Schroefdraden + nieuwe vraag ivm ontsteking!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 30 dec 2011 15:13
- Bezit: Honda crf50, st50, ct124, st50 etc.
Schroefdraden + nieuwe vraag ivm ontsteking!
Dag iedereen,
een vraagje vanuit België hier. Ik heb in Engeland een nt c90 blokje gekocht in motorisch zeer goede staat.
Ik zit wel met het volgende probleem: De schroefdraad van de bougie(vuurkaars of hoe noemen jullie dat hier?) is versleten en mijn uitlaatbout is afgebroken(niet reikbaar meer).
Aangezien dit toch wel een delicaat werkje is, ivm perfect recht boren, zou ik dit liever laten doen. Weten jullie wat dit zou kosten en zou het niet beter zijn om een ander kopje te kopen? De inhoud van dit kopje werd echter wel nog recent gereviseerd.
mvg
een vraagje vanuit België hier. Ik heb in Engeland een nt c90 blokje gekocht in motorisch zeer goede staat.
Ik zit wel met het volgende probleem: De schroefdraad van de bougie(vuurkaars of hoe noemen jullie dat hier?) is versleten en mijn uitlaatbout is afgebroken(niet reikbaar meer).
Aangezien dit toch wel een delicaat werkje is, ivm perfect recht boren, zou ik dit liever laten doen. Weten jullie wat dit zou kosten en zou het niet beter zijn om een ander kopje te kopen? De inhoud van dit kopje werd echter wel nog recent gereviseerd.
mvg
Laatst gewijzigd door jentel op 05 apr 2012 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4576
- Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
- Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk - Locatie: Ommen.
Re: Schroefdraden
Tuurlijk is dat nog wel de moeite, voor de bougiedraad is een bus te krijgen of een helicoil, en ook het uitlaat tapeind moet zonder al te veel geneuzel vervangen zijn.
Denk dat je ongeveer een uurtje werk hebt van begin tot eind, dus dan kost het je inc. materiaal waarschijnlijk 50 of 60 euro, afhankelijk van waar je het laat doen natuurlijk.
Denk dat je ongeveer een uurtje werk hebt van begin tot eind, dus dan kost het je inc. materiaal waarschijnlijk 50 of 60 euro, afhankelijk van waar je het laat doen natuurlijk.
Ga heen en vereenvoudig u!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1852
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:22
- Bezit: CY50 R&P
- Locatie: Knastaksel, `s zomers in knoesterveen
Re: Schroefdraden
Bij de reguliere brommerboer was ik voor het plaatsen van 2 helicoils en arbeidsloon 45 euro kwijt.
Een c70 NT kop is gelijk aan de C90NT kop, ik denk dat je voor minder al een kop hebt, zeker als je alle onderdelen voor de kop al hebt en dus genoeg hebt aan een lege kop.
Met een beetje creatief e-bayen moet het wel lukken.
Een c70 NT kop is gelijk aan de C90NT kop, ik denk dat je voor minder al een kop hebt, zeker als je alle onderdelen voor de kop al hebt en dus genoeg hebt aan een lege kop.
Met een beetje creatief e-bayen moet het wel lukken.
Life is too short for lousy coffee.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 30 dec 2011 15:13
- Bezit: Honda crf50, st50, ct124, st50 etc.
Re: Schroefdraden
Ik heb ook vernomen dat een ot 70 kopje past en zelf prestatieverbeterend zou werken. Ik heb nog eentje liggen met geflowde inlaat, past deze met de standaard piston?
mvg
mvg
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Schroefdraden
Minus een bak compressie, lopen zal die wel...
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Schroefdraden
Afgebroken tapeinden verwijderen doe ik altijd zelf. Alleen het bougiegat zal je moeten laten doen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 30 dec 2011 15:13
- Bezit: Honda crf50, st50, ct124, st50 etc.
Re: Schroefdraden
Ik vrees dat dat mij mijn Bl zal kosten.nielspbr schreef:Minus een bak compressie, lopen zal die wel...
Ik las op een ander forum ook over de combinatie van een 1-mm boortje en kruipolie om de bout los te krijgen, zou dat lukken?
groeten
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 586
- Lid geworden op: 28 jan 2007 08:58
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
- Locatie: amsterdam
Re: Schroefdraden
kennis van mij zet er even de lastang op met hoge spanning op,(electrode) totdat de electrode roodgloeiend word en daarna pas prutsen of er een stukje ijzer aanlassen om het stukje eruit te draaien.
kost je soms wel een paar gangen schroefdraad, maar dan kun je later altijd nog voor een helicoil gaan.
kost je soms wel een paar gangen schroefdraad, maar dan kun je later altijd nog voor een helicoil gaan.
cdi for life!
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: Schroefdraden
is het tapeind in het kopje afgebroken? of steekt er nog wat bovenuit?jentel schreef:Ik vrees dat dat mij mijn Bl zal kosten.nielspbr schreef:Minus een bak compressie, lopen zal die wel...
Ik las op een ander forum ook over de combinatie van een 1-mm boortje en kruipolie om de bout los te krijgen, zou dat lukken?
groeten
dan hoef je niet direct de boormachine erop te zetten,
probeer eerst warm stoken, kruipolie, waterpomp tang, stukje metaal erop lassen of inzagen en schroevendraaier erop
Re: Schroefdraden
Een boor erdoor om de spanning op te heffen? Om de spanning op te heffen kun je de boel beter verwarmen want aluminium zet meer uit dan staal. Een gatje boren voor het gebruik van een linkse tap zou natuurlijk wel lukken.
Een nachtje kruipolie, gatje boren voor een linkse tap (mits er niets/te weinig uitsteekt voor bijvoorbeeld een griptang anders is dat beter) en verwarmen.
Een nachtje kruipolie, gatje boren voor een linkse tap (mits er niets/te weinig uitsteekt voor bijvoorbeeld een griptang anders is dat beter) en verwarmen.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 30 dec 2011 15:13
- Bezit: Honda crf50, st50, ct124, st50 etc.
Re: Schroefdraden
had er een moertje op gelast maar helaas zat hij binnenin ook gebroken. Ik kan er dus niet meer aan.
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 418
- Lid geworden op: 18 mar 2011 18:34
- Bezit: Een heuze bami monkey
- Locatie: lelystad
Re: Schroefdraden
Gaatje boren en idd een links tapje er op draai je hem er zo uit.
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Schroefdraden
Gebruik in een vastzittend afgebroken draadeind GEEN linkse tap. Slecht advies. Doordat het al jaren vastzit, zit het staal zo vast in het alu en is het door electrolyse zodanig vastgecorrodeerd, dat het oorspronkelijke uitstekende deel er al vanaf gebroken is. Iets beters dan een uitstekend deel is er niet en dat was blijkbaar al niet meer afdoende. Een dun links tapje van keihard staal breekt nog eens sneller dan het zachtere draadeind en dan kun je echt niets anders meer dan het alu van de kop rondom het draadeind wegboren en hopen dat je dunne boortje daar niet op breekt. Ik krijg ze eruit, maar moet vervolgens zo diep draad tappen, dat je bijna in een retourkanaal zit of een gang van een cilindertapeind.
Linkse taps werken alleen maar op vers draad dat je met een klein gaatje waar je vervolgens een torxbit in vast tikt ook al los krijgt. Linkse taps zijn stomme prutsdingen die je gewoon moet omsmelten tot goed gereedschap.
Gewoon recht boren en in het midden blijven is de enige manier die werkt als lassen en verhitten niet werkt. Vaak strip je uiteindelijk de draad wel aan minstens 1 kant of miet je een restant eruit tikken en prutsen en daarna een helicoil plaatsen, maar dan zit het weer voor jaren goed vast en zie je er niets van.
Linkse taps werken alleen maar op vers draad dat je met een klein gaatje waar je vervolgens een torxbit in vast tikt ook al los krijgt. Linkse taps zijn stomme prutsdingen die je gewoon moet omsmelten tot goed gereedschap.
Gewoon recht boren en in het midden blijven is de enige manier die werkt als lassen en verhitten niet werkt. Vaak strip je uiteindelijk de draad wel aan minstens 1 kant of miet je een restant eruit tikken en prutsen en daarna een helicoil plaatsen, maar dan zit het weer voor jaren goed vast en zie je er niets van.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Re: Schroefdraden
Het past en het loopt met de standaard zuiger, maar je hebt dan wel heel weinig compressie. Je kunt dan beter een GB0 zuiger pakken. Met die setup heb ik ook gereden (C90 blok met OT70 kop en GB0 zuiger) en dat gaat net wat harder als met een C90 kop als je ook een carb kiest die bij de inlaat past van de OT70 kop.jentel schreef:Ik heb ook vernomen dat een ot 70 kopje past en zelf prestatieverbeterend zou werken. Ik heb nog eentje liggen met geflowde inlaat, past deze met de standaard piston?
Kijk anders ook even in DIT topic.
087 zuiger (OT70) werkt ook maar dan is de compressie naar mijn gevoel wel heel hoog, en ik ben bang dat het big-end daar niet blij mee is, beter een GB0 pakken dus.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:33
- Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC - Locatie: Maarssen
- Contacteer:
Re: Schroefdraden
in zo'n geval van zo'n tapeind geef ik de kop aan m'n pa, last er met tig een kluitje metaal op en dan een moertje, vlamboog schiet niet naar het aluminium.
door de verhitting raak je ook oxidatie kwijt tussen de schroefdraad, kan je het tapeindje er vaak zonder veel moeite zo uitdraaien.
door de verhitting raak je ook oxidatie kwijt tussen de schroefdraad, kan je het tapeindje er vaak zonder veel moeite zo uitdraaien.