Honda Z50ak3
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Re: Honda Z50ak3
Hebben ze toch niet goed genoeg hun best gedaan 
-
Jossvdijk
- 4T-MSB regular
- Bezit: SS50Z
zo n klein brommertje met zo n dikke demper heeft wel wat ja haha kan niet wachten
tot ik hem heb
tot ik hem heb
-
Edo
@ Butthead, die kapotte rotorontsteking van jou, doet het geloof ik weer
Even zoeken met een mesje waar de kabelbreuk zat in de spoel. Even naar buiten gebogen en aan elkaar gesoldeerd. Geeft netjes 10 Ohm weerstand, net als de rotor die op mijn Lifan-blok zit.
Heb ik weer een leuke ontsteking voor op het Z50a blok!

Heel mooi ding hoor! Leuk project!
-
Edo
Dankje 
Zojuist even de tank onder handen genomen. Er kwam zoveel prut in het filter te zitten dat ik maar even grondig te werk ben gegaan. Er zat nog 3 liter benzine in, dus heb de tank eraf gepakt. Tankdop op dicht, 50 m6-moeren erin en schudden maar. Tankdop zorgde er ook nog eens voor dat de benzine IN de tank bleef; mooi systeem. Dat had mijn SS niet!
Daarna via het tankdop gat er weer uitgegoten, kwam echt bruine drap uit de tank. Daarna het riedeltje nog eens paar keer herhaalt, en nu is de tank aan de binnenkant bijna weer helemaal gaaf. Alleen nog wat oppervlakkig roest, maar dit komt tenminste niet los. Zeker tevreden!
Daarnaast zit de plaat er nu echt op! Beetje druk met stage/werken enzo, maar kon hem via mijn stage-bedrijf laten bezorgen tegen inkoopprijs. Nu wordt het dus tijd om kilometers te maken; maar het weer zit nog niet echt mee
Zojuist even de tank onder handen genomen. Er kwam zoveel prut in het filter te zitten dat ik maar even grondig te werk ben gegaan. Er zat nog 3 liter benzine in, dus heb de tank eraf gepakt. Tankdop op dicht, 50 m6-moeren erin en schudden maar. Tankdop zorgde er ook nog eens voor dat de benzine IN de tank bleef; mooi systeem. Dat had mijn SS niet!
Daarna via het tankdop gat er weer uitgegoten, kwam echt bruine drap uit de tank. Daarna het riedeltje nog eens paar keer herhaalt, en nu is de tank aan de binnenkant bijna weer helemaal gaaf. Alleen nog wat oppervlakkig roest, maar dit komt tenminste niet los. Zeker tevreden!
Daarnaast zit de plaat er nu echt op! Beetje druk met stage/werken enzo, maar kon hem via mijn stage-bedrijf laten bezorgen tegen inkoopprijs. Nu wordt het dus tijd om kilometers te maken; maar het weer zit nog niet echt mee
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
Edo schreef:@ Butthead, die kapotte rotorontsteking van jou, doet het geloof ik weerEven zoeken met een mesje waar de kabelbreuk zat in de spoel. Even naar buiten gebogen en aan elkaar gesoldeerd. Geeft netjes 10 Ohm weerstand, net als de rotor die op mijn Lifan-blok zit.
mazzelpik
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
Edo
Die ontsteking zit inmiddels tijdelijk op de CB50 van Luuk. Geeft weer een mooie vonk! Dus voor iedereen die met een CB-blok rijdt; een Lifan outerrotor past bijna plug en play op een CBtje. De verdraaibare grondplaat heeft namelijk dezelfde bevestiging.
-
Edo
Zooo. Vandaag kreeg ik de Singa uitlaat die voor NIX bestemd was van Eric. Beide bedankt daarvoor
Ik ben meteen maar begonnen. Allereerst de voorbocht en eindbocht afgeslepen, dat was easy. Toen die demper uit elkaar halen; wat een ellende. Ik had hem langs de lasnaad doorgeslepen, maar op één of andere manier hebben die Chinezen het toch voor elkaar gekregen de schotten/buizen/bochten aan beide helftjes te lassen. Na lang tobben was hij open en heb ik alles eruit gesloopt.
Ik had een pitbike voorbochtje gesponsord gekregen van Thom. Even beetje passen en meten op de brommer en toen een paar laspikkies gezet;

Gewoon met elektrodes, want dat is voor de echte mannen! Eindpijpje heb ik bij gebrek aan een pijpenbuiger gewoon 3 keer ingeslepen en krom gebogen. Ziet er niet verkeerd uit;

Het moment van de waarheid, even passen of alles nou goed uitkomt. Met de puntlasjes valt altijd nog wel wat te buigen, dus dat kwam goed uit. Alles even onder de goede hoek buigen en voilá;

De binnenkant van de demper ben ik nog een beetje over in twijfel. Het liefst zou ik een perforatiepijp gebruiken met een zak demperwol; maar ik weet niet of dat intakt blijft als ik de demper weer langs ga lassen. Eventueel zou ik ook eerst de demper dicht kunnen lassen en dan via die 2 gekke sleuven onderop de demperwol naar binnen vrotten.
Met schotten en buizen werken lijkt me erg lastig en veel werk namelijk..

Morgen eens even kijken wat ik doe..
Ik had een pitbike voorbochtje gesponsord gekregen van Thom. Even beetje passen en meten op de brommer en toen een paar laspikkies gezet;

Gewoon met elektrodes, want dat is voor de echte mannen! Eindpijpje heb ik bij gebrek aan een pijpenbuiger gewoon 3 keer ingeslepen en krom gebogen. Ziet er niet verkeerd uit;

Het moment van de waarheid, even passen of alles nou goed uitkomt. Met de puntlasjes valt altijd nog wel wat te buigen, dus dat kwam goed uit. Alles even onder de goede hoek buigen en voilá;

De binnenkant van de demper ben ik nog een beetje over in twijfel. Het liefst zou ik een perforatiepijp gebruiken met een zak demperwol; maar ik weet niet of dat intakt blijft als ik de demper weer langs ga lassen. Eventueel zou ik ook eerst de demper dicht kunnen lassen en dan via die 2 gekke sleuven onderop de demperwol naar binnen vrotten.
Met schotten en buizen werken lijkt me erg lastig en veel werk namelijk..

Morgen eens even kijken wat ik doe..
-
Midnight Creations
- 4T-MSB addict
- Bezit: Liefde voor Techniek.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Nice, ik wilde dat ik de spullen en ruimte ervoor had. (stealth uitlaat voor de baja)
In ieder geval eerst die geperforeerde pijp erin.
In ieder geval eerst die geperforeerde pijp erin.
-
Nicoscub
- bamilover
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Ziet er idd goed uit, binnenkort een fabriekshal vol met chinezen die uitlaatjes aan het smeden zijn
Van de week ben ik nog in Leimuiden geweest bij Leon, die heeft een nieuw blok onder zijn ss50/107 hangen!
Van de week ben ik nog in Leimuiden geweest bij Leon, die heeft een nieuw blok onder zijn ss50/107 hangen!
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl

https://www.nicovanstrien.nl

-
Edo
Haha, bedankt allemaal
Een perforatiepijp heeft Luuk laatst bij een autotuning website besteld, hij gaat even opzoeken welke shop dat was, zag er in ieder geval zeeeeer goed uit. Ook had hij daar demperwol vandaan (echt ervoor bedoelt, zeg maar) waar hij nog een zak van over had. Dus dat wordt inderdaad de vulling.
@Niels; ik gebruik een budget Ferm elektrode-kastje. Gekregen voor mijn verjaardag van mijn vriendin, 2 jaar geleden. Heb ik al een kilometer lasnaad mee gelegd en machine gaat nog als de brandweer. Echt een fijn apparaat. De lasnaad gaat of staat uiteindelijk door de elektrodes die je gebruikt en je techniek natuurlijk. De elektrodes die BIJ het lasapparaat zitten zijn leuk om je koffie mee te roeren maar zelfs opstarten van de boog lukt haast niet. Ik kreeg van mijn schoonvader 260 RVS 2,5mm elektrodes vanuit de bouw; topkwaliteit. Maar je kan daar niet dun plaatwerk mee lassen. Luuk heeft me ook nog 400 elektrodes in alle soort en maten van Phillips gegeven waaronder 1,5mm, 2mm en 2,5mm. Hiermee gaat het al een stuk beter om dun materiaal te lassen.
@Nicoscub; ik heb het blokje al mogen aanschouwen ja! Leuk blokje; ziet er tenminste wat minder Chinees uit als andere bamiblokken.
@Niels; ik gebruik een budget Ferm elektrode-kastje. Gekregen voor mijn verjaardag van mijn vriendin, 2 jaar geleden. Heb ik al een kilometer lasnaad mee gelegd en machine gaat nog als de brandweer. Echt een fijn apparaat. De lasnaad gaat of staat uiteindelijk door de elektrodes die je gebruikt en je techniek natuurlijk. De elektrodes die BIJ het lasapparaat zitten zijn leuk om je koffie mee te roeren maar zelfs opstarten van de boog lukt haast niet. Ik kreeg van mijn schoonvader 260 RVS 2,5mm elektrodes vanuit de bouw; topkwaliteit. Maar je kan daar niet dun plaatwerk mee lassen. Luuk heeft me ook nog 400 elektrodes in alle soort en maten van Phillips gegeven waaronder 1,5mm, 2mm en 2,5mm. Hiermee gaat het al een stuk beter om dun materiaal te lassen.
@Nicoscub; ik heb het blokje al mogen aanschouwen ja! Leuk blokje; ziet er tenminste wat minder Chinees uit als andere bamiblokken.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Een lasapperaat aanschaaffen is geen probleem, ik heb gewoon de ruimte niet voor slijpen en lassen.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Schaf jij hem aan, maak ik de ruimte wel
@edo: Schotjes moet toch wel lukken? Je hoeft ze niet door en door te lassen, 1 helft van beide kanten grotendeels moet toch wel even meegaan?
Of een pijp met demperwol heel blijft hangt denk ik deels af van je laskunsten. Bij het lassen van de buitenkant raak je de pijp met wol niet aan toch? Dan zal het wel meevallen lijkt me?
Anders zou ik het ding gewoon nat maken van binnen. En allicht af en toe pauzeren als er weer een hoop rook naar buiten komt.
@edo: Schotjes moet toch wel lukken? Je hoeft ze niet door en door te lassen, 1 helft van beide kanten grotendeels moet toch wel even meegaan?
Of een pijp met demperwol heel blijft hangt denk ik deels af van je laskunsten. Bij het lassen van de buitenkant raak je de pijp met wol niet aan toch? Dan zal het wel meevallen lijkt me?
Anders zou ik het ding gewoon nat maken van binnen. En allicht af en toe pauzeren als er weer een hoop rook naar buiten komt.
Goed bezig! Leuk om zo'n standaard uitlaat om te bouwen.
Ik zou voor een absorptie demper gaan maar de boel wel demontabel houden. Met popnagels ofzo. Want dat dempingsmateriaal vliegt/brandt er gedurende de tijd gewoon uit. De uitlaat gaat dan steeds scheller en minder mooi klinken.
Ik zou voor een absorptie demper gaan maar de boel wel demontabel houden. Met popnagels ofzo. Want dat dempingsmateriaal vliegt/brandt er gedurende de tijd gewoon uit. De uitlaat gaat dan steeds scheller en minder mooi klinken.