engelse c90 OT moet sneller kunnen
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen
Alleen als het een Honda 4T specialist is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen
Gaan we merken
In ieder geval iemand die 20jaar ervaring heeft met Japanse merken en een liefhebber van old school ontstekingen..
In ieder geval iemand die 20jaar ervaring heeft met Japanse merken en een liefhebber van old school ontstekingen..
Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen
En dat hoor ik nu pas via deze weg?
Als gas is om op te koken dan is elektriciteit om op te stofzuigen!
Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen
YES! 1-0 voor team oricarb. Woehoe!c90red schreef:Overigens heb ik de originele keihin carb er weer op gezet.
Maarre, goeie keus, naar een kenner gaan, die hoort waarschijnlijk direct of het een ontstekings- of mengselprobleem is.
Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen
He maar Jurrien, jij hebt toch ook niet meer de originele carb onder je c90 zitten..?
Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen
Ik heb ook geen c90, wel een c90-blok. En daar zit mooi wel een originele Keihin op ori 4 life
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 21 jan 2008 13:22
- Locatie: Haarlem
Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen
Het klinkt mij als een lekke inlaat of evt nog uitlaatklep
En of timing van de kleppen
En of timing van de kleppen
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen
Ook hier ben ik benieuwd wat er gebeurt als je de demper eens uit de uitlaat trekt en ermee rijdt. Ik heb wel eens een demper gehad waar de sleuven helemaal verkeerd gepositioneerd waren en de pijp hermetisch was afgesloten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen
Dinsdag bij de motorboer geweest, hij ging eerst (uiteraard) even allen nalopen. Van kleptiming, valse lucht tot verdraaid vliegwile en ontsteking etc. Alles staat en zit er goed op. Enige constatering: accu kapot. Dus die heb ik gisteren eerst vervangen.
Daarnaast heb ik zelf aan de hand van de bougie te bekijken bij half en vol gas de carburateur afgesteld. Bij half gas leek hij teveel brandstof te krijgen en bij vol gas te weinig. Heb nu de gasnaald op zn armst gezet en er een iets grotere sproeier erin gezet.
Hij loopt al 10x beter dan afgelopen tijd. Half en vol gas doet ie prima. Hij komt alleen nog wat lastig op gang vanaf stationair. Daar morgen nog maar eens naar kijken.
Wat ik wel raar vind is dat de gasnaald zo arm mogelijk (clipje in bovenste positie) afgesteld staat nu en dat ie daardoor beter loopt, waarom en hoe kan dit ontstaan? Alles is origineel aan dat ding dus hoe zou de gasnaald op zo'n vreemde stand komen? Ik dacht met dit weer hij juist iets rijker zou moeten?
Verder merk ik wel (nog steeds) dat zodra ik bijvoorbeeld knipperlichtjes gebruik, hij daar dermate veel stroom voor gebruikt dat de ontsteking er onder te lijden heeft. Iemand ideeën wat dit kan zijn?
Ik heb wel gekeken of de accu laadt als hij loopt en dit is het geval. Alleen niet richting 7 volt maar meer zo'n 6,25. Is dit een indicatie dat de spanningsregelaar het aan het begeven is?
Morgen nog even terug naar de motorboer, kijken of hij hem nog wat verder kan fine tunen en/of na kan meten...
Wel prettig dat ie weer beter rijdt, heb de hele middag beetje lopen toeren. Misschien morgen zelfs maar weer de beenkappen erop als ie het zo blijft doen
Demper van de uitlaat zit er nog in, kan hem er wel eens uit halen om te kijken wat er gebeurd. Hij is nu al niet de stilste, benieuwd naar de decibellen dan.. Wil eigenlijk wel zo'n fluisterpijp er onder, heeft iemand die liggen van een c90 OT?
Daarnaast heb ik zelf aan de hand van de bougie te bekijken bij half en vol gas de carburateur afgesteld. Bij half gas leek hij teveel brandstof te krijgen en bij vol gas te weinig. Heb nu de gasnaald op zn armst gezet en er een iets grotere sproeier erin gezet.
Hij loopt al 10x beter dan afgelopen tijd. Half en vol gas doet ie prima. Hij komt alleen nog wat lastig op gang vanaf stationair. Daar morgen nog maar eens naar kijken.
Wat ik wel raar vind is dat de gasnaald zo arm mogelijk (clipje in bovenste positie) afgesteld staat nu en dat ie daardoor beter loopt, waarom en hoe kan dit ontstaan? Alles is origineel aan dat ding dus hoe zou de gasnaald op zo'n vreemde stand komen? Ik dacht met dit weer hij juist iets rijker zou moeten?
Verder merk ik wel (nog steeds) dat zodra ik bijvoorbeeld knipperlichtjes gebruik, hij daar dermate veel stroom voor gebruikt dat de ontsteking er onder te lijden heeft. Iemand ideeën wat dit kan zijn?
Ik heb wel gekeken of de accu laadt als hij loopt en dit is het geval. Alleen niet richting 7 volt maar meer zo'n 6,25. Is dit een indicatie dat de spanningsregelaar het aan het begeven is?
Morgen nog even terug naar de motorboer, kijken of hij hem nog wat verder kan fine tunen en/of na kan meten...
Wel prettig dat ie weer beter rijdt, heb de hele middag beetje lopen toeren. Misschien morgen zelfs maar weer de beenkappen erop als ie het zo blijft doen
Demper van de uitlaat zit er nog in, kan hem er wel eens uit halen om te kijken wat er gebeurd. Hij is nu al niet de stilste, benieuwd naar de decibellen dan.. Wil eigenlijk wel zo'n fluisterpijp er onder, heeft iemand die liggen van een c90 OT?
Laatst gewijzigd door c90red op 19 dec 2013 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen
Lopen(d) toeren?
Volgens mij rijd die nu juist best goed haha.
Goed te horen misschien van het weekend nog even naar kijken.
Volgens mij rijd die nu juist best goed haha.
Goed te horen misschien van het weekend nog even naar kijken.
Als gas is om op te koken dan is elektriciteit om op te stofzuigen!
Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen
Allen de beste wensen!
Afgelopen weken lekker getoerd, mechanisch loopt ie nog steeds prima, gisteren heuveltje af 85 kmph gehaald. Standaard vind ik nog steeds dat ie te langzaam loopt, maar dat is niet het grootste issue.
Vandaag een flink stuk gereden (+- 80km) maar de accu/spanningsregelaar lijkt niet goed te werken.. Symptoom: met licht aan rijden en vervolgens richting aan geven gaat de motor haperen op de frequentie van het knipperlicht. Tot het punt dat tijdens het rijden de knipperlichten niet eens meer knipperden maar bleef branden. Later begon de motor zelfs te stotteren als ik alleen het licht aan had tijdens het rijden.
Wie kan adviseren om er achter te komen wat het precies is. Accu is nieuw, de multimeter op de accu reageert wel op gas geven, maar niet heel veel. Klopt mijn beredenering dat het systeem niet genoeg spanning opbouwt en hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel gebeurd? Kan ik de spanningsregelaar doormeten bijvoorbeeld?
Afgelopen weken lekker getoerd, mechanisch loopt ie nog steeds prima, gisteren heuveltje af 85 kmph gehaald. Standaard vind ik nog steeds dat ie te langzaam loopt, maar dat is niet het grootste issue.
Vandaag een flink stuk gereden (+- 80km) maar de accu/spanningsregelaar lijkt niet goed te werken.. Symptoom: met licht aan rijden en vervolgens richting aan geven gaat de motor haperen op de frequentie van het knipperlicht. Tot het punt dat tijdens het rijden de knipperlichten niet eens meer knipperden maar bleef branden. Later begon de motor zelfs te stotteren als ik alleen het licht aan had tijdens het rijden.
Wie kan adviseren om er achter te komen wat het precies is. Accu is nieuw, de multimeter op de accu reageert wel op gas geven, maar niet heel veel. Klopt mijn beredenering dat het systeem niet genoeg spanning opbouwt en hoe kan ik er voor zorgen dat dit wel gebeurd? Kan ik de spanningsregelaar doormeten bijvoorbeeld?
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen
Kan ook weerstand zijn in de bedrading, de massa en de verbindingen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen
Een oud type c90 heeft geen spanningsregelaar, alleen een gelijkrichter.
Volgens mij heeft de dynamo twee voedingsdraden, eentje daarvan laadt de accu altijd op, de ander wordt bijgeschakeld als je de lampen aanzet. Dan wordt de accu dus met wat meer power opgeladen.
En dat alles wordt in de lichtschakelaar geregeld.
Genoeg contactjes dus om vies en gecorrodeerd te zijn, ik zou beginnen met alles goed schoon te maken.
Ik zou het daarna controleren door te meten en niet door te rijden. Loodaccu's houden er namelijk niet van om leeggetrokken te worden.
Beter even de multimeter op de accupolen houden bij lopende motor, moet volgens mij gewoon netjes naar 7,2 volt gaan, of in die buurt.
Volgens mij heeft de dynamo twee voedingsdraden, eentje daarvan laadt de accu altijd op, de ander wordt bijgeschakeld als je de lampen aanzet. Dan wordt de accu dus met wat meer power opgeladen.
En dat alles wordt in de lichtschakelaar geregeld.
Genoeg contactjes dus om vies en gecorrodeerd te zijn, ik zou beginnen met alles goed schoon te maken.
Ik zou het daarna controleren door te meten en niet door te rijden. Loodaccu's houden er namelijk niet van om leeggetrokken te worden.
Beter even de multimeter op de accupolen houden bij lopende motor, moet volgens mij gewoon netjes naar 7,2 volt gaan, of in die buurt.
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen
Klopt, vaak worden schakelaars ook verwisseld met de verkeerde. Pak een OT C90 draadschema erbij. Vaak zijn draden in de schakelaar ook afgebroken of is er inwendige draadbreuk.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: engelse c90 OT moet sneller kunnen
Thx voor de tips. Draadschema heb ik, ga morgen rommelen.
Alle schakelaars doen het nog wel maar er lijkt inderdaad ergens een lek te zijn.
Accu laadt niet op tot 7 volt maar meer tot 6,25 (bij lopende motor uiteraard) wat ik wat aan de lage kant vind..
Alle schakelaars doen het nog wel maar er lijkt inderdaad ergens een lek te zijn.
Accu laadt niet op tot 7 volt maar meer tot 6,25 (bij lopende motor uiteraard) wat ik wat aan de lage kant vind..