bami 70cc niet echt op snelheid
-
mars
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: ss50m nog niet op kenteken
Mbx50 - Locatie: Aarle Rixtel
bami 70cc niet echt op snelheid
hoi
ik heb mijn ss50 klaar met bami blok,eerst had ik alleen een70cc cilinder met 50cc kop toen liep ie 60-65 km per uur
maar op de hondadag werd mij gezegd dat dat niet echt goed was voor langere tijd,dus heb ik een 70cc kop besteld en gemonteerd.
alleen nu rijdt ie niet veel harder,terwijl het wel gezegd werd
ik heb er in plaats van een 17mm carburateur naar een 20 mm gegaan en rij met sproeier 78
bougie is wel zwart,met sproeier 76 is de bougie licht bruin maar houdt dan in op volgas,met de choke erbij wil ie beter
dus wordt in ieder geval een 77mm sproeier bestellen
maar welke bougie moet ik eigenlijk ervoor pakken?
er zit nu een ngk 7 in
dan heb ik de vraag over de distributie,ik heb alles merktekens in een lijn gezet,er geen duidelijke merkteken voor de nokkenas bdp heb ik gecontroleerd met een schroevendraaier en zit dan op de 2e merkteken(weet niet zo wat er bij staat) merkteken van de nokkenas staat dan helemaal bovenin de kop
spaninrichting is automatisch en de cdi is standaard
heeft er iemand nog een tip om te controleren?
ik heb mijn ss50 klaar met bami blok,eerst had ik alleen een70cc cilinder met 50cc kop toen liep ie 60-65 km per uur
maar op de hondadag werd mij gezegd dat dat niet echt goed was voor langere tijd,dus heb ik een 70cc kop besteld en gemonteerd.
alleen nu rijdt ie niet veel harder,terwijl het wel gezegd werd
ik heb er in plaats van een 17mm carburateur naar een 20 mm gegaan en rij met sproeier 78
bougie is wel zwart,met sproeier 76 is de bougie licht bruin maar houdt dan in op volgas,met de choke erbij wil ie beter
dus wordt in ieder geval een 77mm sproeier bestellen
maar welke bougie moet ik eigenlijk ervoor pakken?
er zit nu een ngk 7 in
dan heb ik de vraag over de distributie,ik heb alles merktekens in een lijn gezet,er geen duidelijke merkteken voor de nokkenas bdp heb ik gecontroleerd met een schroevendraaier en zit dan op de 2e merkteken(weet niet zo wat er bij staat) merkteken van de nokkenas staat dan helemaal bovenin de kop
spaninrichting is automatisch en de cdi is standaard
heeft er iemand nog een tip om te controleren?
er zijn geen problemen,alleen uitdagingen
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Re: bami 70cc niet echt op snelheid
Heb je ook een zuiger voor 70-kop gemonteerd?
Life is too short for lousy coffee.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
En ik weet niet welke dodo je geadviseerd heeft, maar een SS-kop op 70cc loopt als een brandweer. Ervan uitgaande dat je geen kop met miniklepjes had. Met een 16mm is 70/75 prima haalbaar. Een 19mm heeft alleen zin als er ook een vervroegende ontsteking gemonteerd is.
Je hebt nu een slecht en half advies gekregen, want wat Eelco zegt; er moet dan ook een zuiger met hoge kop gemonteerd.
Volgende keer ook een second opinion vragen bij mensen die het echt weten.
Je hebt nu een slecht en half advies gekregen, want wat Eelco zegt; er moet dan ook een zuiger met hoge kop gemonteerd.
Volgende keer ook een second opinion vragen bij mensen die het echt weten.
Laatst gewijzigd door NIX op 06 jul 2012 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Raar, een bami 50 blok moet, mits goed afgesteld ook zonder 70cc 60 lopen.
Welke bami ook. Kopie van een nt blok of ot? De een heeft een platte zuiger en de ander weer een bolle. Ik ben het ook niet zo eens met de mening van jouw adviseur. Ik heb een 70cc/50 kop op een OT basis. Loopt prima en loopt ook al heel lang prima.
Het kopje is van een Singa en die is een kopie van het OT blokje. Ook heb ik de cdi van dat blokje gemonteerd en een 19mm. De top ligt zo rond de 90kmh, maar ik rijd meestal gewoon rond de 60kmh.
Het kopje is van een Singa en die is een kopie van het OT blokje. Ook heb ik de cdi van dat blokje gemonteerd en een 19mm. De top ligt zo rond de 90kmh, maar ik rijd meestal gewoon rond de 60kmh.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
helemaal mee eens.NIX schreef:En ik weet niet welke dodo je geadviseerd heeft, maar een SS-kop op 70cc loopt als een brandweer. Ervan uitgaande dat je geen kop met miniklepjes had. Met een 16mm is 70/75 prima haalbaar.
mijn set-up: origineel blokje , 70cc met 50 kop, een 19mm imi carb, en CDI ontsteking
met mijn hoge stuur gewoon recht op, haal ik met gemak 80. Gewoon in dagelijks stads verkeer.
Op lange stukken gaat hij nog harder, hoe veel weet ik nog niet,al die vervelende auto's zitten steeds in de weg
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

- nielspbr
- Mr Kockengen
Houden jullie met je adviezen even in de gaten dat ie met nt bami rijdt.
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
In dat geval adviseer ik een 65cc setje.

Life is too short for lousy coffee.
-
mars
ik heb er natuurlijk de 70cc zuiger gemonteerd,en het is volgens mij wel een nt blokje
als er verschillende zijn die zeggen dat dat beter is,ga je dat sneller geloven als er dater een iemand dat zegt
de timing is toch zuiger hoogste punt en dan de merkteken op de nokkenas tandwiel recht omhoog?
ik heb geen duidelijke merkteken
als deze al niet goed staat scheelt dat al
als er verschillende zijn die zeggen dat dat beter is,ga je dat sneller geloven als er dater een iemand dat zegt
de timing is toch zuiger hoogste punt en dan de merkteken op de nokkenas tandwiel recht omhoog?
ik heb geen duidelijke merkteken
als deze al niet goed staat scheelt dat al
- nielspbr
- Mr Kockengen
T-streep op het vliegwiel recht naarboven(merkteken in carter), bolletje op nokkenastandwiel recht naar voren(merkteken in rand van de opening in de kop).
-
mars
ik ga morgen de timing controleren
-
mars
timing gecontroleerd,kleppen nagesteld,proefrit gemaakt met gps snelheid haalt ie 64 km per uur
nu nog een andere sproeier bestellen
nu nog een andere sproeier bestellen
-
NIX
- chaly addict
Het zou echt beter zijn als we wisten wat voor kop en zuiger er nu op zitten. Omdat een NT drijfstang langer is, kun je niet zomaar een OT kop en zuiger monteren, dan heb je blijkbaar een aparte zuiger nodig. Geen idee of die te krijgen zijn en wat jij er nu in hebt zitten. Of heb je nu een NT 70 kop erop? En heeft die in vergelijking met je 50cc kop een grotere of kleinere verbrandingkamer en grotere kleppen? We blijven nu maar een beetje raden.
-
mars
daar heb je ook weer gelijk in
het is een nt blok daar ben ik achter gekomen omdat ik nog ee blokje had die eerst onder de brommer hing
omdat ik na de keuring wel wat sneller wou had ik bij coos matser een 70cc cilinder besteld met een zuiger voor de 50cc kop
dus toen het verhaal wat ik van verschillende op de hondadag dat dat niet echt goed zou zijn,dus bij coos matser een 70cckop besteld en een zuiger voor de 70cc kop
de kop heeft grotere kleppen(das heel duidelijk) en de verbrandngskamer is ook wat groter
ik heb er met mijn telefoon een foto van gemaakt van de koppen,en ik zal proberen de foto te uploaden
het is een nt blok daar ben ik achter gekomen omdat ik nog ee blokje had die eerst onder de brommer hing
omdat ik na de keuring wel wat sneller wou had ik bij coos matser een 70cc cilinder besteld met een zuiger voor de 50cc kop
dus toen het verhaal wat ik van verschillende op de hondadag dat dat niet echt goed zou zijn,dus bij coos matser een 70cckop besteld en een zuiger voor de 70cc kop
de kop heeft grotere kleppen(das heel duidelijk) en de verbrandngskamer is ook wat groter
ik heb er met mijn telefoon een foto van gemaakt van de koppen,en ik zal proberen de foto te uploaden
-
NIX
- chaly addict
Plaatje van de zuigerkop is ook handig en een plaatje hoe hoog de zuiger in de cilinder komt.