Honda Z50ak3
-
Nicoscub
- bamilover
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: Honda Z50ak3
Hè edo,
Jij hebt ook een leuke brommer trouwens en je hebt idd een leuke beugel gemaakt voor je kentekenplaat en achterlicht, dat zie ik mezelf nog niet doen!
Ennuh als je nog een 110cc blok nodig hebt, ik heb hem onde de c50lac hangen!
Jij hebt ook een leuke brommer trouwens en je hebt idd een leuke beugel gemaakt voor je kentekenplaat en achterlicht, dat zie ik mezelf nog niet doen!
Ennuh als je nog een 110cc blok nodig hebt, ik heb hem onde de c50lac hangen!
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl

-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Haha, bedankt! Maar dit is een full 70 met vervroegende ontsteking en heb eventueel nog een ander vies blok liggen met iets meer slagvolume. Vies van het stof trouwens, gloedjenieuw verder.
-
Ilja1974
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda Cd50 '72
T beesie ziet er weer aardig klaar uit zo!
Heb je er al stiekum wat mee gereden?
Heb trouwens jaren terug bij mijn eerste Harley('78 flhc) een beschadigt deel van de primair laten lassen.
Nou dat was appeltje eitje voor die lui.
Was er met tien minuten weer weg en heb het daarna gewoon thuis af kunnen werken waarna je er niks meer van zag.
Aluminium schijn je tegenwoordig ook te kunnen solderen maar daar heb ik nog nooit iets van gezien in de praktijk
Groetjes Ilja
Heb je er al stiekum wat mee gereden?
Heb trouwens jaren terug bij mijn eerste Harley('78 flhc) een beschadigt deel van de primair laten lassen.
Nou dat was appeltje eitje voor die lui.
Was er met tien minuten weer weg en heb het daarna gewoon thuis af kunnen werken waarna je er niks meer van zag.
Aluminium schijn je tegenwoordig ook te kunnen solderen maar daar heb ik nog nooit iets van gezien in de praktijk
Groetjes Ilja
-
Edo
Heb op het dorp hier al de nodige meters gereden ja
Best een fijn fietsje, alleen heb ik een schijthekel aan semi 3-bakjes. Deze heeft ook een gek schakelpatroon trouwens; 1 omhoog en dan 2 keer naar beneden trappen om in zijn 2 te komen. Neutraal slaat ie niet over..
Maar na de keuring ga ik of een blokje in elkaar zetten, of met mijn lifan blok rijden.. Even koekeloeren nog.
Wie heeft er trouwens een koplampje te leen/koop waar normale bolletjes ingaan? Moet tussen de monkey oren passen maar hoeft geen ori Honda te zijn.
Maar na de keuring ga ik of een blokje in elkaar zetten, of met mijn lifan blok rijden.. Even koekeloeren nog.
Wie heeft er trouwens een koplampje te leen/koop waar normale bolletjes ingaan? Moet tussen de monkey oren passen maar hoeft geen ori Honda te zijn.
-
Edo
Hihi, beetje googlen naar de gegevens op de dealer sticker; artikelen uit de Reading Eagle, lokaal krantje in Reading..

En een paar jaar eerder;

De Honda dealer zit helaas niet meer op hetzelfde adres, is honderd meter opgeschoven, (zou een leuke vakantiebestemming zijn geweest) en is een autodealer geworden helaas.
Toch wel grappig dat je bij Google nog kranten uit 1974 kan lezen. Tof!

En een paar jaar eerder;

De Honda dealer zit helaas niet meer op hetzelfde adres, is honderd meter opgeschoven, (zou een leuke vakantiebestemming zijn geweest) en is een autodealer geworden helaas.
Toch wel grappig dat je bij Google nog kranten uit 1974 kan lezen. Tof!
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Dat schakelen is niet zo vreemd imo, had ik bij mijn orci C50 blokje ook.
Overigens..Pas je op voor je achterspatbord met je kentekenplaat? Beetje zonde van het chroom.
Overigens..Pas je op voor je achterspatbord met je kentekenplaat? Beetje zonde van het chroom.
-
Edo
Komt tegen die tijd wel een stukje fietsband ofzo tussen 
Inmiddels zit er een toeter op de aap! Met een knopje van viertaktwinkel. Deze had alleen een massafunctie, dus er staat constant plus op de toeter, en de massa van de toeter is naar dat knopje gelegd. De toeter heb ik overigens mooi onder de buddy verstopt. De accu ligt in het zijkapje aan de linkerkant;

Tevens thanks to René een mooie vliegwielkap gemonteerd, want de z50a kap paste niet op de lange tap kruk van het C70 blok.

En uiteraard even de "preserve nature" sticker opgeplakt, aan de verkleuring op de tank kon ik zien waar die hoorde.

Het enige wat nu nog noodzakelijk is, is een ander koplampje met goed lichtbeeld. Daarna afspraak maken!
Inmiddels zit er een toeter op de aap! Met een knopje van viertaktwinkel. Deze had alleen een massafunctie, dus er staat constant plus op de toeter, en de massa van de toeter is naar dat knopje gelegd. De toeter heb ik overigens mooi onder de buddy verstopt. De accu ligt in het zijkapje aan de linkerkant;

Tevens thanks to René een mooie vliegwielkap gemonteerd, want de z50a kap paste niet op de lange tap kruk van het C70 blok.

En uiteraard even de "preserve nature" sticker opgeplakt, aan de verkleuring op de tank kon ik zien waar die hoorde.

Het enige wat nu nog noodzakelijk is, is een ander koplampje met goed lichtbeeld. Daarna afspraak maken!
Laatst gewijzigd door Edo op 23 nov 2012 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nicoscub
- bamilover
Honda c50lac
Honda c90 OT
- Contacteer:
Ziet er leuk uit edo, kan je binnenkort ook mee gaan doen aan de ritten etc.

-
Edo
Jaa, dat is alweer een tijdje terug. Een jaar denk! Heb toen ik mijn Hondaatje weg deed een auto met kachel gekocht. Bmw 633 CSi.. En toen werd het zomer en heb ik een paar maanden op een CBR 600 F Sport gereden.Nicoscub schreef:Ziet er leuk uit edo, kan je binnenkort ook mee gaan doen aan de ritten etc.
Maarja daar is natuurlijk geen reet aan, met deze kan ik weer lekker sleutelen!
-
Rene77
- 4T-MSB regular
- Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50 - Locatie: Capelle aan den IJssel
Leuk ding man ! Vind het altijd wel leuk zo'n grote vent op zo'n klein k*t brommertje 
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Als je wilt blijven sleutelen...Koop dan een engelse motor 
-
ml03zl
- Moderator
- Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4 - Locatie: Bussum
- Contacteer:
Of een Italiaanse....
http://www.ktm.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Nicoscub
- bamilover
Honda c50lac
Honda c90 OT
- Contacteer:
Of koop die van robertsp 

-
Edo
Inmiddels zit er een juist koplampje op van Nix, dus ik kan een afspraak gaan maken om te keuren. Zorgen dat ie hard genoeg gaat, desnoods vertanding iets aanpassen en dan hopsaaaaa. Worden de nieuwe blauwe platen nog steeds in de ZF-xx-xx range gedrukt ? Of zijn we alweer een letter opgeschoven?
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Vraag om een historisch kenteken, that's it.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.