[Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Re: [Beunacties] Wa hoj mit ow bromm'r gdoan
C70 carter schoongemaakt een nagekeken, rechtermiddencarter schoongemaakt, van kogellagers voorzien en een naaldlager gewisseld uit 1 met een gescheurd carter, alle gare carters maar eens van bussen, pennen, draadeinden, asjes, etc. ontdaan en bij het oude ijzer gezet, bakje van nieuwe pennen voorzien en vervolgende de wals gewisseld omdat die NL was en ik een Engels patroon wil, kickas ontdaan van alle rommel en weggegooid en nieuwe kickas opgebouwd, gezocht naar een buikbare kruk, 70cc cilinder gepast (geen vijlwerk nodig), spul in elkaar geschroefd, klaver gemonteerd, wals links ook vastgezet, schakelas gezocht en gemonteerd, wieltje gemonteerd, keerringen gemonteerd (met een beetje olie, natuurlijk) mooi oliepompasje gezocht en tandwieltje dat nog goed was, alle andere kapotte tandwieltjes in de bak met HVN trofeebouwmateriaal gekiept, pompje gemonteerd en nu even klaar met prutsen
Even later:
primaire aandrijving gemonteerd, koppeling gecheckt en gemonteerd, pakking met olie ingesmeerd, kap van keerring ontdaan en gemonteerd, vrijstandcontact gemonteerd, draadgat spanner gerepareerd en spanmechaniek gemonteerd, zuiger en cilinder gemonteerd.
Nog even later: een klepgeleidertje vervangen. Nu nog iemand een frees tijdelijk afhandig maken.
Even later:
primaire aandrijving gemonteerd, koppeling gecheckt en gemonteerd, pakking met olie ingesmeerd, kap van keerring ontdaan en gemonteerd, vrijstandcontact gemonteerd, draadgat spanner gerepareerd en spanmechaniek gemonteerd, zuiger en cilinder gemonteerd.
Nog even later: een klepgeleidertje vervangen. Nu nog iemand een frees tijdelijk afhandig maken.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Spherius
- chaly's angel
- Bezit: Grotestoeremannenmotor
Met een paar cm speling langs een van links komende auto gestuurd.
Tijd geleden, even schrikken.
**Hona is Tjoei**
-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Contacteer:
same here, en later een van rechts komende volledig beslagen autotje met een trut er in die nog boos werd ook.Spherius schreef:Met een paar cm speling langs een van links komende auto gestuurd.
goed sacherijnig toen ik thuis kwam... gelijk 12v h4 in de S50 gebeund. kutauto's

Bijna 3l olie in het blok gemikt.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
NIX
- chaly addict
Heleboel kopjes van kleppen ontdaan en gechecked op bougiegat, nokkenasbanen, geleiders, pakkingvlakken, verklootheid en repareerbaarheid schroefdraden en geselecteerd naar repareerbaarheid, danwel donorwaardigheid en meteen weer een kopje ontdaan van geleiders (afzuiger nog een uurtje op stand 3 laten doorloeien en alweer geen problemen), dat is nu een mooie deurstopper. Opvallend hoe vaak er aan verbrandingsruimtes van kopjes gekloot is en hoe verschrikkelijk vaak afgebroken schroefdraden scheef geboord worden. Heb meteen ook daar wat restanten alvast van verwijderd. SS kopjes zijn vaker verziekt dan C kopjes. Die heb ik nu zat gezonde. En ik heb denk van alle kleppen 2 bruikbare kleppen apart kunnen leggen. De rest is ingeslagen of de steel te dun met speling als gevolg.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
xtra sjallie?
-
NIX
- chaly addict
Heleboel kopjes gekookt met de afzuigkap op 3 om danwel te ontdoen van geleiders, danwel te voorzien van goede geleiders. Liggen nu te wachten op de ruimer en de frees en nieuwe draadeinden en draad.
-
Spherius
- chaly's angel
- Bezit: Grotestoeremannenmotor
Meteen grotere onderbroeken er bij gekocht?Jurrien schreef:2x zo mannelijk geworden.
**Hona is Tjoei**
-
Roxanne
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda c50.
O is er daar beneden wat geïmplanteerd of vergroot.Spherius schreef:Meteen grotere onderbroeken er bij gekocht?Jurrien schreef:2x zo mannelijk geworden.
Tuut tuut ik ben het Ctje van Rox.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
oto gewassen
de sleutels die ik voor de cd65 heb bij laten maken getest of ze goed waren.
de sleutels die ik voor de cd65 heb bij laten maken getest of ze goed waren.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
Roxanne
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda c50.
Nou maak je me een soort nieuwsgierig jur.Jurrien schreef:Zo zou je het ook kunnen omschrijven ja.
Tuut tuut ik ben het Ctje van Rox.