Honda c320s made in belgium Hulp?
Re: Honda c320s made in belgium Hulp?
De electrode staat juist, schoonmaken is altijd nog eens het probeen waard, weet niet hoe oud ie is, zat er nog op als ik em kocht dus vervangen kan ook geen kwaad..
Vergeten zeggen, de "tak" komt enkel voor als het vliegwiel op T staat, top dead center dus en om de 2 omwentelingen.
Je zou denken dat de zuiger de kleppen raakt maar het geluid komt vanuit het carter..
Vergeten zeggen, de "tak" komt enkel voor als het vliegwiel op T staat, top dead center dus en om de 2 omwentelingen.
Je zou denken dat de zuiger de kleppen raakt maar het geluid komt vanuit het carter..
Hij draait terug. Ik was weer voorbarig, had de kleppen niet juist gesteld.
Nu heb ik me laten zeggen dat het normaal is dat ie na het vervangen van de cilinder etc nog wat rookt wat dus ook het geval is.
Maar ergens vrees ik toch voor het ergste, bij het demonteren van de kop zat er een hele hoop roet achter de uitlaatklep en ik besef nu pas dat dat alleen door een lekke klepgeleider kan komen.
Eerst dacht ik dat die versleten klepveren er iets mee te maken zouden kunnen hebben maar dat lijkt plots niet meer zo waarschijnlijk.
zeg het me als ik me vergis maar het roken gaat niet stoppen zolang ik die geleider niet vervang..
Is dat haalbaar om het zelf te doen? heb geen frezen. geleiders zo'n 10 euro met rubber
Duur om te laten doen ?
of nieuwe kop ? 135eurows !
Nu heb ik me laten zeggen dat het normaal is dat ie na het vervangen van de cilinder etc nog wat rookt wat dus ook het geval is.
Maar ergens vrees ik toch voor het ergste, bij het demonteren van de kop zat er een hele hoop roet achter de uitlaatklep en ik besef nu pas dat dat alleen door een lekke klepgeleider kan komen.
Eerst dacht ik dat die versleten klepveren er iets mee te maken zouden kunnen hebben maar dat lijkt plots niet meer zo waarschijnlijk.
zeg het me als ik me vergis maar het roken gaat niet stoppen zolang ik die geleider niet vervang..
Is dat haalbaar om het zelf te doen? heb geen frezen. geleiders zo'n 10 euro met rubber
Duur om te laten doen ?
of nieuwe kop ? 135eurows !
Als je een geleider vindt, is het redelijk zelf te doen, licht er maar net aan hoe handig je bent. Ik beschouw mijzelf niet echt als super handig en geduld is soms ook ver te zoeken. Die ruimer om de geleider te ruimen heb ik gewoon via het internet besteld en kostte nog geen 2 tientjes incl verzenden. volgens mij was het een 5.5mm ruimer.
Dacht via deze site (weet het niet meer zeker) : http://www.bm-techniek.nl/catalogus/rui ... cht-tol-h7
Dacht via deze site (weet het niet meer zeker) : http://www.bm-techniek.nl/catalogus/rui ... cht-tol-h7
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Handen heb ik. Geleider heb ik gevonden, ik lees wel dat je in 95% vd gevallen je klepzitting moet frezen.
Zijn die dingen duur? (klepfrezen)
En waar heb je die ruimer voor nodig ? is dat niet om de oude zitting te laten zittne en het gat te ruimen voor een overmaat klepsteel ?
of is dat onzin
Zijn die dingen duur? (klepfrezen)
En waar heb je die ruimer voor nodig ? is dat niet om de oude zitting te laten zittne en het gat te ruimen voor een overmaat klepsteel ?
of is dat onzin
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Die ruimer heb je nodig omdat je anders de klep niet in het gat krijgt. De geleider vervormt bij het aanbrengen.
ok, ik lees juist ergens dat het vervangen van die geleiders geen zin heeft, aangezien de zitting sowieso meeverslijt en dat je zoveel "vlees" moet weghalen dat de klepveren niet mr kloppen..
ik zou haast durven zuchten.
ik zou haast durven zuchten.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Volgens mij moet je niet alles geloven wat je leest.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Anders gewoon een heel dun ringetje eronder als je erg bang bent of als ineens de kleppen wel heel erg snel gaan zweven. Je kan ook de klepschotel lichter maken.
Met de nieuwe zitting had ik mazzel. Hij was er netjes recht ingekomen en om de klep te laten sluiten, was ik iets langer dan normaal bezig met slijpen.
Met de nieuwe zitting had ik mazzel. Hij was er netjes recht ingekomen en om de klep te laten sluiten, was ik iets langer dan normaal bezig met slijpen.
Hier wat opties,
-Ik kan een nieuwe (oude)kop kopen voor 50euro, maar ben niet zeker of degene ik nu heb een belg is en of dat er dan zomaar tussen kan. Weet iemand het zichtbare verschil ? in de mijne staat RC gegraveerd aan de tuimelaarskant binnenin.
-kan ook een belgische kop kopen vr 150euro, mr als ik al een belg heb probeer ik het liever eerst zelf
-in dat geval,
weet ik hoe de oude zitting eruit moet,
weet ik hoe de nieuwe erin moet,
dan ruimen, doe je dat gewoon met de hand? hoe weet je zeker dat je recht ruimt?
en dan is het frezen van die klepzitting nog wat onduidelijk.. waar kan ik van die frezen kopen? vind het precies niet
hoe merk ik dat de kleppen gaan zweven ?
- misschien is het ook slim om gewoon eens een nieuwe klep te proberen of slijt die steel niet af ?
Er zat ook weer olie op de bougie,
-kan dit van achter de uitlaatklep komen? vermoed van niet
- mss is de cilinder toch té ruim voor de zuiger? hoop van niet
- of is het de olie van het remonteren die wat blijft hangen? of wordt dit meteen verbrand?
- of residu olie van toen de kleppen ruim verkeerd waren gesteld en ik een paar keer heb proberen kicken?
nogmaals dank aan de meedenkers
Heb de kop terug gedemonteerd. Lijkt me wat zwaar om een belg te zijn, de belg is van allu blijkbaar.
De olie komt zonder twijfel van achter de uitlaatklep, vette klepsteel en zitting en hij kan aardig bewegen in de geleider.
heb nog wat verder gezocht naar frezen maar vindt enkel dingen van 500-600 euro, kan ik al evengoed een nieuwe brommer kopen.
Hoe doen jullie dit dan ? de klepzitting frezen..
De olie komt zonder twijfel van achter de uitlaatklep, vette klepsteel en zitting en hij kan aardig bewegen in de geleider.
heb nog wat verder gezocht naar frezen maar vindt enkel dingen van 500-600 euro, kan ik al evengoed een nieuwe brommer kopen.
Hoe doen jullie dit dan ? de klepzitting frezen..
Toen ik hem nodig had, heb ik hem geleend.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Of even bij een revisiebedrijf aankloppen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
hej iedereen , ben ik weer.
heb ondertussen nieuwe kop gemonteerd met betere klepgeleider..
probeer nu het contactslot aan te sluiten maar snap er de ballen van.. graag wat advies want het schema uit het handboek is vr de c310 en komt niet overeen met c320.
hier de draden:
ontsteking:
-zwart
-geel
bobine
-zwart
-groen
contact
-zwart
-geel
-bruin
boom:
-zwart
-geel
-groen
-bruin
tot nu toe sloot ik gewoon de zwarte vd ontsteking aan op de bobine en dan geeft ie vonk
groen v bobine op groen boom
als ik het zo laat hangen en de gele van de ontsteking op die gele van het slot aansluit geeft ie ook vonk bij af-stand
bruin v slot steekt dan op bruin v boom
moet die zwarte van het slot dan op de zwarte vd boom ?
en wat dan met die gele van de boom die overblijft ?
heb ondertussen nieuwe kop gemonteerd met betere klepgeleider..
probeer nu het contactslot aan te sluiten maar snap er de ballen van.. graag wat advies want het schema uit het handboek is vr de c310 en komt niet overeen met c320.
hier de draden:
ontsteking:
-zwart
-geel
bobine
-zwart
-groen
contact
-zwart
-geel
-bruin
boom:
-zwart
-geel
-groen
-bruin
tot nu toe sloot ik gewoon de zwarte vd ontsteking aan op de bobine en dan geeft ie vonk
groen v bobine op groen boom
als ik het zo laat hangen en de gele van de ontsteking op die gele van het slot aansluit geeft ie ook vonk bij af-stand
bruin v slot steekt dan op bruin v boom
moet die zwarte van het slot dan op de zwarte vd boom ?
en wat dan met die gele van de boom die overblijft ?
-
RobHonda
- The 4T-MSB is my life!
Ik weet niet of het helpt of alleen maar verwarring schept maar er is al eens eerder een toppic over geweest:
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=26&t=8769
http://www.4takt.net/viewtopic.php?f=26&t=8769
-
hypercub
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CY50 R&P
Zwart=ontsteking, bruin=achterlicht, geel=voorlicht, groen=aarde
Life is too short for lousy coffee.