maar ik kan me zo snel het niet voor de geest halen hoe het er uit hoort te zien. volgens mij niet zo.
volgens mij hoorde het gat in het carter toch ook kleiner te zijn?
met powerfilter in het frame? dan zou het kwa geluid misschien nog wel mee vallen ik heb een powerfilter gewoon aan me carb en dat maakt een flink kabaal, nu met een oude sok erover heen scheelt wel degelijk dus powerfilter in het frame of erbuiten zal ook wel schelen denk, bij me puch monza had ik ook een powerfilter in me luchtfilterhuis maar dat maakte ook nog wel de nodige kabaaltjes dus ik weet het niet helemaal zeker, maar volgensmij scheelt hetJossvdijk schreef:Uitlaat of t filter zelf ? Filte zou dan in t frame komen dus zpu je amper kunnen horen toch?brommers en meer schreef:met of zonder luchtfilter maakt wel degelijk verschil, als je er een standaard filter op je brom hebt maakt die minder lawaai dan met zoon powerfilterJossvdijk schreef:Nee, dus het heeft niks te maken met afstelling carb of luchtfilter etc ?nielspbr schreef:Had die soms meer cilinderinhoud?
ziet er idd wel zelfgemaakt uit, maargoed als het werkt dan werkt het. Normaal zit aan dat ding toch een blokje of is dat alleen bij een xr?butt head schreef:ik heb dus een ss50zb2 gekocht met een carter met handmatige distributie spanner.
maar ik kan me zo snel het niet voor de geest halen hoe het er uit hoort te zien. volgens mij niet zo.
het werkt blijkbaar dus niet wand de distributie is versprongen.brommers en meer schreef:ziet er idd wel zelfgemaakt uit, maargoed als het werkt dan werkt het. Normaal zit aan dat ding toch een blokje of is dat alleen bij een xr?butt head schreef:ik heb dus een ss50zb2 gekocht met een carter met handmatige distributie spanner.
Dat laatste is juist bij een viertakt. Met een megafoon uitlaat dan.brommers en meer schreef: Ik weet idd dat dit wel degelijk verschil maakt de dikte van de pijp op mijn zelfbouw zit ook een dikkere uitlaat dan een cb maar ik dacht eerst dat een expansievat niet zo veel nut had maar in een kleine vorm kan dit dus wel eens helpen, weet wel dat het bij 2 takt werkt als een soort vacuum zodat de brandstof sneller door de cilinder heen getrokken wordt, maar omdat er bij een viertakt kleppen zitten kan dit wel alleen dus in veel kleinere maten. In iedergeval bedankt!![]()
maar wel een stuk verder, als je er een extra benzine tank van maaktKiP schreef:ik ook maar daar door loopt mijn brommer niet harder.....
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

normaal zit er m7 in (volgens mij).butt head schreef:het werkt blijkbaar dus niet wand de distributie is versprongen.brommers en meer schreef:ziet er idd wel zelfgemaakt uit, maargoed als het werkt dan werkt het. Normaal zit aan dat ding toch een blokje of is dat alleen bij een xr?butt head schreef:ik heb dus een ss50zb2 gekocht met een carter met handmatige distributie spanner.
de bout is te dik waardoor je er geen moer op kan doen om hem te borgen de moer raakt het ontstekingsdeksel
en er zit geen rubbertje om dus hij zal olie blijven lekken.
heb net een krat op de kop gezet en daar zat nog net 1 carter in met een manuele spanner. helaas is dat carter ook kapot.
honda sleutelaar schreef:normaal zit er m7 in (volgens mij).butt head schreef:het werkt blijkbaar dus niet wand de distributie is versprongen.brommers en meer schreef:ziet er idd wel zelfgemaakt uit, maargoed als het werkt dan werkt het. Normaal zit aan dat ding toch een blokje of is dat alleen bij een xr?butt head schreef:ik heb dus een ss50zb2 gekocht met een carter met handmatige distributie spanner.
de bout is te dik waardoor je er geen moer op kan doen om hem te borgen de moer raakt het ontstekingsdeksel
heb net een krat op de kop gezet en daar zat nog net 1 carter in met een manuele spanner. helaas is dat carter ook kapot.
je kan;
1; het boutje met wat loctite vast zetten. dan lekt deze ook niet meer.
2; of een helicol en dan een m6 boutje.
3; of even een m7 / m8 boutje een geultje in draaien/vijlen en daar een o-ring omheen doen.
4; of natuurlijk (duurtse oplossing) ander carter kopen
dat had ik ook al gezien.Eric schreef:honda sleutelaar schreef:normaal zit er m7 in (volgens mij).butt head schreef:het werkt blijkbaar dus niet wand de distributie is versprongen.brommers en meer schreef:ziet er idd wel zelfgemaakt uit, maargoed als het werkt dan werkt het. Normaal zit aan dat ding toch een blokje of is dat alleen bij een xr?butt head schreef:ik heb dus een ss50zb2 gekocht met een carter met handmatige distributie spanner.
je kan;
1; het boutje met wat loctite vast zetten. dan lekt deze ook niet meer.
2; of een helicol en dan een m6 boutje.
3; of even een m7 / m8 boutje een geultje in draaien/vijlen en daar een o-ring omheen doen.
4; of natuurlijk (duurtse oplossing) ander carter kopen
Net was ik in de garage en heb gelijk even een carter uit het schap getrokken om te kijken.
Wat ik zag: Meteen aan het begin hoort geen schroefdraad te zitten en even verder in het carter zit normaal m6 draad. De stift zelf gaat ook van m6 naar m8 draad en in het midden zit een o-ring.