Kleine vragen topic
Re: Kleine vragen topic
Een rechthoekig blokje op de onderste plaat. Hoe noem je dat? T-stuk. H-stuk. Onderste kroonplaat. Nouja, die onderste dus.
-
Rene77
- 4T-MSB regular
- Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50 - Locatie: Capelle aan den IJssel
Klein probleempje; krijg mijn kleppen niet gesteld.
Gisteren een rondslingerende 70cc cilinder met zuiger op mijn ot c50 gezet. Kopje van de 50cc gebruikt en een 70 koppakking er tussen. Rijd met een vastgezet vliegwiel. Brommer rijdt prima geen inhouden of ander gemekker, starten kan iets beter dat wel. Grootste probleem is dat de kleppen een hoop herrie maken op vrijwel alle toeren. Vooral bij accelereren hoor je ze erg goed. Uiteraard koud gesteld op 0,05 (een keer of 5 gechecked) en nok staat netjes op tijd al staat het rondje een fractie boven de inkeping ... Moet ik nog iets checken of heb ik gewoon iets helemaal verkeerd gedaan ?
Gisteren een rondslingerende 70cc cilinder met zuiger op mijn ot c50 gezet. Kopje van de 50cc gebruikt en een 70 koppakking er tussen. Rijd met een vastgezet vliegwiel. Brommer rijdt prima geen inhouden of ander gemekker, starten kan iets beter dat wel. Grootste probleem is dat de kleppen een hoop herrie maken op vrijwel alle toeren. Vooral bij accelereren hoor je ze erg goed. Uiteraard koud gesteld op 0,05 (een keer of 5 gechecked) en nok staat netjes op tijd al staat het rondje een fractie boven de inkeping ... Moet ik nog iets checken of heb ik gewoon iets helemaal verkeerd gedaan ?
A hard-on doesn't count as personal growth !
Want a new computer/phone? scratch here ▒▒▒▒▒▒▒▒▒ with a sharp object
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
wat voor zuiger zat er bij die 70cc cilinder?
Ik had een keer een slechte koppakking waarvan het gat niet op de juiste plek zat. Daardoor kon de zuiger de pakking raken en dat gaf ook een naar geluid.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
Rene77
- 4T-MSB regular
- Bezit: SS50
CB500 '76
CB750 DOHC '82
SMC Super 50 - Locatie: Capelle aan den IJssel
Geen idee, heeft altijd prima onder mijn ss gehangen. Heb wel gecontroleerd dat ie niet uit de cilinder stak. Alleen de bolling steekt een fractie uit. Denk jij dat de zuiger te lang is ?nielspbr schreef:wat voor zuiger zat er bij die 70cc cilinder?
A hard-on doesn't count as personal growth !
-
kebuder
- 4T-MSB regular
- Bezit: honda ss50 z
cb50j café racer - Locatie: Utrecht
Kan je een 18mm carb met een 22mm of 12mm spruitstuk combineren of moet je echt de juiste maten hebben?
en als je dit wel doet gaat dit helemaal fout of niet?
Een OT hoort uit te steken,Rene77 schreef:Geen idee, heeft altijd prima onder mijn ss gehangen. Heb wel gecontroleerd dat ie niet uit de cilinder stak. Alleen de bolling steekt een fractie uit. Denk jij dat de zuiger te lang is ?nielspbr schreef:wat voor zuiger zat er bij die 70cc cilinder?
22mm is niet ideaal, maar minder waardeloos dan een 12mm.kebuder schreef:Kan je een 18mm carb met een 22mm of 12mm spruitstuk combineren of moet je echt de juiste maten hebben?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Een chaly achterspatbord past niet helemaal lekker op een dax.
-
brommers en meer
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Yamaha DT50R
ff een vraag je, heeft er toevallig iemand ervaring met kopers uit het buitenland? Mijn Zelfbouw brommer (XR50) heb ik te koop staan op speurders en nou wil een of andere engelsman ofzo mijn brommer kopen en op laten halen door een transportbedrijf. Maar hij wil betalen via paypal maar dan moet ik dokken voor de veiligheid
Heb net even gevraagd wat hij zo speciaal aan mijn brommer vindt dat hij hem zo graag wil
Heb net even gevraagd wat hij zo speciaal aan mijn brommer vindt dat hij hem zo graag wil
wat niet past is pas te maken
andersom wel?nielspbr schreef:Een chaly achterspatbord past niet helemaal lekker op een dax.