HahaNIX schreef:Niet te licht over denken, als jij een gat teveel had, was je een vrouw.
Kleine vragen topic
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Re: Kleine vragen topic
-
Daan
- 4T-MSB regular
- Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA - Locatie: Utrecht
Touché...NIX schreef:Niet te licht over denken, als jij een gat teveel had, was je een vrouw.
Nog twee vragen, ik heb twee van die hele dunne subtiele ringen, kan me herinneren dat die ergens in de versnellingsbak thuishoren, maar kan ze niet vinden op de partslist, althans, niet op die crappy skyteam partslist, en op de CD partslist staat er maar eentje (achterop de aandrijfas). Waar kan ik die dingen kwijt?
Oh en er zijn er ook nog twee wat dikkere, eentje met aan een kant 'outside' erop, de andere met binnendiameter van 18mm en buiten 26... moeten die er ook nog ergens in of komen die weer ergens anders vandaan?
En weet iemand een leuk alternatief voor een circlip tangetje. Probeer hier wat in elkaar te zetten, maar heb hier niet zo'n tang. Zou een hoop wachten schelen als het ff anders kan
Net pindakaas gegeten dus.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Eeh, nee. Het alternatief is pielen met 2 schroevendraaiers en rondvliegende circlips.Daan schreef: En weet iemand een leuk alternatief voor een circlip tangetje. Probeer hier wat in elkaar te zetten, maar heb hier niet zo'n tang. Zou een hoop wachten schelen als het ff anders kan
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
@Daan:
Bamibak zeker? Vertel me waar dat tweede ringetje hoort als je erachter bent.
Die met "outside" Moet onder je koppelingsmoer. En goed om dus!
-
Daan
- 4T-MSB regular
Skyteam 4 bak idd. Ik vind ze zelf wel leuk staan tussen de naaldlagers en de buitenst tandwielen, daar lijken ze te passen, maar wil dat wel ff zeker weten natuurlijk. Die andere 2 zijn dus terecht!robertsp schreef:@Daan:
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Die dunne shims horen op de bakassen aan de kant van de glijlagers of naaldlagers. De dikke ring (niet die met outside, daar is Robert correct over) zou ook als laatste op de kickas kunnen horen voor je de middencarters dicht maakt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Daan
- 4T-MSB regular
Check, danku.
Ik heb die andere dikkere ring tussen de 3 en de 4 op de aandrijfas gedaan. Daar hoorde volgens de partslist zo'n ringetje met 3 bobbeltjes aan de binnenkant (die in de inkepingen in de as valt), maar die had ik niet meer en deze paste precies op de verkleuring op het tandwiel..
Zal nog ff kijken of er bij de kickstarter nog iets mist! Kan natuurlijk zijn dat er iets kwijt is geraakt...
Ik heb die andere dikkere ring tussen de 3 en de 4 op de aandrijfas gedaan. Daar hoorde volgens de partslist zo'n ringetje met 3 bobbeltjes aan de binnenkant (die in de inkepingen in de as valt), maar die had ik niet meer en deze paste precies op de verkleuring op het tandwiel..
Zal nog ff kijken of er bij de kickstarter nog iets mist! Kan natuurlijk zijn dat er iets kwijt is geraakt...
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Ah, het ging over 4 ringetjes, dat had ik gemist.NIX schreef:Die dunne shims horen op de bakassen aan de kant van de glijlagers of naaldlagers. De dikke ring (niet die met outside, daar is Robert correct over) zou ook als laatste op de kickas kunnen horen voor je de middencarters dicht maakt.
Die ring op de kickas zal ik bij mij eens kijken of hij daar past. Ik had al zoiets geprobeerd, maar de 'slijtage' sporen leken er niet op dacht ik.
(Is het overigens een probleem als die er niet zit?)
-
Edo
Ja, dan wordt je kick-as niet netjes in het glijlager in linkercarter gehouden..
-
Daan
- 4T-MSB regular
Tja, en toch weet ik het niet met die kickring, hij staat niet op de partslist (niet doorslaggevend, maar toch) en de ring die in aanmerking zou komen is veel te groot. Nu lijken alle ringen die ik had op hun plaats te zitten..
Dus als iemand meer dan een vermoeden heeft of er aan het eind van de kickas nog een ring hoort dan hoor ik het graag, anders houden we het maar zo.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
en als je slim bent met het kopen van zoon ding. dan koop je er 1 waar je de beken kan wisselen. ze kosten misschien een 3 dupie's meer maar voor je honda brommer is hij goed genoeg.KiP schreef:circlip tangetje kost 10tje bij gamma en aanverwante beun zaken

ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
Edo
Niet aan het einde.. Als je je as in het linkercarter legt moet je halverwege de as een circlip+ring op die plek monteren. Daarna komt pas het rechter-midden-carter erop. Die voorkomt dat je de as uit zijn glijlager kan trekken. Voor zover ik weet heeft NT die ook..Daan schreef:Tja, en toch weet ik het niet met die kickring, hij staat niet op de partslist (niet doorslaggevend, maar toch) en de ring die in aanmerking zou komen is veel te groot. Nu lijken alle ringen die ik had op hun plaats te zitten..Dus als iemand meer dan een vermoeden heeft of er aan het eind van de kickas nog een ring hoort dan hoor ik het graag, anders houden we het maar zo.