Hallo iedereen,
Gister een Honda PS50 opgehaald uit de buurt van Antwerpen. Thuis gekomen beetje nieuwe benzine erin, olie gecontroleerd en starten lopen!
Ben van plan de brommer waar nodig aan te pakken, op te knappen en te reviseren.
Verder ben ik nog op zoek naar een workshop manual voor de brommer. Iemand enig idee waar ik deze (pdf?) kan vinden? En, is het blokje niet toevallig nog onder een ander model brommer gehangen?
Voor de rest beginnen met carburateur te reinigen, luchtfilter nakijken, olie verversen, bougie checken en dergelijk onderhoud. De brommer heeft 5 of 6 jaar stil gestaan.
Grt Joker
Honda PS50
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Re: Honda PS50
Niets aan doen, alleen een beetje poetsen en afstellen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Hallo NIX,
Dat was ik in eerste instantie ook van plan.
Nu kwam ik op de site van Lijklema een shopmanual tegen van de Honda P50. Betreft dit hetzelfde type blok of niet? En de carburateur?
Grt Joker
Dat was ik in eerste instantie ook van plan.
Nu kwam ik op de site van Lijklema een shopmanual tegen van de Honda P50. Betreft dit hetzelfde type blok of niet? En de carburateur?
Grt Joker
Ik zie het nu ook ja, het betreft een brommertje met motor in het achterwiel.
Het framenr begint met PS50KE. Hier komen we al wat verder mee. Hoop toch nog een workshop manual van dit ding, of blok, te kunnen vinden.
Grt Joker
Het framenr begint met PS50KE. Hier komen we al wat verder mee. Hoop toch nog een workshop manual van dit ding, of blok, te kunnen vinden.
Grt Joker
Qua cilinder, kop en carburateur is het een Amigo, Novio of Pc5. Let er wel op dat de pc ook geleverd is met een OHC en de amigo en Novio met een 2t motor.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Hallo Eric,
Dankje, dat was info waar ik naar opzoek was! Ik had al zo'n idee dat honda ook in dit geval veel uitwisselbare onderdelen zou hebben, net als op mn XL500, waar ik er een paar van heb staan.
Grt
Dankje, dat was info waar ik naar opzoek was! Ik had al zo'n idee dat honda ook in dit geval veel uitwisselbare onderdelen zou hebben, net als op mn XL500, waar ik er een paar van heb staan.
Grt