Schakelpatroon jincheng semi 3bak?

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
timd
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda st50g

Schakelpatroon jincheng semi 3bak?

Bericht door timd »

Ik heb gisteren en jc semi-automaat blok gekocht. Buiten de beroerde lak is het een mooi blokje (72cc voor 50 kop, mooie kop en mooie gelagerde nokkenas, goede krukas en niet onbelangrijk 6v tap cdi ontsteking). Vandaag blok open getrokken, omdat ik onderdelen wil gebruiken voor ss50 blok dat ik nog heb liggen (iig 6v tap cdi ontsteking en koppje). Alle onderdelen zien er echt als nieuw uit :D

Nou viel mij op dat de bak een patroon N123 heeft. Mijn vraag:"Is dit het normale schakelpatroon voor jc semi 3bak?
stoterstangen90
Vierkantofiel
Bezit: Morris Ital

Re: Schakelpatroon jincheng semi 3bak?

Bericht door stoterstangen90 »

ja.
Afbeelding
timd
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door timd »

Zeer helder antwoord :D
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Bericht door Eric »

Ik heb een jaar of 15 terug zo'n Jingcheng Singa gekocht en heb het ding nog steeds. Inmiddels flink mee gereden, en het blijkt dat, tegen alle contradicties in, dat het een zeer betrouwbaar ding is. In het begin heb ik er ook vaak mee in de winter gereden, dit omdat ik toen het nut niet inzag van een autorijbewijs, omdat een auto toch veel te duur voor mij is/was. Nu vele jaren later en een opknapbeurt verder ben ik nog steeds redelijk content met het voertuig en heb er ook wel redelijk bekijks mee. Toch maak ik mijzelf dan wijs dat het door mijn geweldige aura komt en dus niet door zo'n stom brommertje. In het begin was het kleine ding met zijn kleine wieltjes wel wat wennen. Ook was het ook maar de vraag of ik mee mog rijden met mijn eerste Hondaritje in Veenendaal, georganiseerd door Ivo, die in het begin veel, of zelfs alles deed voor deze forum. Gelukkig werd ik min of meer met open armen ontvangen, ook misschien omdat ik zei dat ik wel een ss had, maar die was natuurlijk stuk. Tijdens de vele ritten moest ik inderdaad steeds naar beneden stampen om op te schakelen en op het hiel gedeelte trappen om terug te schakelen. Dit ging en gaat niet zo heel soepel, maar na een tip dat ik de koppeling eens moest stellen, een stuk soepeler. helaas heeft het beestje laatst een ander probleem verzonnen. Hij vindt het tegenwoordig leuk om niet te ontkoppelen als ik bij een verkeerslicht aankom of stil wil gaan staan. Heel vervelend, maar gelukkig kan ik ermee leven.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
timd
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door timd »

Hoeveel km staan er inmiddels op de klok? Neem aan dat je al geprobeerd hebt de koppeling opnieuw af te stellen.

wellicht anders idee om ff koppelingscarter er af te halen en te kijken wat toestand van de koppeling is?

Zelf nog nooit gehad dat semi niet wilde ontkoppelen (wel alle ori en moest vaak alleen koppelingsveren vervangen, omdat koppeling slipte bij kicken)
Eric
zoomerlover
Bezit: Een corsa 1.0 12V

Bericht door Eric »

Inmiddels halverwege de 40D of daar ook al voorbij. De teller geeft nog wel een enthousiaste indicatie van de snelheid, maar de stand blijft hetzelfde.
Ik had al wat gesteld maar dat hielp niets. Hij ontkoppeld ook gewoon prima met het pedaal en dat stel je af. Ik moet het deksel er een keer afhalen om te kijken wat het nu is. Maar eerst moet ik maar eens verder gaan met een Kawasaki W1.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Ik heb in 2006 mijn eerste HDD met Eric's slettiebak gereden en toen is de koppeling voor het eerst gesteld. Die Singa is het bewijs van Chinese kwaliteit.
Mijn Singa heeft zijn eerste 9 jaar bij Johannes op een paal gestaan als uithangbord en ik heb er een blokje onder gehangen dat onder een voor cross mishandelde andere singa (van 75,-) uit kwam. De ontsteking miste, dus ik heb er gewoon een vaste puntenontsteking opgezet. Dat blokje loopt superbetrouwbaar en zuinig en eigenlijk laat ook deze Singa zien hoe goed (en ondergewaardeerd) ze eigenlijk zijn.

Overigens schakelen Engelse en NT C's ook 0123.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Muskz
4T-MSB beginner
Bezit: Jincheng JC50-Q7

Bericht door Muskz »

Drie jaar dagelijks met een jc singa 1ste type rondgereden: geen problemen (en dit is als 16jarig rotjoch, dus niet al te voorzichtig, goed trappen met die semi3bak).

Een paar jaar later een Singa 3e type gekocht, zeer voorzichtig ingereden en na een paar duizend km een 85cc cilinder en een OT70 kop opgezet: geen problemen (wel veel voorzichtiger mee gedaan, en een 2plaats handkoppeling, oliepompje en carterontluchting geplaats). Verbruikt ook nagenoeg geen olie.

Het hele verhaal van "je moet er geluk mee hebben" geloof ik prima, maar heb ik nog niet aan den lijve ondervonden! Tenzij je een productiefout treft kom je met goed inrijden en fatsoenlijk onderhoud een heel eind (en dat omhelst meer dan 1x per jaar je olie verversen)!
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

De slechte kwaliteit zit 'm vooral in het klappen van de bak en het alu dat flink kan corroderen of waar je de draad zo uit draait. De bougie en de achterveren zijn ook pet, de rest is eigenlijk prima.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
timd
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door timd »

@Nix

Allu van de kop is idd niet best. Dit in combi met de afbladderende verf op de kop geeft een zeer mooi plaatje. :D Technisch is kopje echter prima.

Verf op het blok is ook echt bedroevend, maar van binnen ziet het er allemaal prima uit (grappig dat ze binnen in de carters jc hebben gegoten)
Plaats reactie