ik heb hier een daxje met een zongcheng 72 cc met 20 mm carbu staan.
maar ik zou mijn blokje wat willen verbeteren
zou dit lukken door een innerrotor te plaatsen samen met een daytona snelgas.
ik wil dat hij sneller op zijn toeren komt. ik weet ook wel dat ik geen wonderen kan verwachten met dit blokje.maar als hij al wat sneller zou optrekken zou ik al content zijn.
tips & hints zijn altijd welkom
zongcheng 72 cc sneller laten optrekken
Re: zongcheng 72 cc sneller laten optrekken
Als je sneller wil optrekken kan je ook denken aan andere tandwielen,..
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
bob009
- 4T-MSB beginner
- Bezit: bordeaux Honda dax 72 cc zongcheng 20 mm carbu
ja die tandwiel verhouding staat goed.maar door je tanwiel verhouding aan te passen verminder je in snelheid. dus dacht ik dat ik met een innerrotor het het verschil in trekkracht kon blijven behouden en ook mijn snelheid.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Het enige wat je met een innerrotor bereikt is dat je geen licht meer hebt. Je motor loopt er uiteindelijk niet harder van.
Snelgas helpt trouwens ook niet.
Wat helpt zijn, meer cc's(samen met een aangepaste eindoverbrenging), grotere carburateur (mits juist afgesteld), goede nokkenas(niet te scherp want dan gaat ie onderin en in het middengebied slechter rijden).
Snelgas helpt trouwens ook niet.
Wat helpt zijn, meer cc's(samen met een aangepaste eindoverbrenging), grotere carburateur (mits juist afgesteld), goede nokkenas(niet te scherp want dan gaat ie onderin en in het middengebied slechter rijden).
-
René
- Admin
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Vervroegende ontsteking kan helpen. Weetniet wat er nu op zit...
-
hondennis
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: ss50+wat afgeknaagde tandwieltjes
dat probleem heb ik ook met mijn ss50 bamiblokkie.
loopt wel mooi verder en heeft ook genoeg power, maar hij klimt niet snel op.
loopt wel mooi verder en heeft ook genoeg power, maar hij klimt niet snel op.
snel is één, aan je trekken komen is twee
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
een tjr 176 eronder meppen of een motorfiets kopen.
De goedkoopste manier om sneller op te trekken is op dieet gaan.
De goedkoopste manier om sneller op te trekken is op dieet gaan.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
meer cc zou ik zeggen.
een rotor ontsteking krijg je alleen een zenuwachtig blok die heel vel reageert op het gas.
snel gas tsja wat heb je er aan. dat is pas leuk als je een overdreven grote carburateur hebt waar bij je originele gashandvat de schuif niet boven in krijgt
wat de rest al aan geeft een snellere nokkenas. let op niet te snel dat rijd ook niet meer fijn.
andere tandwiel verhouding. dan loopt hij of harder en trekt zachter op. of hij trekt snel op en rijd op top langzamer.
een leukere optie is misschien een yx of lifan 150 blok. hang er een 28mm carbu op en je dax loopt 120.
of als je wat meer uit kan geven een yuminashi 172 blok met een 30 of 32 carbu dan weet je zeker dat je de dax kwijt bent bij de eerste beste rollerbank controle
een rotor ontsteking krijg je alleen een zenuwachtig blok die heel vel reageert op het gas.
snel gas tsja wat heb je er aan. dat is pas leuk als je een overdreven grote carburateur hebt waar bij je originele gashandvat de schuif niet boven in krijgt
wat de rest al aan geeft een snellere nokkenas. let op niet te snel dat rijd ook niet meer fijn.
andere tandwiel verhouding. dan loopt hij of harder en trekt zachter op. of hij trekt snel op en rijd op top langzamer.
een leukere optie is misschien een yx of lifan 150 blok. hang er een 28mm carbu op en je dax loopt 120.
of als je wat meer uit kan geven een yuminashi 172 blok met een 30 of 32 carbu dan weet je zeker dat je de dax kwijt bent bij de eerste beste rollerbank controle
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
hondennis
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: ss50+wat afgeknaagde tandwieltjes
dieet word lastig kan niet veel meer missen, de tank wat minder vol doen dan maar
snel is één, aan je trekken komen is twee