Pbr Probleem
Pbr Probleem
Beste mensen,
Sinds 1 maand heb ik een 2de hands Pbr gekocht. Nu houd ik wel van knutselen dus ben ik al lekker bezig geweest. Kleppen stellen, olie vervangen, luchtfilter schoongemaakt, achterlicht gemaakt, andere CDI (betere ontsteking), spruitstuk uitgefeesd, sproeier 68 daarna 70 er in gestopt, tandwiel vervangen en nog wat meer.
Er zit een V8 uitlaat op maar dat ding maakt een mega herrie dus wil iets anders of iets van een DB killer.
Nu is mijn vraag om meer koppel te krijgen wat ik het beste kan doen. Volgens mij zit er bij mij een ecokop op en nu is de vraag die vervangen naar een normale (wat is normaal?) of een 70cc er onder? Het gaat dus om een orgineel blok, cilinder en kop.
Nu doen mijn knipperlichten het niet, waar zou dat aan kunnen liggen? Massa heb ik nagekeken en die zitten alle 2 goed, heb ook nog even wat lak verwijderd zodat het goed contact maakt. Zou er een breuk in de kabel kunnen zitten bij het balhoofd? of dat de relais kapot is?
De electrische start werkt ook niet, het motortje werkt wel en hij slaat ook bijna aan maar dus telkens net niet maakt niet uit of hij warm is. Kicken werkt wel altijd. De accu is goed. Wat zou dit kunnen zijn iemand een idee?
Moet ik de kabelboom maar eens uitelkaar halen om alles na te lopen? Heb al wel een deel gehad maar die 2 zaken werken tot op heden niet.
Alvast bedankt,
Erik
Sinds 1 maand heb ik een 2de hands Pbr gekocht. Nu houd ik wel van knutselen dus ben ik al lekker bezig geweest. Kleppen stellen, olie vervangen, luchtfilter schoongemaakt, achterlicht gemaakt, andere CDI (betere ontsteking), spruitstuk uitgefeesd, sproeier 68 daarna 70 er in gestopt, tandwiel vervangen en nog wat meer.
Er zit een V8 uitlaat op maar dat ding maakt een mega herrie dus wil iets anders of iets van een DB killer.
Nu is mijn vraag om meer koppel te krijgen wat ik het beste kan doen. Volgens mij zit er bij mij een ecokop op en nu is de vraag die vervangen naar een normale (wat is normaal?) of een 70cc er onder? Het gaat dus om een orgineel blok, cilinder en kop.
Nu doen mijn knipperlichten het niet, waar zou dat aan kunnen liggen? Massa heb ik nagekeken en die zitten alle 2 goed, heb ook nog even wat lak verwijderd zodat het goed contact maakt. Zou er een breuk in de kabel kunnen zitten bij het balhoofd? of dat de relais kapot is?
De electrische start werkt ook niet, het motortje werkt wel en hij slaat ook bijna aan maar dus telkens net niet maakt niet uit of hij warm is. Kicken werkt wel altijd. De accu is goed. Wat zou dit kunnen zijn iemand een idee?
Moet ik de kabelboom maar eens uitelkaar halen om alles na te lopen? Heb al wel een deel gehad maar die 2 zaken werken tot op heden niet.
Alvast bedankt,
Erik
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: Pbr Probleem
Doet het remlicht het ook niet als de motor niet draait?
Knipperlichten werken wel bij een draaiende motor?
Check de zekering eens.
Knipperlichten werken wel bij een draaiende motor?
Check de zekering eens.
-
Skiller
- 4T-MSB regular
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Knipperlichtkastje kun je controleren door de kabels die erop horen gewoon tegen elkaar verbinding te laten maken en dan je schakelaar proberen.
Remlicht doet het als de motor uit is. Knipperlichten werken helemaal niet, daaiend en met stilstaande moter niet.
Super Skiller ga ik dat eens proberen!
Alle andere lichten doen het wel namelijk.
Waar zit dat kastje eigenlijk? Bij het balhoofd of in de koplamp?
Super Skiller ga ik dat eens proberen!
Alle andere lichten doen het wel namelijk.
Waar zit dat kastje eigenlijk? Bij het balhoofd of in de koplamp?
-
Skiller
- 4T-MSB regular
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Geen idee waar de boel precies zit bij zo'n geval maar ervan uitgaande dat het zo goed als hetzelfde is als een ZB gok ik bij het balhoofd:
http://www.cmsnl.com/honda-zb50-usa_mod ... ml#results
(onderdeel 10)
http://www.cmsnl.com/honda-zb50-usa_mod ... ml#results
(onderdeel 10)
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Achter het balhoofd aan een beugeltje idd.
Top dank u allen. Skiller het is wel een Chinees hoor "Zo'n geval" 
Moet eerlijk zeggen dat ik al opzoek ben naar een ZB, wist niet dat die bestonden vandaar de Chinees gekocht voor een prikkie.
Moet eerlijk zeggen dat ik al opzoek ben naar een ZB, wist niet dat die bestonden vandaar de Chinees gekocht voor een prikkie.
Super de knipperlichten doen het weer, de relais is gemaakt. Heb de contactpunten weer aan elkaar gesoldeerd. Blijkbaar heeft hij flink wat trillingen te voorduren gehad.
Alleen de startmotor werkt nog niet en de claxon. Die ga ik denk ik vandaag aanpakken. Heb een rubber bij me tankhouder gemaakt zodat hij beter past. Nieuwe betere moeren op de blokophanging zodat die niet meer los gaat met een drupje locktight.
Moet ook nog iets meer vermogen er uit persen want hij valt telkens terug in zijn 4 alleen met wind mee niet maar ik ga niet altijd voor de wind rijden
Tandwielverhouding van 13 op 42 iemand een idee wat ik kan doen? Andere cab?
Alleen de startmotor werkt nog niet en de claxon. Die ga ik denk ik vandaag aanpakken. Heb een rubber bij me tankhouder gemaakt zodat hij beter past. Nieuwe betere moeren op de blokophanging zodat die niet meer los gaat met een drupje locktight.
Moet ook nog iets meer vermogen er uit persen want hij valt telkens terug in zijn 4 alleen met wind mee niet maar ik ga niet altijd voor de wind rijden
Tandwielverhouding van 13 op 42 iemand een idee wat ik kan doen? Andere cab?
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
13/42 op 12 inch? Dat is bijna de vertanding van een SS50 of ben ik gek ? Als die nu al niet vooruit komt..
Misschien is het blok op of iets dergelijks? 8000 km op de teller en 2 de hands dus weet niet hoe de persoon ervoor voor gezorgd heeft...
Na mijn weten 10 inch toch? Laat maar weten wat ik er mee kan anders misschien tijd voor een nieuw blok.
En of je gek bent weet ik niet, ken je niet persoonlijk maar alles is mogelijk.
Na mijn weten 10 inch toch? Laat maar weten wat ik er mee kan anders misschien tijd voor een nieuw blok.
En of je gek bent weet ik niet, ken je niet persoonlijk maar alles is mogelijk.
-
Edo
Nee, wat ik bedoel te zeggen is dat je zegt dat hij in zijn vierde versnelling moeite heeft vooruit te komen. Terwijl je er een vertanding van 13/42 op hebt zitten. Nu lijkt mij dat juist ontzettend licht aangezien dat de vertanding is van een 17inch fiets 50cc.
-
lupomob
- 4T-MSB regular
- Bezit: Een heuze bami monkey
Ik kreeg die van mij destijds ook met 13-42 op 50cc(wel een monkey)
Veel overtoeren maar niet terugvallen in zijn 4.
Denk dat je blok zijn langste tijd heeft gehad.
Zelf rij ik met 70cc en ik vind het ten opzichte van 50cc echt lekker rijden.
Niet echt een absurde top maar wel lekker optrekken en makkelijk met het verkeer mee.
Windje mee loopt het een km of 75 en met windje tegen(stormpje) loopt het nog steeds een km of 65.
Succes
Veel overtoeren maar niet terugvallen in zijn 4.
Denk dat je blok zijn langste tijd heeft gehad.
Zelf rij ik met 70cc en ik vind het ten opzichte van 50cc echt lekker rijden.
Niet echt een absurde top maar wel lekker optrekken en makkelijk met het verkeer mee.
Windje mee loopt het een km of 75 en met windje tegen(stormpje) loopt het nog steeds een km of 65.
Succes
On the first day god created the 2 stroke engine, on the second day he was pissed bij the sound off the 2 stroke and created the 4 stroke engine. just perfect
-
Edo
Ik lees in het openingsbericht dat er een Ecokop op zit. Dat is natuurlijk altijd schraal.
mmmh dan denk ik dat het tijd wordt voor een nieuw blok. Weten jullie een goed merk qua blok? Heb al wel wat rond gekeken maar er zijn aardig wat imitaties te verkrijgen en wil wel graag waar voor mijn geld. Dan koop ik natuurlijk een blok, cilinder en kop (compleet).
Ik maak totaal geen overtoeren in zijn 4, mag blij zijn als hij blijft hangen op de 6000. 9 van de 10 keer zakt hij terug. Vraag me wel af in hoeverre die meters kloppen want de snelheidsmeter klopt geen meter van 10km/h verschil.
Een 70cc vind ik net weer te veel van het goede qua verzekering. Wil wel redelijk legaal bezig zijn, geen risico lopen met een ongeluk en dan 70cc er onder hebben hangen.
Edo snap wat je bedoelt! Hoelang gaat ongeveer zo'n chinees blokje mee?
Bedankt voor alle info en ervaringen!
Ik maak totaal geen overtoeren in zijn 4, mag blij zijn als hij blijft hangen op de 6000. 9 van de 10 keer zakt hij terug. Vraag me wel af in hoeverre die meters kloppen want de snelheidsmeter klopt geen meter van 10km/h verschil.
Een 70cc vind ik net weer te veel van het goede qua verzekering. Wil wel redelijk legaal bezig zijn, geen risico lopen met een ongeluk en dan 70cc er onder hebben hangen.
Edo snap wat je bedoelt! Hoelang gaat ongeveer zo'n chinees blokje mee?
Bedankt voor alle info en ervaringen!
-
Ben C50
- 4T-MSB addict
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Erik_ schreef:mmmh dan denk ik dat het tijd wordt voor een nieuw blok. Weten jullie een goed merk qua blok?
Honda?