Hallo, ik heb het volgende probleem met mijn Honda TS50 blok, tussen de kop en cilinder lekt deze olie bij het ringetje wat zeg maar aan de kant van de uitlaat zit. Ik heb hier onlangs nieuwe ringetjes tussen gedaan (3x) maar hij lekt nu alweer op de zelfde plaats. Ik ben maar een leek maar ik zie een geheel gladde kop en op de cilinder zijn uitsparingen gemaakt voor de ringetjes. Nu is het zo dat die 2 ringetjes waar de stoterstangen doorlopen maar minimaal boven hun uitsparing uitkomen terwijl de andere ring 3x zo dik is ???
Weet iemand een oplossing of kan ik gerust dikkere ringen er in leggen ?
Nu heb ik ook nog het probleem dat als ik met de brommer een tijdje op een recht stuk volgas heb doorgereden er via de carterontluchting olie wordt uitgegooid. Ik heb onlangs nog nieuwe zuigerveren gemonteerd (+0.25 op een 0.25 bestaande zuiger) cilinder zag er verder op het oog ook goed uit. Wat zou hier nog de oorzaak van kunnen zijn?
TS50 lekt olie
Re: TS50 lekt olie
overmaat en standaard cilinder?
edit: waar zat ik met mijn gedachten
edit: waar zat ik met mijn gedachten
Laatst gewijzigd door sarcus op 14 nov 2012 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor zover ik weet is het de standaard cilinder met een eerste overmaat zuiger met veren (0.25) kan dat ?
Ik heb zelf de cilinder nog niet laten honen of uitboren, het zat zo in elkaar i.i.g.
Ik heb zelf de cilinder nog niet laten honen of uitboren, het zat zo in elkaar i.i.g.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
dan zal de cilinder ook wel op .25 geboord zijn. over het algemeen gaat een zuiger die groter is niet in een standaard cilinder passen.TS50 schreef:Voor zover ik weet is het de standaard cilinder met een eerste overmaat zuiger met veren (0.25) kan dat ?
volgens mij kan je wel een dikkere rubber ring tussen de kop en cilinder leggen op de plek van de stoterstangen. als de ring maar niet te dik word.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
En de speling is niet te groot van de zuigerveren?
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedoel je de speling in de zuiger ?
De speling van de zuigerveren in de cilinder is nagenoeg nihil (<0.1 mm) want het zijn nieuwe zuigerveren(+0.25)
Zuigertje had wel wat lichte krasjes maar niet echt bijzonder en cilinder ziet er helemaal glad uit, daarom dacht ik met een setje nieuwe veren klaar te zijn.
Wat bertreft die ringen bij de stoterstangen tussen de cilinder en de kop vind ik het zo vreemd dat die van het olieretour kanaal wel gewoon dik is ??? en die bij de stoterstangen dunne ringetjes zijn ? terwijl de kop gewoon overal even vlak is ?
De speling van de zuigerveren in de cilinder is nagenoeg nihil (<0.1 mm) want het zijn nieuwe zuigerveren(+0.25)
Zuigertje had wel wat lichte krasjes maar niet echt bijzonder en cilinder ziet er helemaal glad uit, daarom dacht ik met een setje nieuwe veren klaar te zijn.
Wat bertreft die ringen bij de stoterstangen tussen de cilinder en de kop vind ik het zo vreemd dat die van het olieretour kanaal wel gewoon dik is ??? en die bij de stoterstangen dunne ringetjes zijn ? terwijl de kop gewoon overal even vlak is ?
die van het oliekanaal is bij mij ook dikker en een vierkante doorsnede , de andere 2 hebben een ronde doorsnede.
de uitsparing vr het ringetje van het oliekanaal is ook wat dieper dacht ik..
misschien de kop waar het lekt wat beter aandraaien ?
de uitsparing vr het ringetje van het oliekanaal is ook wat dieper dacht ik..
misschien de kop waar het lekt wat beter aandraaien ?
De uitsparing voor het oliekanaal lijkt zo op het oog niet veel dieper, in ieder geval niet de diepte t.b.v. de dikt van het rubber ringetje.
Vind het toch een rare constructie met 2 dunne en 1 dikke ring op een gelijke vlakke kop.
Vind het toch een rare constructie met 2 dunne en 1 dikke ring op een gelijke vlakke kop.