V.l.n.r.: Hitachi verlatend, nippon denso 1 arm, nippon 2 armig, mitsubishi vervroegend.

vlnr mitsubishi (M2), nippon één (ND1) , nippon twee (ND2).
er is mij altijd verteld dat de nippon één armig het beste was, maar als ik zo de vervroeging bekijk.. gaat mijn voorkeur naar de mitsubishi.
ik heb de t gelijk gezet bij alle 3. de ND2 heeft de minste voorontsteking, vervroegt wel maar is dus geen toerenmakertje, zal mooi stationair lopen, mooi voor een semi. de ND1 zit in het midden en de M2 vervoegt het meest maar de f staat al heel vroeg, overigens gelijk met de f op het verlatende vliegwiel. het aantal graden dat de vervroeger uitslaat is bij alle vliegwielen bijna gelijk.
ik heb de vliegwielen ook gewogen, de ND1 is het lichtst. 1000gr. de M2 en de ND2 zijn allebij 1040 en de verlatende 1060gr.
de ND2 is wel kleiner van diameter en van staal ipv alu, dus dichter op de as dus "sneller"
er zijn vast nog meer vliegwielen, ik heb ook gehoord van een Koku-denso. schijnt ook een juweeltje te zijn.
ik kan ze op een blok testen met een stroboscoop, maar heb geen toerenteller dus heb er niet veel aan dan.