Een tijd terug, tijden de wintermaanden, heb ik een SS50 gekocht. Hij liep heel netjes, zo'n 85 op de autoteller. Voor het keuren heb ik hem tijdelijk begrenst met een buisje in de gasschuif waardoor hij 40 liep.
Ik ga met deze brommer meedoen met de carbagerun voor brommers dus er moet iets aparts van gemaakt worden. Het blok is eronder weg geweest, het frame is gespoten en het blok heb ik er weer onder gehangen.
In eerste instantie wou ik alle elektra aansluiten zoals het hoort maar aangezien er geen originele kabelboom op zat en ik geen ster ben in dat hele gebeuren heb ik dat maar gestaakt.
Nu mijn problemen.
De brommer liep dus 85 (op de teller van de brommer 100), op dit moment wil hij niet harder dan 70 op de brommer teller en bij vol gas houdt hij in/stottert hij.
Als ik de brommer stationair laat lopen en ik doe de verlichting aan dan slaat de brommer af, geef ik iets meer gas dan blijft de brommer wel lopen en doet de verlichting het ook maar fijn is het allemaal dan niet.
De brommer start ook slecht maar als ik de draden van de verlichting vanaf het blok los haal start hij wel weer goed.
Ik ben dus wel bezig geweest om de knipperlichten enz. te laten werken en daarvoor heb ik er ook een accu in gezet in combinatie met een gelijkrichter (zo'n klein 4-kant blokje) kan het zijn dat ik daarmee iets kapot heb gemaakt in de ontsteking en dat ik daardoor deze klachten heb?
Iemand wees mij er vanmiddag op of de brommer wel goed massa maakte, daarop heb ik het blok weer onder de brommer vandaag gehaald, alle plekken waar het blok word vastgemaakt kaal geschuurd en waar de bobine zit ook kaal geschuurd.
Ik heb de kabelboom uit elkaar gehaald en ik heb de draden gepakt die ik nodig heb en daar weer een nieuwe kabelboom van gemaakt.
Helaas zijn mijn problemen nog niet opgelost.
Heeft iemand aan de hand van dit verhaal een idee in welke richting ik het nu moet zoeken?
SS50 elektra/motorisch probleem
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Re: SS50 elektra/motorisch probleem
Kijk eens hoe hard de punten vonken, het klinkt als een gare condensator.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Geen vonk te bekennen. Punten gaan ook mooi open op F.
Je omschrijft iets dat haast wel elektrisch moet zijn, maar is het benzine/lucht mengsel nog in orde?
Een begrenzing in de toevoer van lucht of een niet sluitende vlotter zou ervoor kunnen zorgen dat het mengsel niet optimaal is, valse lucht/verstopte sproeierhouder is ook niet onmogelijk.(lijkt wel wat onlogisch daar stotteren meer iets is voor een te rijk mengsel)
Een begrenzing in de toevoer van lucht of een niet sluitende vlotter zou ervoor kunnen zorgen dat het mengsel niet optimaal is, valse lucht/verstopte sproeierhouder is ook niet onmogelijk.(lijkt wel wat onlogisch daar stotteren meer iets is voor een te rijk mengsel)
Ik verdenk eigenlijk ook de condensator....
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
Niet toevallig een ander luchtfilter gemonteerd? Ergens valse lucht(gare pakking, niet goed vast)
Is het niet standaard zo dat als de condensator kapot is, dat hij gaat vonken tussen de punten?
Ik had nog een setje gebruikte punten liggen, die beter waren dan diegene die erop zaten, en die heb ik er gisteren nog opgezet. Hij start nu gewoon goed maar hij haalt de topsnelheid nog niet wat hij eerder wel haalde. Omdat de vorige uitlaat kapot is gegaan bij de flens zit er nu een uitlaatbocht met een losse demper op.
Met de vorige uitlaat haalde hij dus zo'n 85 met een 77 hoofdsproeier. Met deze uitlaat rijdt hij zo'n 60/65 en met de 77 sproeier had de bougie een lichte kleur, inmiddels heb ik er een 80 sproeier in gezet en de bougie begint iets lichtbruin te kleuren maar hij is absoluut niet koffiebruin.
Kan een uitlaat zoveel verschil maken? Zou het nu gewoon een kwestie van afstellen zijn?
Ik heb trouwens geen andere luchtfilter geplaatst, er zat een powerfilter op (die gewoon in het frame verdwijnt) en die zit er nog steeds op. Valse lucht kan ik testen met behulp van bijv. haarlak toch? Als ik dat rondom het spuitstuk spuit dan zou het toch moeten veranderen van toeren, hoger gaan lopen? Dat kan ik dan nog even testen.
Ik had nog een setje gebruikte punten liggen, die beter waren dan diegene die erop zaten, en die heb ik er gisteren nog opgezet. Hij start nu gewoon goed maar hij haalt de topsnelheid nog niet wat hij eerder wel haalde. Omdat de vorige uitlaat kapot is gegaan bij de flens zit er nu een uitlaatbocht met een losse demper op.
Met de vorige uitlaat haalde hij dus zo'n 85 met een 77 hoofdsproeier. Met deze uitlaat rijdt hij zo'n 60/65 en met de 77 sproeier had de bougie een lichte kleur, inmiddels heb ik er een 80 sproeier in gezet en de bougie begint iets lichtbruin te kleuren maar hij is absoluut niet koffiebruin.
Kan een uitlaat zoveel verschil maken? Zou het nu gewoon een kwestie van afstellen zijn?
Ik heb trouwens geen andere luchtfilter geplaatst, er zat een powerfilter op (die gewoon in het frame verdwijnt) en die zit er nog steeds op. Valse lucht kan ik testen met behulp van bijv. haarlak toch? Als ik dat rondom het spuitstuk spuit dan zou het toch moeten veranderen van toeren, hoger gaan lopen? Dat kan ik dan nog even testen.
als het de condensator en de afstelling van de ontsteking niet is en hij reed 85 met de vorige uitlaat en met de huidige niet dan lijkt met me best een redelijke verklaringfiftyfive schreef: Omdat de vorige uitlaat kapot is gegaan bij de flens zit er nu een uitlaatbocht met een losse demper op.