Turbo? Gewoon proberen...

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
lupomob
4T-MSB regular
Bezit: Een heuze bami monkey

Re: Turbo? Gewoon proberen...

Bericht door lupomob »

Heb je wel eens gedacht aan een benzinepompje van een boot of een bootkacheltje. zijn eigenlijk voor diesel bedoeld maar op benzine doen die het ook wel.

Zijn vele malen kleiner dan je nu hebt.
Volgens mij gebruiken die overgens ook geen drol.

Mocht je intresse hebben laat het maar even weten. zoek ik even op de zaak of ik er nog 1 heb liggen en komt ie wel jou kant
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
Tedski
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Tedski »

Thx, maar kleine pompjes zijn wel te vinden idd, alleen kleine pompjes die daadwerkelijk druk kunnen leveren, zeg 1 bar, zijn schaars.

Wat ik had moeten doen is 2 van die mbe kleine pompjes kopen ipv 1. 1 als scavengepump, 1 als fuelpump.
Maar goed, eerst ff kijken of het uberhaupt gaat werken, dan kan ik altijd nog die pomp vervangen voor een kleinere.

Kunnen die bootpompjes ook druk leveren?

Straks verder met ^%*$!beugeltjes maken, misschien een begin maken met de boel bekabelen, of uitlaat maken, of een van de andere 20 dingen die ik nog moet doen :)

Edit:
Ik heb net een idee, er zijn toch scooters met injectie? Die moeten dan toch een kleine pomp hebben die druk levert?
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Neem gelijk het hele injectie systeem over. Of ga je echt je carb helemaal modificeren?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Tedski
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Tedski »

Als ik mijn carb bekijk, hoef ik eigenlijk niks te modificeren. Alles zit luchtdicht zo te zien.
Druk er op en gaan (sprak hij hoopvol).
lupomob
4T-MSB regular

Bericht door lupomob »

Volgens mij die van de kacheltjes wel.
Ik kijk maandag wel even voor je
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
Brommert
4T-MSB addict
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7

Bericht door Brommert »

Tedski schreef:maar hoeveel ampere levert een c90 12v ontsteking aan laadstroom? Hmmmm.....
Anders zo'n ster ontsteking pakken, die leveren wat meer vermogen. Spoel zwevend maken en een brug gelijkrichter er tussen kan ook. Ben ik zelf ook van plan, nieuw type ND (stervormig) zwevend maken, bruggelijkrichter er tussen, en dan naar de regelaar die hem afregelt op rond de 13/14 volt om de accu te laden. Ik ben zelf van plan alle verlichting via de accu te doen omdat ik xenon wil in de Cee, gewoon omdat het kan.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding
Tedski
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Tedski »

Een Nice ontsteking bedoel je?

Ik ga ff googlen wat de hel een zwevende spoel is ;)

@lupo cool, thx.
Brommert
4T-MSB addict
Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7

Bericht door Brommert »

Tedski schreef:Een Nice ontsteking bedoel je?

Ik ga ff googlen wat de hel een zwevende spoel is ;)

@lupo cool, thx.
Jep, Nice inderdaad. Die leveren heel wat meer vermogen als een standaard 2 spoelen ontsteking. Ik heb zelf de versie met een normaal vliegwiel, dus niet de electrostart versie.

En de spoel zwevend maken bedoel ik mee dat je de massa van de spoel los koppelt van je blok/frame. Dan heb je dus 2 draadjes uit je spoel komen, deze 2 draadjes prik je op de wissel spanning ingangen van je bruggelijkrichter, aan de andere kant komt er dan een gelijk spanning (met een plus en min dus) uit. De min knoop je aan je frame en de plus gaat een regelaar in die hem afregelt op het juiste voltage. In theorie heb je dan dus al eerder een hogere spanning en meer vermogen.

Nog meer theorie:
Een wissel spanning is een golf vorm die even ver onder als boven de nul lijn schommelt, bij het originele systeem gooi je de golfjes die onder de nullijn zitten weg, en gebruik je dus maar de helft van de golfjes. Bij een zwevende spoel zorgt de brug gelijkrichter er voor dat de golfjes die onder de nul lijn liggen naar boven geklapt worden en dus ook gebruikt kunnen worden. Je spanning bij een bepaalt toerental zal dan ongeveer 1/3 hoger worden, en je vermogen verdubbelen.

Dit is in ieder geval zoals ik het ongeveer nog onthouden heb van de MTS lang geleden. En ik moet het zelf nog allemaal gaan testen of het ook echt zo werkt als ik het bedacht heb.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

Afbeelding
Tedski
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Tedski »

Homebrew variable wastegate actuator, en als het allemaal uit elkaar pleurt, heb ik in ieder geval al de oplossing :D

Afbeelding

We hebben ook bedacht dat we de stroom naar de pompjes via een relais gaan schakelen, om zo niet de draadboom te doen smelten. Ik denk een soort startrelais, contact aan, dan klapt de relais en trek ik een fors snoertje van de accu via het relais naar de pompjes.
lupomob
4T-MSB regular

Bericht door lupomob »

Heb je hier wat aan. geen idee hoeveel bar hij kan leveren
Bijlagen
2012-02-14 08.23.03.jpg
Tedski
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Tedski »

Geen idee, wat is het merk van het pompje?

Hij moet meer leveren dan ik aan boost opbouw, dus ja, zeg een bar aan druk.
Dennis
The 4T-MSB is my life!

Bericht door Dennis »

De foto met de ''TURBO lijm'' is wel heel goed :D
''UNOX MAN''
Tedski
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Tedski »

Boost meter en silicone slang besteld.
Morgen verder klussen.

Afbeelding

Het wordt mij eigenlijk te druk op mn stuur. Km-teller, oliedrukmeter, boostmeter en nog een AFR meter. Ben op zoek naar een soort combiteller voor al die dingen want het wordt een beetje een kerstboom zo :)
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

Hoe staat het hiermee?
Tedski
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Tedski »

Er kwamen even wat dingen tussendoor, maar ik ben nog bezig.
De plenum is het meeste gedoe op moment. Lastig om het mooi en functioneel te maken, en alu lassen is weer even wat anders dan staal.

Drukmeter is binnen, ik ga snel weer verder, misschien vanmiddag nog, moet een hoop bedrading en slangen van hot naar her maken, uitlaat, etc, maar het is niet zo heel ver verwijderd van het voor het eerst starten :)
Plaats reactie