Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Daan
4T-MSB regular
Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Daan »

Edo schreef:
Daan schreef:Tja, en toch weet ik het niet met die kickring, hij staat niet op de partslist (niet doorslaggevend, maar toch) en de ring die in aanmerking zou komen is veel te groot. Nu lijken alle ringen die ik had op hun plaats te zitten.. :roll: Dus als iemand meer dan een vermoeden heeft of er aan het eind van de kickas nog een ring hoort dan hoor ik het graag, anders houden we het maar zo.
Niet aan het einde.. Als je je as in het linkercarter legt moet je halverwege de as een circlip+ring op die plek monteren. Daarna komt pas het rechter-midden-carter erop. Die voorkomt dat je de as uit zijn glijlager kan trekken. Voor zover ik weet heeft NT die ook..
Ok, dan ga ik er vanuit dat ik weinig meer hoef te doen. De as is nooit gedemonteerd geweest en bungelt nog in het rechter carter, als het goed is moet ik hem dus nu gewoon weer in het glijlager in het linker carter kunnen mikken zonder iets los te hoeven halen.

Enneh, bedankt voor die tangentips, maar m'n pa heeft zat van die tangen liggen, alleen heb ik die niet in mijn studentenkamer :wink:
Dusss...
nielspbr schreef: Eeh, nee. Het alternatief is pielen met 2 schroevendraaiers en rondvliegende circlips.
Challenge accomplished. 8-)
Net pindakaas gegeten dus.
Edo
slagschroevendraaier elite
Bezit: Honda Chaly, GB500

Bericht door Edo »

Alleen de aanslag + terugslagveer heb je dan als het goed is losgehaald. Zat ook een circlipje. Heb je die misschien over? Alleen daar zit geen ring geloof ik...
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Afbeelding

Imi kickas in imiblokje.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Bezit: C50, CD50, Amigo
Contacteer:

Bericht door robertsp »

Ik was er ook niet uitgekomen daan. Dacht een plaats gevonden te hebben, maar toen paste het niet meer. Toen maar ringetje apart gehouden voor een andere keer.
Het ringetje paste bij mij over een van de assen van de versnellingsbak. De kickas wilde niet iirc.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.
Edo

Bericht door Edo »

En daar is ook de seegerring sleuf te zien waar nog een ring bovenop gaat.
Daan
4T-MSB regular
Citroën GSA

Bericht door Daan »

Edo schreef:Alleen de aanslag + terugslagveer heb je dan als het goed is losgehaald.
Precies niet dus :wink: dat zit nog allemaal in elkaar en hangt nog in het rechtercarter. Ik denk dat ik eruit ben, en vanavond gewoon de boel in elkaar kan gaan schuiven. Bedankt voor de hulp heren!
Alleen nog even een paar pakkingen bijmaken...

@robert, de ringen leken op het oog eigenlijk gelijk, maar de ene was heel iets kleiner en paste wel om de primaire as en niet om de aandrijfas of andersom, kon dus maar op 1 manier, en dan passen ze allebei.

Nog even kijken of ik nog een doebaar 50cc setje in de schuur heb liggen en dan kan ik binnenkort misschien mijn eerste bamiblok laten pruttelen...
mattijsvos
4T-MSB regular
Bezit: ss50

Bericht door mattijsvos »

is dit degene uit woudenberg?
Incompetente droeftoeters.
Daan
4T-MSB regular
Citroën GSA

Bericht door Daan »

Mijn blok?
Jep!
Edo

Bericht door Edo »

Daan schreef:
Edo schreef:Alleen de aanslag + terugslagveer heb je dan als het goed is losgehaald.
Precies niet dus :wink: dat zit nog allemaal in elkaar en hangt nog in het rechtercarter. Ik denk dat ik eruit ben, en vanavond gewoon de boel in elkaar kan gaan schuiven. Bedankt voor de hulp heren!
Alleen nog even een paar pakkingen bijmaken...

@robert, de ringen leken op het oog eigenlijk gelijk, maar de ene was heel iets kleiner en paste wel om de primaire as en niet om de aandrijfas of andersom, kon dus maar op 1 manier, en dan passen ze allebei.

Nog even kijken of ik nog een doebaar 50cc setje in de schuur heb liggen en dan kan ik binnenkort misschien mijn eerste bamiblok laten pruttelen...
Ik zou de montage wel andersom doen. Dus kick-as eerst in het linker-midden-carter. De aanslag met spanveer moet namelijk wel voorgespannen zijn en weet niet zeker of die in jouw geval al is "losgedraait".

Succes ;)
Daan
4T-MSB regular
Citroën GSA

Bericht door Daan »

Goeie Edo!
Die ben ik volgens mij al eens eerder vergeten, dan doet ie het niet lekker...
Ik heb hem nu erin zitten, ff voorgespannen voordat ie erin ging. Voor zover ik nu kan zien werkt ie iig.
Edo

Bericht door Edo »

Goed bezig!
KiP
postslet

Bericht door KiP »

welke wiel maat is raadzaam bij een 1-wielige aanhanger?
Jurrien schreef: 22 mar 2024 15:32 Houden zo. Iets van tweeëntwintig jaar moet je niet veranderen.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

De goedkoopste en gemakkelijkst verkrijgbare.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
john
4T-MSB zombie
Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50

Bericht door john »

maar rijd een bijv 14 inch niet relaxter als een 8 inch? of maakt dat geen flikker uit?
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

ja, speciaal bij slecht wegdek en verkeerdrempels. (zeg maar overal :mrgreen:)
Plaats reactie