Ook ik heb na 18 jaar weer een mooi hondaatje in de schuur staan. Afgelopen weekend naar met de boot naar engeland geweest en daar een c90 OT met 12000 miles op de klok uit 1982 mee terug genomen. Helemaal origineel, starten en lopen en zo de boot op gereden. Afgelopen woensdag naar de RDW geweest om hem te laten keuren en hij is zonder op of aanmerkingen goedgekeurd op motorkenteken. Nu wachten op de papieren en dan kenteken laten maken.
Volgens mij is hij nog 100% origineel en nog nooit uit elkaar geweest. En met 12000 miles op de klok is ie eigenlijk pas net goed ingelopen
Nu weet ik dat een goede beurt veel doet, ontsteking stellen, kleppen, carb etc, maar wat je ook doet, met een originele 16mm carb schiet het niet echt op... (mijn ss die ik vroeger had, had zelfs een grotere...)
Wie kan antwoord geven op onderstaande vragen (liefst met een link naar een webshop bv):
- welke carburateur past hier goed op en hoe groot kan die zijn voor de 89cc voordat ie gaat verzuipen?
- Welke cilinder met grotere boring past op de standaard kop en hoe groot wordt de cilinderinhoud dan? Hoe zit het vervolgens met compressie?
- Ik denk dat een andere nokkenas nog wel wat verschil kan maken. Nu zag ik een link in een ander bericht over een c90 naar http://www.dratv.com. Iemand ervaring met die specifieke nokkenas op een c90?
Het liefste laat ik het blokje zoals ie is zonder een race look met powerfilters etc.
Heeft iemand (ik zie goede berichten van Jurrian en Nix?) goeie ideeen over dit type honda? Is er daarnaast iemand woonachtig in de buurt van Apeldoorn die het leuk lijkt mij daar een keer mee te helpen? Ook bijvoorbeeld met het stellen van de ontsteking met stoboscoop (punten op de nokkenas), heeft iemand zo'n lamp die we daarvoor kunnen gebruiken? Uiteraard is een vergoeding mogelijk (kratje pils
Naar Coos brengen is de makkelijke weg, maar dan leer ik er zelf niets van...
Hoor graag! Bijgaand nog fotootjes van mijn nieuwe aanwinst.
Alvast dank voor de reacties!
Gr Jorg