Ik heb er laatst eentje bij een kabelboom gekregen en daar zat de kabel al aan de bobine (Er zat geen dop aan)
Geen idee of je die kabel los kan draaien.
Hmm. Mijn kabel is een beetje gaar (ingesmolten), en ik zou het zonde vinden om een andere bobine te bestellen terwijl een losse bougiekabel ook voldoende zou zijn
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
Bezig mijn brommertje te strippen om hem in nieuwstaat te krijgen maar ik word gekgedraaid door mijn backstepkit; ik krijg voor m'n leven de schroeven niet los (inbus). Deze heb ik jaren geleden gemonteerd met loctite en er is geen beweging in te krijgen! Ik heb geprobeerd de boel te verhitten maar dit had geen effect.
Als ik meer kracht ga zetten ben ik bang dat ik de boel ga verdraaien... Heeft iemand hier een oplossing voor?
Verhitten zou in principe moeten werken met loctite. Wat voor een bouten heb je geburikt (RVS, staal?) en wat was het tegenmateriaal waar je het in heb geschroefd?
Het gaat om de alu backstepkit van Kitaco voor trommel. Specifieker de bout waarmee de footguard in het uiteinde van de as voor het motorblok zit geschroefd. Ik stond er zelf ook van te kijken dat het niet lukte met verhitten... Ik zal even een foto maken.
Met behulp van een rechte inbus(bitje) met een hamer de bout een klap op zijn kop geven. (rvs inbus in alu, ik heb het bij de mijne nooit met locktite vast gezet, was evengoed moeilijk los te krijgen, (lees verwrongen inbussleutel))
Ja, dan laat je hem schrikken.
Maar met een beetje pech zit het ding vast gecorrodeerd (RVS in aluminium is niet echt een kekke combinatie) en breekt de zooi uiteindelijk af, en moet je uitboren (been there, done that).
Thx voor de tips, ik zal er vanavond een gooi naar doen! Maar als dat zo'n rotte combinatie is waarom wordt die zooi er dan bijgeleverd voor meer dan 300 pleuro per setje....
Sowieso zijn die bolkopboutjes ook shit, hebben een kleinere zeskant dan normale inbus. Voor een beugeltje kan het nog wel, zo'n backstepkit zou ik met normale inbusboutjes vastzetten.
NIX schreef: ↑20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.