Kleine vragen topic
Re: Kleine vragen topic
Heren
Ik heb begrepen dat de verlichting van een SS oorspronkelijk zo zit:
Licht uit: Groene voedt de accu
Klein & groot licht: Gele kabel voedt de verlichting en de accu
Het probleem is dat ik een universele lichtschakelaar heb waardoor deze schakeling niet kan
Is het ook mogelijk om de groene kabel altijd de accu te laten voeden en dat de gele kabel simpel verbonden staat met de verlichting (en niet de accu) of brand de zooi dan door??
Of op deze manier:
Licht uit: Geel voedt accu
Thanks
Het probleem is dat ik een universele lichtschakelaar heb waardoor deze schakeling niet kan
Is het ook mogelijk om de groene kabel altijd de accu te laten voeden en dat de gele kabel simpel verbonden staat met de verlichting (en niet de accu) of brand de zooi dan door??
Of op deze manier:
Thanks
weet iemand nog een c50 tekoop?
zit op marktplaats te zoeken maar kom er wel een aantal leuke projectjes tegen !
van 500 tot ..........
zit op marktplaats te zoeken maar kom er wel een aantal leuke projectjes tegen !
van 500 tot ..........
Wat je kunt doen is de wit/gele draad die naar de accu gaat, verbinden met de bruine draad die weer naar het achterlicht gaat. 'Nadeel' is dan wel dat je altijd met je lampen aan moet rijden om de accu te laden.Salm schreef:Heren
Of op deze manier:
Thanks
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Je blaast in elk geval je lampjes op als je niet ook je accu laadt. Ik zou eerder de accu alleen laten laden met licht aan en wat vaker met licht aan rijden, dan de accu op groen zetten en m'n lampjes steeds laten ploffen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Kan de groene niet compleet verwaarloosd worden in de zin dat de gele de accu bij laadt als het licht uit staat en als het licht aan staat?NIX schreef:Je blaast in elk geval je lampjes op als je niet ook je accu laadt. Ik zou eerder de accu alleen laten laden met licht aan en wat vaker met licht aan rijden, dan de accu op groen zetten en m'n lampjes steeds laten ploffen.
En zou een spanningsregelaar voor 6v in de gele draad naar de verlichting eventueel helpen tegen het kapot gaan van de lichtjes?
Wat is het probleem dat je met lampen aan moet rijden?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Hij mocht eens opvallen in het verkeer.
-
Daan
- 4T-MSB regular
- Bezit: 2,5 C50-H
Citroën GSA - Locatie: Utrecht
Ah, danku, ben blij dat ik een verlengsnoer heb, en een schutting en vervelende buren.. Het was anders toch een bittere sessie geworden met zo'n gedeelde tuin waar ik graag op blote voeten aan fietsen klusJurrien schreef:Nee zo hard gaat het nou ook weer niet. Die staaldraadjes vliegen er wel uit dus sowieso een veiligheidsbril op en eigenlijk ook handschoenen. En gebruik hem op een plek waar je niet met fietsen komt of met je blote voeten loopt want die staaldraadjes vliegen de grond in en blijven overeind steken.
Net pindakaas gegeten dus.
ok dan ga ik zelf opzoek naar een knappe c50 !
ok !! en bedankt,lekker forum hier zo !!
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
niba schreef:ok !! en bedankt,lekker forum hier zo !!
Haha jezus als je niet direct geholpen wordt is het hele forum gelijk stom! Je weet toch hoe t hier werkt, je kan in de verkoopmap scrollen, in de gezocht map een oproep doen of de passerende marktplaats advertenties in de gaten houden. Moet je niet zo boos worden als wij niet allemaal massaal voor jou gaan zitten googlen, beetje aparte verwachtingen.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Niet alle mensen hier over één kam scheren aub. Sommigen hier hebben een merkwaardige vorm van humor...
@ Jurrien Ik heb voor dat soort klussen een grote permanente magneet liggen(van een speaker)..een stevige zak erom en doen of het een detector is..na afloop de zak binnenstebuiten en de vloer is weer vrij van staaldraadjes.