verlichting valt uit bij gas.
-
kebuder
- 4T-MSB regular
- Bezit: honda ss50 z
cb50j café racer - Locatie: Utrecht
verlichting valt uit bij gas.
hey,
ik heb een 12v bamiblok ss50. nu heb ik al het licht (waarschijnlijk) correct aangesloten maar als ik gas geef begeven de voor/achterlicht het. alles op de accu (remlicht knipperlicht enz.) doet het nog wel.
de lampjes branden niet door en na een tijdje doet het licht het ook weer als ik start.
waar kan dit aan liggen? is het de spanningsregelaar? ik heb namelijk 1 groenen 1 rode en 2 gele uit de spaningsregelaar, de 2 gelen heb ik misschien omgedraaid?
mvg,
wouter
ik heb een 12v bamiblok ss50. nu heb ik al het licht (waarschijnlijk) correct aangesloten maar als ik gas geef begeven de voor/achterlicht het. alles op de accu (remlicht knipperlicht enz.) doet het nog wel.
de lampjes branden niet door en na een tijdje doet het licht het ook weer als ik start.
waar kan dit aan liggen? is het de spanningsregelaar? ik heb namelijk 1 groenen 1 rode en 2 gele uit de spaningsregelaar, de 2 gelen heb ik misschien omgedraaid?
mvg,
wouter
Re: verlichting valt uit bij gas.
Het omschrevene lijkt niet op iets dat mogelijk is met het circuit van honda, zit er niet ergens een bi-metaaltje verstopt?
P.S. Misschien is het toch mogelijk door een breuk in de verlichtingsspoel.
-
kebuder
- 4T-MSB regular
het kan niet aan de spanningsregelaar liggen die kapot is of dat ik de gele draden omgedraaid heb?TooCrash schreef:Het omschrevene lijkt niet op iets dat mogelijk is met het circuit van honda, zit er niet ergens een bi-metaaltje verstopt?
het zou wat zijn als de lichtspoel kapot is, eerst deed de pickup het al niet vanaf dat ik hem gekocht had, ik heb nooit het licht getest maar als dat ook al kapot was vanaf het begin ga ik gewoon terug naar leertouwer.
-
kebuder
- 4T-MSB regular
ik heb even gekeken naar het FAQ van spanningsregelaar aansluiten en waarschijnlijk heb ik de spanningsregelaar fout aangesloten. dus dat ga ik doen als ik thuis kom, voor de rest even alle kabeltjes vast zetten en isoleren.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Zeker toch stiekum een 65cc gemonteerd. Je was gewaarschuwd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Een van die gele had een witte uit het blok moeten zijn? Geel uit het blok splits je. Dan zet je een van de 2 aan geel in je draadboom en de ander prop je in je regelaar.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
kebuder
- 4T-MSB regular
raar, volgens mij komt er niks(volt) uit de gele draad. ik heb nu wit uit motor op geel naar regelaar, dan geel(2) uit regelaar naar geel in draadboom en alles werkt... ik heb rood uit regelaar op accu en draadboom rood (laad dat de accu op?) het werkt nu dus ik laat het zitten, maar wel heel raar...
Toch bedankt!
Toch bedankt!
Heb ik ook gehad. Andere gelijk richter. Probleem opgelost
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Neen, je moet de regelaar echt parallel aan je verlichtingsdraad schakelen. De bami-ontstekingen waar ik mee gewerkt heb maken gebruik van twee wisselstroom-draden voor de verlichting. Vandaar dat een regelaar vaak [twee witte], [twee gele] of een [witte en gele] aansluiting heeft. Als jouw ontsteking maar één verlichtingsdraad heeft, hoef je er ook maar 1 te gebruiken op je regelaar geloof ik. Zorg dat de [groenwitte] uit je regelaar goed massa maakt en splits je verlichtingsdraad uit je blok op naar draadboom en regelaar.kebuder schreef:raar, volgens mij komt er niks(volt) uit de gele draad. ik heb nu wit uit motor op geel naar regelaar, dan geel(2) uit regelaar naar geel in draadboom en alles werkt... ik heb rood uit regelaar op accu en draadboom rood (laad dat de accu op?) het werkt nu dus ik laat het zitten, maar wel heel raar...
Toch bedankt!
Maar mijn advies is een multimeter aan te schaffen, dan leer je meteen hoe het systeem werkt
**BEDENKT ZICH** Misschien dat een regelaar met twee aansluitingen wel niet geschikt is voor een ontsteking met enkeldraadsverlichting.
Ik vind het raar dat er op geel uit de regelaar stroom komt als je geel uit het blok op wit uit de regelaar hebt gezet. Volgens mij was wit meer om de accu te voeden en geel echt voor de verlichting.
Dus:
Wit uit het blok gaat aan wit uit de regelaar. De regelaar maakt er gelijkstroom van en voedt de accu
Geel uit het blok splits je. De ene aftakking gaat naar geel in je draadboom en de andere aftakking de regelaar in. De regelaar pakt de piekspanningen weg en misschien geeft hij ook wat aan de accu.
rood gaat dus gewoon naar de accu om de spanning van geel en wit naar de accu te brengen
groen is voor massa.
Misschien dat ze draden in de stekker hebben gewisseld. Heb je daar al naar gekeken? In de faq staat welke pin wat doet of welke kleur hij moet zijn.
Dus:
Wit uit het blok gaat aan wit uit de regelaar. De regelaar maakt er gelijkstroom van en voedt de accu
Geel uit het blok splits je. De ene aftakking gaat naar geel in je draadboom en de andere aftakking de regelaar in. De regelaar pakt de piekspanningen weg en misschien geeft hij ook wat aan de accu.
rood gaat dus gewoon naar de accu om de spanning van geel en wit naar de accu te brengen
groen is voor massa.
Misschien dat ze draden in de stekker hebben gewisseld. Heb je daar al naar gekeken? In de faq staat welke pin wat doet of welke kleur hij moet zijn.
-
kebuder
- 4T-MSB regular
ik heb helemaal geen witte stekker uit de spanningsregelaar alleen 2 gele, 1 van de gele zit in de gele van het blok en 1 zit er aan de gele uit het draadboom. alles werkt zoals het nu zit dus ik heb er geen probleem meeEric schreef:Ik vind het raar dat er op geel uit de regelaar stroom komt als je geel uit het blok op wit uit de regelaar hebt gezet. Volgens mij was wit meer om de accu te voeden en geel echt voor de verlichting.
Dus:
groen is voor massa.
Ik bedoel meer dat een van die gele draden uit de regelaar wit moet zijn. Op de witte en gele draad, uit het blok, moet spanning staan als het blok loopt(wisselspanning). Om te testen of de accu laadt, zet je je meter op de polen en meet je hoeveel volt er op staat. Als je dan gas geeft, dan mag hij wel naar 14/15 volt oid. I.i.g. meer dan de 12v. die de accu geeft als alles uit staat.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Ik denk dat we onze adviezen voor ons moeten houden Eric..
Maar ik snap het niet helemaal hoe het zit en dan blijf ik autistisch doordrammen. En ik wilde hem gewoon ook even uitleggen hoe je kan checken of de accu laadt.