Moto ST dax met 54000 km
-
Wincake
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Skyteam Daxje
Moto ST dax met 54000 km
Ik ben van plan een 125cc skyteam aan te schaffen. Ik had een mooi ding gezien op speurders voor 400 eypo, maar wel uit 2000 en met 54000 op de teller? Is dit een verstandige investering, of is er grote kans dat ik zo veel moet vervangen dat ik uiteindelijk nog veel te duur uit ben?
-
justinvos
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda C50-H (1971)
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2 - Locatie: Bunnik
Re: Moto ST dax met 54000 km
een chinees met 54000 KM op de teller is meestal garantie voor verdere ellende in het blok 
"Je moet niet denken, denken moet je aan koeien overlaten!"
-
Wincake
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Skyteam Daxje
Kzal eens navragen als ik ga kijken bij hoeveel km het blok van 50cc is vervangen door 125cc.
Zijn er verder nog dingen waar ik naar moet kijken vóór aankoop?
Zijn er verder nog dingen waar ik naar moet kijken vóór aankoop?
Want?justinvos schreef:een chinees met 54000 KM op de teller is meestal garantie voor verdere ellende in het blok
Als het blokje netjes is behandeld moet die kmstand geen probleem zijn. Je kunt het ook anders zien; blokje is bewezen goed.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
400 euro voor een motor bami dax? doen als het er nog eenigsinds ergens naar uit ziet.
een blokje heb je tegenwoordig ook voor een appel en een ei. gooi er is 300 tegen aan en je hebt een 150cc blokje. dan kan je weer een jaartje er mee rond knallen
een blokje heb je tegenwoordig ook voor een appel en een ei. gooi er is 300 tegen aan en je hebt een 150cc blokje. dan kan je weer een jaartje er mee rond knallen
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Stuk schoot dat volgend jaar weer een nette C50-H moet worden. x2 - Locatie: Bunnik
Meestal is die chineze zooi (motorblokjes) toch niet zo sterk? dus als hij weinig tot geen onderhoud heeft gahad dan is 54000 op zo'n ding niet goed..Jurrien schreef:Want?justinvos schreef:een chinees met 54000 KM op de teller is meestal garantie voor verdere ellende in het blok
Als het blokje netjes is behandeld moet die kmstand geen probleem zijn. Je kunt het ook anders zien; blokje is bewezen goed.
En wat mij is verteld is dat de tandwielen van een chinees niet zo erg sterk zijn, vandaar mijn veronderstelling dat het niet helemaal top is.
Maar zoals Wincake aangeeft zat er eerst een 50 cc op, dus misschien heeft ie wel minder gelopen. Gewoon eens informeren naar de "onderhoudswerkzaamheden" van de brommer.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Meestal heeft een echt slecht of slecht behandeld blok dan allang de geest gegeven. Dit zou echter zomaar het 12e blok kunnen zijn dat eronder hangt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
bromdax met 125cc blokje.butt head schreef:400 euro voor een motor bami dax? doen als het er nog eenigsinds ergens naar uit ziet.
Wat praat je nou weer stroef... Je weet helemaal niks over het verleden van deze brommer of wel? Alsof de tandwielen van een Honda helemaal halleluja zijn.... Ook een Honda blok is na 50000 met slecht onderhoud gewoon naar de knoppen en vaak ook wel eerder.justinvos schreef:Meestal is die chineze zooi (motorblokjes) toch niet zo sterk? dus als hij weinig tot geen onderhoud heeft gahad dan is 54000 op zo'n ding niet goed..Jurrien schreef:Want?justinvos schreef:een chinees met 54000 KM op de teller is meestal garantie voor verdere ellende in het blok
En wat mij is verteld is dat de tandwielen van een chinees niet zo erg sterk zijn, vandaar mijn veronderstelling dat het niet helemaal top is.
Maar zoals Wincake aangeeft zat er eerst een 50 cc op, dus misschien heeft ie wel minder gelopen. Gewoon eens informeren naar de "onderhoudswerkzaamheden" van de brommer.
Gewoon de brommer even aankijken en als het allemaal leuk, mooi en aardig is, gewoon kopen. Blok toch slechter dan gedacht, is er geen man overboord.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
*zit me trouwens net af te vragen of skyteam in 2000 al bestond...*
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
toendertijd bestond er vast wel een andere afhaal chineesnielspbr schreef:*zit me trouwens net af te vragen of skyteam in 2000 al bestond...*
maar ja ik ben het volledig met eric eens. als het ding er nog ergens naar uit ziet. als hij recht op zijn pootjes staat.
dan lijkt het mij toch dat je geen buil kan vallen aan zoon 400 euro ding
ik praat niet alleen maar poep
-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Hij vraagt om mening en ik gaf mijn meningEric schreef:Wat praat je nou weer stroef... Je weet helemaal niks over het verleden van deze brommer of wel? Alsof de tandwielen van een Honda helemaal halleluja zijn.... Ook een Honda blok is na 50000 met slecht onderhoud gewoon naar de knoppen en vaak ook wel eerder.justinvos schreef:Meestal is die chineze zooi (motorblokjes) toch niet zo sterk? dus als hij weinig tot geen onderhoud heeft gahad dan is 54000 op zo'n ding niet goed..Jurrien schreef:Want?justinvos schreef:een chinees met 54000 KM op de teller is meestal garantie voor verdere ellende in het blok
Gewoon de brommer even aankijken en als het allemaal leuk, mooi en aardig is, gewoon kopen. Blok toch slechter dan gedacht, is er geen man overboord.
Wat ik vaker hoor, is dat chineese blokjes sneller en vaker de geest geven. Of iets kapot aan de binnenkant dan wel een andere oorzaak.
Honda-blokjes zijn niet altijd even sterk, maar wel sterker dan chineese dingen.
Je hebt gelijk als je zegt dat ik niet weet van de oorsprong / onderhoud van het blok. Maar daarom zei ik ook; vraag het even na.
Ik heb zelf nooit zo'n ding gehad, dus kan niet uit ervaring vertellen. Maar of ik het zou kopen..
Butt Head heeft in dat opzicht ook wel weer gelijk, als het frame goed is, kun je altijd nog een nieuw blokje halen voor 200!
Je maakt hem onnodig bang met je mening. Een Chinees blokje kan, ook na die km-stand, nog net zo goed in prima staat zijn. Sowieso moet je bij dit soort brommers altijd op de staat letten, niet op de km-stand. Letten op rare geluiden of rook uit de uitlaat is veel belangrijker.
-
justinvos
- 4T-MSB addict
Honda CD50-H (1972)
Honda C50 (1981)
Mijn excuses dan ..Jurrien schreef:Je maakt hem onnodig bang met je mening. Een Chinees blokje kan, ook na die km-stand, nog net zo goed in prima staat zijn. Sowieso moet je bij dit soort brommers altijd op de staat letten, niet op de km-stand. Letten op rare geluiden of rook uit de uitlaat is veel belangrijker.
Ik ben geen bami-fan, vandaar!
- gerbrandicus
- Astrealover
Het maakt bij een bami niets uit of hij 500 of 50.000 heeft gelopen. Hij is gaar of hij is gaar.
Overigens, dat hij de 54.000 heeft gehaald is best een prestatie, zal wel ok zijn dan. Check even of het frame bij het blok niet toevallig gescheurd is.
En voor 400 kun je je ook geen buil vallen. Ik snap trouwens niet dat het een motordax zou zijn, maar je zegt dat hij eerst 50cc was. Dus je wil zeggen dat iemand de moeite heeft genomen om een 50cc brommer bamidax om te keuren naar motor?
Overigens, dat hij de 54.000 heeft gehaald is best een prestatie, zal wel ok zijn dan. Check even of het frame bij het blok niet toevallig gescheurd is.
En voor 400 kun je je ook geen buil vallen. Ik snap trouwens niet dat het een motordax zou zijn, maar je zegt dat hij eerst 50cc was. Dus je wil zeggen dat iemand de moeite heeft genomen om een 50cc brommer bamidax om te keuren naar motor?