Een grotere carb heeft eigenlijk geen zin door de kleine inlaat en kleppen bij een standaard kopje. Enige wat voor meer pit zorgt is een vervoegend vliegwiel(mijnes is al verkocht overigens) en inderdaad een c110 zuiger.
Wil je het echt goed doen, kom je op meer uit...
Zo heeft een Belgisch type 3 S blok(die de 80 zouden moeten halen) een allu kop(zoals c110), met grotere kleppen en kanalen. een precies 19mm carburteateur, hoge druk zuiger, dikkere stoterstangen en een vervroegend vliegwiel. Of de nok ook feller is? geen idee, die heb ik nog niet kunnen vergelijken met een nl nokje.
Heb zelf momenteel zo'n blokje onder mijn 310 zitten, wat de top is? geen idee... 1 ik heb geen teller, 2 hij is nog veels te licht vertand. Wel heeft het 10x meer pit als een standaard nl blokje... en maakt het toeren, daar word je bang van. 11000 toeren
![Cool 8-)](./images/smilies/apple_icon_cool.png)
Enkel is aan al deze onderdelen erg lastig te komen op de zuiger na, die is nieuw te bestellen... De rest is gewoon zoeken...
Wat voor mee koppel zal zorgen is meer cc, alleen vraag ik me af in hoevere dat goed gaat... Leertouwer verkoopt 65cc kitjes... en honda heeft zelf een c105(trail) geleverd. 55 cc dus. die zuiger cilinder zouden moeten passen.
En eerlijk gezegd denk ik ook dat dat wel redelijk de max is, door het big-end dat enkel spatsmeering krijgt.
met 55cc wil ik nog een keer proberen, als ik budget er voor heb
![Wink :wink:](./images/smilies/apple_icon_e_wink.png)