![Smile :)](./images/smilies/apple_icon_e_smile.png)
Dat is een hele goeie ciebie, ik kan de return net zo goed op de onderste klepdop doen, dan hoef ik mn carter niet te vernaggelen. Het maakt ook verder niet uit dat er wat meer olie in de kop komt via die dop toch?
Ja, ik zat meer te denken dat je voor een banjobout een heel glad oppervlak moet hebben (wat uiteindelijk ook wel kan natuurlijk) maar zo'n ding is denk ik makkelijker!Tedski schreef:Aardig star trek die BOV RobertIk denk dat ik een iets bescheidener modelletje neem.
Dat is een hele goeie ciebie, ik kan de return net zo goed op de onderste klepdop doen, dan hoef ik mn carter niet te vernaggelen. Het maakt ook verder niet uit dat er wat meer olie in de kop komt via die dop toch?
ja, officieel toch via dat ronde kanaaltje onderaan de cilinder, maar alles wat over is gaat gewoon langs je distributie.. en wat extra olie kan geen kwaad denk ikBrommert schreef:De olie loopt via je distributie kanaal terug naar je carter, dus dat moet wel goed gaan lijkt mij.
ik heb een afr meter met lambda sensor gekocht voor 45 euro, van Koso was ie.. is eigenlijk voor motoren, brommers en karts.. maar in m'n volvo moet ie het ook prima doen!Tedski schreef:Volgens mij komt dat goed. Goed idee ciebie.
Iets anders, terwijl ik op parts zit te wachten heb ik zitten lezen over die wideband air-fuel ratio analyser apparaten.
Ideaal om de carb af te stellen, alleen erg duur. Kan je niet zo'n ding ergens huren ofzo, of lenen?
Lijkt me vet om te hebben maar ongeveer 200e er aan uitgeven gaat me wat ver.
van marktplaats:)Tedski schreef:WAT?
45euro?
Waar heb je die gekocht??
Een fatsoenlijke wideband Bosch O2 sensor kost op ebay al 70e?
Een injectie auto heeft al een lambda sensor in de uitlaat, dan hoef je alleen de meter te kopen.
Voor 45e wil ik er ook een!