SMC SUPERCUP 100.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
SMC SUPERCUP 100.
Al twee jaar rij ik nu alweer op een smc Super 100, nieuw gekocht in 2012 bij Scooterspot in Amsterdam en maar eens een topic bijhouden over m.
Kenteken: 04-MB-NZ
Dus even in t kort met foto's van toen tot nu,
In '12 zoals ie uit de showroom kwam:
Zadel en rek gekocht:
Oldschool knippers gemonteerd:
Ander pijpje erop:
Kenteken: 04-MB-NZ
Dus even in t kort met foto's van toen tot nu,
In '12 zoals ie uit de showroom kwam:
Zadel en rek gekocht:
Oldschool knippers gemonteerd:
Ander pijpje erop:
Laatst gewijzigd door wim V8 op 23 sep 2021 09:26, 5 keer totaal gewijzigd.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 534
- Lid geworden op: 09 aug 2013 18:48
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: SUPER 100
mooi pijpje, wat is dat voor 1? Bevalt de brommer/motor een beetje?
Misschien is dit wat voor je, een besloten facebook groep:
https://www.facebook.com/groups/Super50/
Misschien is dit wat voor je, een besloten facebook groep:
https://www.facebook.com/groups/Super50/
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: SUPER 100
Even opgezocht, die pijp is een Kitaco Cabton for Cub 90
bij Monkey Bike (Engeland) vandaan, voor 215,- in huis.
De brommer(motor) bevalt prima, helemaal niets mis met zo'n repro,
top van 85km en pas 2200km gereden, alleen met mooi weer.
Ik heb geen facebook, dus. Maar zal eens kijken wat dat precies is.
Gr. Wim.
bij Monkey Bike (Engeland) vandaan, voor 215,- in huis.
De brommer(motor) bevalt prima, helemaal niets mis met zo'n repro,
top van 85km en pas 2200km gereden, alleen met mooi weer.
Ik heb geen facebook, dus. Maar zal eens kijken wat dat precies is.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: SUPER 100
Met 2200 km op de klok mag er natuurlijk ook nog niets aan mankeren.
Deze chicks zijn naar Mongolië gereden op twee SMC's, uiteindelijk wel gered lees ik, maar toch best wat motorisch gezeik:
http://enyatopbox.blogspot.co.uk/2012/1 ... bikes.html
Deze chicks zijn naar Mongolië gereden op twee SMC's, uiteindelijk wel gered lees ik, maar toch best wat motorisch gezeik:
http://enyatopbox.blogspot.co.uk/2012/1 ... bikes.html
Re: SUPER 100
Volgens min komen ze niet van smc, maar van een andere UK leverancier. Kijk maar naar Het logo op de fiets (misschien dezelfde fabriek?).gerbrandicus schreef:Met 2200 km op de klok mag er natuurlijk ook nog niets aan mankeren.
Deze chicks zijn naar Mongolië gereden op twee SMC's, uiteindelijk wel gered lees ik, maar toch best wat motorisch gezeik:
http://enyatopbox.blogspot.co.uk/2012/1 ... bikes.html
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2430
- Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
- Locatie: Soest
Re: SUPER 100
Opel, Vauxhall.. ander plakkertje er opkikkeraap schreef:Volgens min komen ze niet van smc, maar van een andere UK leverancier. Kijk maar naar Het logo op de fiets (misschien dezelfde fabriek?).gerbrandicus schreef:Met 2200 km op de klok mag er natuurlijk ook nog niets aan mankeren.
Deze chicks zijn naar Mongolië gereden op twee SMC's, uiteindelijk wel gered lees ik, maar toch best wat motorisch gezeik:
http://enyatopbox.blogspot.co.uk/2012/1 ... bikes.html
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: SUPER 100
Dit zijn de boosdoeners en ik heb al eens over de kwaliteit van deze gelezen en dat ze niet geweldig zijn, ik heb eigenlijk nog nooit echt slechte dingen over de SMC's gehoord ......
http://www.ridersmotorcycles.co.uk/scri ... oduct=1746
http://www.ridersmotorcycles.co.uk/scri ... oduct=1746
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: SUPER 100
Zou me verbazen als dat niet dezelfde fietsen zijn. Het is echt niet dat die Chinezen die dingen speciaal voor dat Amsterdamse bedrijfje maken
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5187
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: SUPER 100
echt niet?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: SUPER 100
Voor een klein bedragje plakken ze er zo een andere badge of gietstuk op, kijk maar naar de chinese motorblokken.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: SUPER 100
Het is natuurlijk allemaal hetzelfde spul en het komt alle uit één fabriek,
http://www.motobuys.com/bms-bi-metro-xlt-110.html
de basis is constant hetzelfde. In alle landen rijden allerlei modellen die alleen verschillen in plastic delen en carters en ander klein spul, maar ook grotere veranderingen die je aan de fabriek opgeeft kosten voor een opdrachtgever heel weinig, gelukkig, daarom kunnen wij er goedkoop op rijden. De motorblokken zijn gewoon goed van kwaliteit, maar komen heel "ruw" van de band en gaan direct onder het frame. Honda werkte vroeger alles veel fijner af(duurder) en liet de blokken na produktie langer draaien, er werd al een beginnetje gemaakt met inlopen zeg maar, maar alles is gewoon hetzelfde nagemaakt onder licentie, honda heeft deze concepten allemaal verkocht toen ze er zelf klaar mee waren, net als fiat naar lada, renault naar zastava(nu is dat denk ik dacia) enz. De grootste fout die met chinablokken gemaakt wordt is bij nieuwkoop de "slechte chinese olie" eruit laten lopen en goede kwaliteit erin. Echter nu laat je de inloopolie af fabriek eruit lopen en inloopolie is altijd van slechte kwaliteit omdat de motor in moet slijten en met olie van goede kwaliteit slijten de delen niet op elkaar in. Alleen met "slechte inloopolie" mag je de motor absoluut niet belasten, en dat is heeel belangrijk! Na 500km is het verstandig om de inloopolie al te verversen voor nieuwe inloopachtige mindere kwaliteit olie, bijv. een sae 30monogr. met een SC of SD kwaliteit, dan weer inrijden tot een 1000-1500km, olie er weer uit en dan een goede kwaliteit erin. Een andere fout die heel vaak gemaakt wordt is gewoon lekker doorrijden met de eerste inloopolie waardoor er al heel wat chinascooters en brommers/motoren in elkaar lopen, het bigend eruit loopt, zuigers kantelen en blokken staan te rammelen. En ze zijn zo slecht wordt er dan gezegd terwijl het aan jezelf legt(uitzonderingen daargelaten).
Gr. Wim.
http://www.motobuys.com/bms-bi-metro-xlt-110.html
de basis is constant hetzelfde. In alle landen rijden allerlei modellen die alleen verschillen in plastic delen en carters en ander klein spul, maar ook grotere veranderingen die je aan de fabriek opgeeft kosten voor een opdrachtgever heel weinig, gelukkig, daarom kunnen wij er goedkoop op rijden. De motorblokken zijn gewoon goed van kwaliteit, maar komen heel "ruw" van de band en gaan direct onder het frame. Honda werkte vroeger alles veel fijner af(duurder) en liet de blokken na produktie langer draaien, er werd al een beginnetje gemaakt met inlopen zeg maar, maar alles is gewoon hetzelfde nagemaakt onder licentie, honda heeft deze concepten allemaal verkocht toen ze er zelf klaar mee waren, net als fiat naar lada, renault naar zastava(nu is dat denk ik dacia) enz. De grootste fout die met chinablokken gemaakt wordt is bij nieuwkoop de "slechte chinese olie" eruit laten lopen en goede kwaliteit erin. Echter nu laat je de inloopolie af fabriek eruit lopen en inloopolie is altijd van slechte kwaliteit omdat de motor in moet slijten en met olie van goede kwaliteit slijten de delen niet op elkaar in. Alleen met "slechte inloopolie" mag je de motor absoluut niet belasten, en dat is heeel belangrijk! Na 500km is het verstandig om de inloopolie al te verversen voor nieuwe inloopachtige mindere kwaliteit olie, bijv. een sae 30monogr. met een SC of SD kwaliteit, dan weer inrijden tot een 1000-1500km, olie er weer uit en dan een goede kwaliteit erin. Een andere fout die heel vaak gemaakt wordt is gewoon lekker doorrijden met de eerste inloopolie waardoor er al heel wat chinascooters en brommers/motoren in elkaar lopen, het bigend eruit loopt, zuigers kantelen en blokken staan te rammelen. En ze zijn zo slecht wordt er dan gezegd terwijl het aan jezelf legt(uitzonderingen daargelaten).
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: SUPER 100
Voorrekje en een klein achterlichtje gemonteerd en Supercubstickers.
Achterrek laten poedercoaten en achterlichtje gespoten en oude plaat gemonteerd.
Zoals het er vroeger uit zou zien,
Achterrek laten poedercoaten en achterlichtje gespoten en oude plaat gemonteerd.
Zoals het er vroeger uit zou zien,
Laatst gewijzigd door wim V8 op 25 okt 2020 09:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: SUPER 100
Laatst opsmuk: Balhoofdkapje rood gespoten, en stadslichtje gekocht en gemonteerd.
Verbruik ook eens gemeten 1:35 gemiddeld.
Gr. Wim.
Verbruik ook eens gemeten 1:35 gemiddeld.
Gr. Wim.
Laatst gewijzigd door wim V8 op 25 okt 2020 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
-
- bamilover
- Berichten: 1795
- Lid geworden op: 18 dec 2010 12:37
- Bezit: Honda c90 p.i.p.
Honda c50lac
Honda c90 OT
Honda z50j2 p.i.p. - Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: SUPER 100
Sterker nog hij is verdwenenNIX schreef:Je knipperglas linksvoor is kaduuk
Als je het koud hebt, ga dan in de hoek staan............. Daar is het 90°
https://www.nicovanstrien.nl
https://www.nicovanstrien.nl