4-bak versus Takegawa nt droge koppeling

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
jentel
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda crf50, st50, ct124, st50 etc.

4-bak versus Takegawa nt droge koppeling

Bericht door jentel »

Hallo iedereen,

ik weet niet of er onder jullie zijn die met een takegawa droge koppeling zitten. Er bestaan enkel vijfbakken voor deze koppelingen en deze zijn nogal broos. Vandaag nog heb ik een versnelling kapot gereden in een blok dat nog maar 250 km in elkaar zit. Volgens sommigen zou het onmogelijk zijn om er een vierbak in te krijgen. Toch wou ik vragen of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben?

mvg
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: 4-bak versus Takegawa nt droge koppeling

Bericht door NIX »

Hoe is je 5-bak kapot gegaan?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
August
4T-MSB regular

Bericht door August »

Je kunt contact opnemen met de Haarlem boys, die kunnen een 4-bak aanpassen voor droog. Vraag BJ: https://www.facebook.com/goeslikehell
NIX schreef:heb nog een verlengde pukkel op een imi vliegwiel liggen. Moet ik alleen nog een SS bij bouwen.
jentel
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door jentel »

enkel het tandwiel voor derde versnelling heeft de geest gegeven.
jentel
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door jentel »

NIX schreef:Hoe is je 5-bak kapot gegaan?
Enkel het tandwiel van derde is waarschijnlijk stuk. Alle andere versnellingen reden perfect en bovenblok ook. Ik was rustig aan het remmen op mijn motor bergaf toen ik plots mijn derde kwijt was na een kleine ratel. Die vijfbakken zijn gedoemd om kapot te gaan. Veel mensen hebben al gekeken om een vierbak aan te passen. Iemand heeft al liggen vergelijken en doen maar er is te weinig plaats voor een vierbak maar wel voor een vijfbak wat mij verbaast.

mvg
butt head
moppersmurf
Bezit: paar brommers

Bericht door butt head »

jentel schreef:
Enkel het tandwiel van derde is waarschijnlijk stuk. Alle andere versnellingen reden perfect en bovenblok ook. Ik was rustig aan het remmen op mijn motor bergaf toen ik plots mijn derde kwijt was na een kleine ratel. Die vijfbakken zijn gedoemd om kapot te gaan. Veel mensen hebben al gekeken om een vierbak aan te passen. Iemand heeft al liggen vergelijken en doen maar er is te weinig plaats voor een vierbak maar wel voor een vijfbak wat mij verbaast.

mvg
ik wil wel een honda ss50 of s50 4bak ruilen voor jou kapotte 5bak. :D
ik praat niet alleen maar poep

bami = bami. troep = troep.
CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Contacteer:

Bericht door CB-viguur »

butt head schreef:
jentel schreef:

mvg
ik wil wel een honda ss50 of s50 4bak ruilen voor jou kapotte 5bak. :D
hou je d'r wel rekening mee dat het wss een takegawa 5bak is, met andere verhoudingen dan de ori SS50 bakjes.

heb wel eens zo'n takegawa 5close in handen gehad, ook kapot, daar zit gewoon te weinig vlees op sommige plekken,
doordat tandwielen kleiner zijn gemaakt, blijft er geen sterkte over.

wat ik me voor de geest kan halen, moet je best zo'n droge koppeling op een 4bak kunnen zetten,
evt. dan de 1e versnelling uit de 5bak gebruiken en in de 4bak zetten, ivm die speciale as die je nodig hebt.
Plaats reactie