervaring?
Net pindakaas gegeten dus.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
Re: Schorsing verlopen -> boete
ik vrees dat het zo zal zijn dat je die boete moet betaalen.
als iedereen het gaat vergeten en de mensen vragen of het rdw het kwijt wil schelden dan worden die jongens van het rdw nooit rijk.
volgens mij had je hem beter kunnen verzekeren kost een tientje meer hoef je niet iederjaar naar het postkantoor om te verlengen.
als iedereen het gaat vergeten en de mensen vragen of het rdw het kwijt wil schelden dan worden die jongens van het rdw nooit rijk.
volgens mij had je hem beter kunnen verzekeren kost een tientje meer hoef je niet iederjaar naar het postkantoor om te verlengen.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
Ronaldo
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Schorsen kan tegenwoordig toch ook via internet.
Niet geschorst is gewoon een boete. Dat heb ik ook een aantal jaren geleden ondervonden toen mijn auto op 1 maand na 25 jaar en belastingvrij zou gaan worden
En dat is echt geen 300+ hoor, of het moet een hele tijd al het geval zijn.
Niet geschorst is gewoon een boete. Dat heb ik ook een aantal jaren geleden ondervonden toen mijn auto op 1 maand na 25 jaar en belastingvrij zou gaan worden
En dat is echt geen 300+ hoor, of het moet een hele tijd al het geval zijn.
-
Christiaan
- 4T-MSB addict
- Bezit: 2 verbrande SS`jes en een verbrand Ceetje
Ik heb ook eens zo`n brief thuis gehad, tenminste, dat je zo`n boete kunt krijgen bij controle oid.
Heb hem toen gewoon verzekerd, schorsen en schorsing opheffen kost je ook weer 20 euro ofzo.
ontlopen wordt wel moeilijk denk ik, maar in die brief stond dat het idd wel een redelijk boete kon worden.
Weet niet precies meer hoeveel.
Heb hem toen gewoon verzekerd, schorsen en schorsing opheffen kost je ook weer 20 euro ofzo.
ontlopen wordt wel moeilijk denk ik, maar in die brief stond dat het idd wel een redelijk boete kon worden.
Weet niet precies meer hoeveel.
-
Daan
- 4T-MSB regular
- Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA - Locatie: Utrecht
Nah, hij ligt half uit elkaar en was al een tijdje geschorst, geen probleem op zich, kost je een tientje per jaar, maar nu heb ik die brief dus niet gehad... volgens die griet aan de telefoon ging het als ik me goed herinner 316eutjes kosten.
Dus als de donder verkopen dan maar...
Dus als de donder verkopen dan maar...
Net pindakaas gegeten dus.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Schorsing opheffen kost niets, die brief is een reminder, maar geen garantie of plicht van de RDW. Je moet het eigenlijk gewoon zelf goed bijhouden. En ja, een foutje is duur, ook al gaat het eigenlijk nergens over.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Kippenverver
- 4T-MSB heilige
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Tom heeft dat toen ook gehad, volgens mij kwam hij er genadig vanaf..
Ga heen en vereenvoudig u!
Nog een keertje bellen, heel aardig doen, en een beetje dom ( Oh,, dat wist ik niet, als ik dat had geweten,...bla bla) en vragen of je de brommer niet alsnog snel kan gaan schorsen /verzekeren vanaf morgen, gelijk las het postkantoor open is
Mocht ik toen gelukkig wel.
Mocht ik toen gelukkig wel.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
supermark
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: C50
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad, in mijn geval was de boete €270,- Mijn brommer bestond op dat moment alleen uit onderdelen die ik aan het opknappen was, dus net zoals bij jou ook niet bepaald rijklaar. Ik heb toen ook geen brief van het RDW gehad, dat de schorsing zou verlopen (maar dat zijn ze ook niet verplicht). Ik heb toen wel meteen via internet de brommer geschorst, maar omdat ik de boete belachelijk hoog vond heb ik hem laten verkomen. Eerst krijg je nog een telefonisch verhoor van een bijzonder opsporings ambtenaar van het CJIB, fantastisch om te doen
Vervolgens naar de rechtbank gegaan en de rechter netjes verteld dat het een opknapproject is en dat ik de brommer meteen geschorst heb nadat ik de brief van de boete ontving. (Vergeten te doen, sorry, sorry etc.) Natuurlijk wel de nieuwe schorsing meegenomen. De rechter begreep het wel en gaf nog even aan dat de wet de wet is, maar gaf mij 50% korting. Uiteindelijk dus weggekomen met €135,- Ik hoop dat je hier wat aan hebt, het kan natuulijk wel zo lopen dat ze griffiekosten etc bij je boete optellen, dit werd ook door de officier tegen mij geeist, maar de rechter schold dit kwijt. Succes!
Mark
Mark
-
Sjaak
- Bezit: C310S
Klopt NIX, dit schrijft het RDW erover:NIX schreef:Schorsing opheffen kost niets, die brief is een reminder, maar geen garantie of plicht van de RDW. Je moet het eigenlijk gewoon zelf goed bijhouden. En ja, een foutje is duur, ook al gaat het eigenlijk nergens over.
Schorsing opheffen
Heeft u het kenteken van uw voertuig geschorst, dan vervalt die schorsing na 1 jaar automatisch. Als u eerder met uw voertuig weer gebruik wilt maken van de openbare weg, dan kunt u via deze dienst zelf een aanvraag doen om de schorsing op te heffen. Het opheffen van een schorsing gaat per direct in en is gratis.
De RDW neemt uw aanvraag meteen in behandeling. Binnen vijf
(werk-)dagen stuurt de RDW u (gratis) een nieuw Tenaamstellingsbewijs (deel 1B) op. Als er iets mis is met de aanvraag, neemt de RDW contact met u op.
Bij het automatisch vervallen (na 1 jaar) van de schorsing stuurt de RDW u ook binnen 5 (werk-)dagen een nieuw Tenaamstellingsbewijs (deel 1B) op. Hieraan zijn geen kosten verbonden.
Met een kleine hamer kun je geen grote klappen geven, met een grote hamer wel kleine klappen.
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
Ik heb hem destijds voor laten komen, verhaal eerst telefonisch moeten doen en daarna voor de rechter. ipv 380e boete(ging om een motorfiets), 100e boete betaald en de rest van de boete voorwaardelijke(die periode is inmiddels al verstreken). Niet betalen dus. 300e betalen voor een automatisch gegenereerde boete is sowieso voor sukkels
TWD for life!
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Hier hebben we hem gehad voor een auto. Met 7 man een auto gekocht voor de zomervakantie 2010, één maand wegenbelasting betaald en daarna geschorst.
De auto was kapot en dus stond hij nog een jaar op het erf. Jaar later was de jongen op wiens naam hij stond, op vakantie. Schorsing zodoende vergeten.
Boete, 106 euro. Moet je die eerst betalen voordat je in beroep gaat? Het ging om 2 weekjes ongeveer.
De auto was kapot en dus stond hij nog een jaar op het erf. Jaar later was de jongen op wiens naam hij stond, op vakantie. Schorsing zodoende vergeten.
Boete, 106 euro. Moet je die eerst betalen voordat je in beroep gaat? Het ging om 2 weekjes ongeveer.
-
brommerhobby
Dat zal voor de verlopen apk zijn edo , verzekering is tussen 300 en 400 voor een auto .
cb125s 1978
SS50M 1973
SS50M 1973
-
supermark
- Bezit: C50
Edo, als je in beroep wilt gaan (wat eigenlijk niet kan omdat het geen Mulderszaak is) maar dus voor wilt laten komen, moet je niet betalen. Dan belt de vrolijke BOA je op voor een telefonisch verhoor en dan krijg je de dagvaarding.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Nope, was boete voor "te laat" betalen motorrijtuigenbelasting, hoop niet dat die van de verzekering ook nog binnen komt, die is duurder.brommerhobby schreef:Dat zal voor de verlopen apk zijn edo , verzekering is tussen 300 en 400 voor een auto .
Nja ik vind het zonde om het "zomaar" te betalen. Het voertuig is wel een jaar geschorst geweest, maar het moment dat het voertuig herschorst moest worden ofwel wegenbelasting betaald moest worden, was de betreffende persoon (met zijn DigiD dus ook) op vakantie.supermark schreef:Edo, als je in beroep wilt gaan (wat eigenlijk niet kan omdat het geen Mulderszaak is) maar dus voor wilt laten komen, moet je niet betalen. Dan belt de vrolijke BOA je op voor een telefonisch verhoor en dan krijg je de dagvaarding.
Dat er van te voren een brief is geweest zal best