Hella spanningsregelaar
-
justinvos
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2 - Locatie: Bunnik
Hella spanningsregelaar
Beste mensen,
Ik heb een hella spanningsregelaar gekregen voor mijn CDI set.
Helaas zijn de aansluitingen niet zo zoals ze "horen"
Ik heb op internet iets gevonden, hoe ik het - als het goed is - moet aansluiten.
Zouden jullie kunnen controleren of dit klopt.
Het is een Hella 4RA 003 510-08 (12V 30A)
Klopt het dat:
nr 30 = accu = rood
nr 87 = lichtspoel = geel
nr 86 = laadspoel = wit
nr 85 = massa = groen
Alvast bedankt.
Groeten,
Justin Vos
Ik heb een hella spanningsregelaar gekregen voor mijn CDI set.
Helaas zijn de aansluitingen niet zo zoals ze "horen"
Ik heb op internet iets gevonden, hoe ik het - als het goed is - moet aansluiten.
Zouden jullie kunnen controleren of dit klopt.
Het is een Hella 4RA 003 510-08 (12V 30A)
Klopt het dat:
nr 30 = accu = rood
nr 87 = lichtspoel = geel
nr 86 = laadspoel = wit
nr 85 = massa = groen
Alvast bedankt.
Groeten,
Justin Vos
- Bijlagen
-
- t_1302018479_184837403_3.jpg (4.06 KiB) 1645 keer bekeken
-
- t_1302018479_184837403_2.jpg (4.85 KiB) 1645 keer bekeken
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"
Re: Hella spanningsregelaar
Als ik jouw tekening zo bekijk is:
30 geel voor licht en deze splits je dan voor de regelaar.
85 groen/wit massa
86 wit laadstroom
87 rood naar de accu
Of die 2e accu brengt verwarring.
30 geel voor licht en deze splits je dan voor de regelaar.
85 groen/wit massa
86 wit laadstroom
87 rood naar de accu
Of die 2e accu brengt verwarring.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2 - Locatie: Bunnik
De eerste (zoals ik aangegeven had) werkt wel, maar bij meer toeren (dus meer licht) knalt mijn voorlamp eruit. Die is dus doorgebrand.
Is de spanninsgregelaar niet goed of heb ik het verkeerd aangesloten.
Want ik snap er namelijk geen zak van ;P
Wat is normaal bij een spanningsregelaar qua ampere? Die Hella is 12V 30A
Of moet ik toch maar voor die "normale" spanningsregelaar gaan?
Die geledraad die splits je toch voordat je die doorlust naar de spanningsregelaar? Dus hij wordt parallel geschakeld. --> onsteking -halverwege ene draad gaat naar lamp andere draad gaat naar spanninsgregelaar. Klopt toch?
Is de spanninsgregelaar niet goed of heb ik het verkeerd aangesloten.
Want ik snap er namelijk geen zak van ;P
Wat is normaal bij een spanningsregelaar qua ampere? Die Hella is 12V 30A
Of moet ik toch maar voor die "normale" spanningsregelaar gaan?
Die geledraad die splits je toch voordat je die doorlust naar de spanningsregelaar? Dus hij wordt parallel geschakeld. --> onsteking -halverwege ene draad gaat naar lamp andere draad gaat naar spanninsgregelaar. Klopt toch?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Ja, maar die vlieger gaat niet op bij een auto (ofwel je hella spanningsregelaar) daar gaat alle prik van de generator het 12V gelijkspanningscircuit in.justinvos schreef: Die geledraad die splits je toch voordat je die doorlust naar de spanningsregelaar? Dus hij wordt parallel geschakeld. --> onsteking -halverwege ene draad gaat naar lamp andere draad gaat naar spanninsgregelaar. Klopt toch?
Als totale leek op elektra gebied lees ik hier dat je de stroom naar je lamp niet door de spanningsregelaar laat gaan. Ik lees daarin dat die stroom dus ongeregeld (oftewel hoe sneller het vliegwiel rond gaat hoe hoger de spanning) naar je verlichting gaat. Dan lijkt het me ook niet gek dat die lampjes doorfikken.justinvos schreef: Die geledraad die splits je toch voordat je die doorlust naar de spanningsregelaar? Dus hij wordt parallel geschakeld. --> onsteking -halverwege ene draad gaat naar lamp andere draad gaat naar spanninsgregelaar. Klopt toch?
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Klink misschien heel dom, maar ik snap je reactie even niet..nielspbr schreef:Ja, maar die vlieger gaat niet op bij een auto (ofwel je hella spanningsregelaar) daar gaat alle prik van de generator het 12V gelijkspanningscircuit in.justinvos schreef: Die geledraad die splits je toch voordat je die doorlust naar de spanningsregelaar? Dus hij wordt parallel geschakeld. --> onsteking -halverwege ene draad gaat naar lamp andere draad gaat naar spanninsgregelaar. Klopt toch?
-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Hahaha ja, nu je het zegt...! Hoe moet ik hem (het licht) dan aansluiten?Mano schreef:Als totale leek op elektra gebied lees ik hier dat je de stroom naar je lamp niet door de spanningsregelaar laat gaan. Ik lees daarin dat die stroom dus ongeregeld (oftewel hoe sneller het vliegwiel rond gaat hoe hoger de spanning) naar je verlichting gaat. Dan lijkt het me ook niet gek dat die lampjes doorfikken.justinvos schreef: Die geledraad die splits je toch voordat je die doorlust naar de spanningsregelaar? Dus hij wordt parallel geschakeld. --> onsteking -halverwege ene draad gaat naar lamp andere draad gaat naar spanninsgregelaar. Klopt toch?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Mano, toch is dat wel degelijk het geval bij onze brommerts. De gelijkrichter/regelaar en de accu helpen als extra belasting om de spanning op de koplamp in toom te houden.
-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Als ik kijk naar de volgende afbeelding ga ik morgen de volgende combi eens proberen:
30 accu
87 massa
86 lichtspoel
85 laadspoel
Of slaat dit echt nergens op?
Het licht moet dus in parallel staan van de onsteking naar lamp en spanningsregelaar?
30 accu
87 massa
86 lichtspoel
85 laadspoel
Of slaat dit echt nergens op?
Het licht moet dus in parallel staan van de onsteking naar lamp en spanningsregelaar?
- Bijlagen
-
- S2_Schematic.jpg (5.37 KiB) 1604 keer bekeken
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Volgens mij is dit een relais en geen regelaar. Het is een schakeling om 2 accu's te laden.
Als de dynamo stroom geeft aan 86, dan krijgt de 2e accu ook laadstroom. Het andere draadje dat van de andere accu naar de dynamo gaat is nodig om het magnetisch veld op te wekken, anders kan deze soort dynamo draaien tot je een ons weegt, maar gaat ie geen prik geven.
Als de dynamo stroom geeft aan 86, dan krijgt de 2e accu ook laadstroom. Het andere draadje dat van de andere accu naar de dynamo gaat is nodig om het magnetisch veld op te wekken, anders kan deze soort dynamo draaien tot je een ons weegt, maar gaat ie geen prik geven.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
lupomob
- 4T-MSB regular
- Bezit: Een heuze bami monkey
Het is odd een relais.
De 2 kleine pinnen zijn voor de stroomvoerziening en de 2 grote pinnen voor hetgene wat ze schakelen.
De 2 kleine pinnen zijn voor de stroomvoerziening en de 2 grote pinnen voor hetgene wat ze schakelen.
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
NIX schreef:Volgens mij is dit een relais en geen regelaar. Het is een schakeling om 2 accu's te laden.
Hmmm,,.. Dat verklaard een hele hoop. Ik had hem van Kjell (viertaktschuur) gekregen. Dus dat wordt omruilen ;Plupomob schreef:Het is odd een relais.
Bedankt Heren!
Idd het is om 2 accu te laden en om maar van 1 accu te starten. Handig voor in bv. Een camper als je een extra accu hebt voor een koelkast vol met bier. Dan wil je wel dat die accu geladen wordt maar je wilt niet dat als je wil starten dat ook je start accu leeg is.