Een weekje geleden mijn eerste brommer aangeschaft: een ss50z k1 uit Frankrijk.
Gisteren eindelijk wat tijd gehad om er aan te werken en snel draaiende gekregen dus zo blij als een klein kind!
Na een zeer oppervlakkige wasbeurt zag hij er dan al wat meer zo uit:
Bij het eerste ritje viel hij terug in toerental toen ik de gas volledig opendraaide, maar da's nog niet zo raar als je weet dat ik nog niets afgesteld heb en die brommer al minstens 5 jaar stilstond (en waarschijnlijk een pak langer). Iets later toen hij wat was opgewarmd reageerde hij wel juist bij volgas geven.
Er is nog wel heel wat werk aan om hem in orde te krijgen, maar dat vind ik helemaal niet erg.
Zal hier binnenkort nog wel wat meer foto's bijzetten zodat jullie mee kunnen zien hoe deze brom terug op de baan komt!
Gegroet, Maxim
Franse ss50
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 26 jan 2007 21:43
- Locatie: Apeldoorn
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
- Bezit: Honda ss50z k1
- Locatie: Mechelen (België)
Re: Franse ss50
Yes, terug een sleutel waarmee ik hem kan uitzetten en dus niet altijd moet laten stilvallen door te choken
Alle lichtjes branden en de claxon werkt nu ook momenteel
Ondertussen nog eens opgelijst wat er nog allemaal moet gedaan/gevonden worden:
-knipperlichten laten knipperen ->nieuw relais
-batterijcover
-één spaak
-één tankembleem
-grote koplampunit fixen (zit nu een kleine in geplakt met tape maar hoort niet echt zo)
-zadelovertrek
-steppenbalk
-spatlap
-ander koppelingsdeksel vinden waar de as van de trappers mee ondergaat
-alles eens degelijk proberen af te stellen, want 60 zou die toch vlot mogen halen denk ik?
en dan alles eens goed wassen, dat zal ook al een serieus verschil geven.
Alle lichtjes branden en de claxon werkt nu ook momenteel
Ondertussen nog eens opgelijst wat er nog allemaal moet gedaan/gevonden worden:
-knipperlichten laten knipperen ->nieuw relais
-batterijcover
-één spaak
-één tankembleem
-grote koplampunit fixen (zit nu een kleine in geplakt met tape maar hoort niet echt zo)
-zadelovertrek
-steppenbalk
-spatlap
-ander koppelingsdeksel vinden waar de as van de trappers mee ondergaat
-alles eens degelijk proberen af te stellen, want 60 zou die toch vlot mogen halen denk ik?
en dan alles eens goed wassen, dat zal ook al een serieus verschil geven.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
- Bezit: Honda ss50z k1
- Locatie: Mechelen (België)
Re: Franse ss50
Eens tijd voor een update,
Ondertussen al vele kleine dingetjes gedaan maar spijtig genoeg nooit echt veel tijd om eraan door te werken. Wel ook nog wat vragen
-Eerst en vooral al de verlichting in orde gebracht. Is het logisch dat er bij high beam in de koplamp gewoon een ander lampje van ook 25W aangaat (dus geen verschil in lichtsterkte)? Ook geeft mijn achterlicht wel heel weinig licht vind ik, met die 5W voor gewoon licht en 21W voor het stoplicht (of moet dit omgekeerd?).
- eindelijk degelijke steppenbalk, rijdt al een pak aangenamer!
-tank ontroest, maar moet nog eens beter gebeuren
-tankembleempje gemonteerd
-koppeling afgesteld, kan terug in neutraal!
-spaakje gevonden, maar deze wilt er nog niet direct tussen
-ondertussen ook al eens mijn cilinder en dergelijke er moeten afhalen en zoeken zoeken zoeken, want borgmoertje om de kleppen te stellen was spoorloos (via olieterugvoer naar carter geschoven, maar uiteindelijk toch teruggevonden!)
-nieuwe imi seat cover is onderweg
Hier nog enkele foto's van wat kuiswerk en hoe hij er nu bij staat. Mijn excuses voor de mindere kwaliteit, ik heb geen fancy smartphone en was iets te lui om een degelijk fototoestel te zoeken!
Naftkraantje uitgekuist, reed ineens stukken beter!
voor:
na:
uitlaatklep zag er niet al te best uit, en deze zweette ook wat als ik er wat remmenreiniger langs de uitlaatpoort inspoot. Inslijpen?
Nieuwe koplampunit
Hier maskeert de zon mooi de grote bluts in mijn tank
Als je nog zo'n batterij/frame cover hebt hoor ik het graag, dan kan ik dit lelijk ding vervangen.
Bestaat er trouwens een cover die ook over die uitstekende as (van de trappers) past?
Ondertussen al vele kleine dingetjes gedaan maar spijtig genoeg nooit echt veel tijd om eraan door te werken. Wel ook nog wat vragen
-Eerst en vooral al de verlichting in orde gebracht. Is het logisch dat er bij high beam in de koplamp gewoon een ander lampje van ook 25W aangaat (dus geen verschil in lichtsterkte)? Ook geeft mijn achterlicht wel heel weinig licht vind ik, met die 5W voor gewoon licht en 21W voor het stoplicht (of moet dit omgekeerd?).
- eindelijk degelijke steppenbalk, rijdt al een pak aangenamer!
-tank ontroest, maar moet nog eens beter gebeuren
-tankembleempje gemonteerd
-koppeling afgesteld, kan terug in neutraal!
-spaakje gevonden, maar deze wilt er nog niet direct tussen
-ondertussen ook al eens mijn cilinder en dergelijke er moeten afhalen en zoeken zoeken zoeken, want borgmoertje om de kleppen te stellen was spoorloos (via olieterugvoer naar carter geschoven, maar uiteindelijk toch teruggevonden!)
-nieuwe imi seat cover is onderweg
Hier nog enkele foto's van wat kuiswerk en hoe hij er nu bij staat. Mijn excuses voor de mindere kwaliteit, ik heb geen fancy smartphone en was iets te lui om een degelijk fototoestel te zoeken!
Naftkraantje uitgekuist, reed ineens stukken beter!
voor:
na:
uitlaatklep zag er niet al te best uit, en deze zweette ook wat als ik er wat remmenreiniger langs de uitlaatpoort inspoot. Inslijpen?
Nieuwe koplampunit
Hier maskeert de zon mooi de grote bluts in mijn tank
Als je nog zo'n batterij/frame cover hebt hoor ik het graag, dan kan ik dit lelijk ding vervangen.
Bestaat er trouwens een cover die ook over die uitstekende as (van de trappers) past?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 28 feb 2013 18:08
- Bezit: SS50, Dax
- Locatie: BE
Re: Franse ss50
Mooi! Hoe heb je die uitlaat terug zo proper gekregen?
Staalwol en Belgom?
Staalwol en Belgom?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
- Bezit: Honda ss50z k1
- Locatie: Mechelen (België)
Re: Franse ss50
nope, enkel een doekje met wat turtle wax metal en chrome polisch.Glenn-N schreef:Mooi! Hoe heb je die uitlaat terug zo proper gekregen?
Staalwol en Belgom?
Re: Franse ss50
Als de uitlaatklep wat lekt, deze even opnieuw inslijpen. Die kap voor de trappers bestaat en die noemen wij "trappereitje". Deze kap heeft namelijk de vorm van een ei, vandaar de naam. Ik heb er ooit een NOS bij Houtie vandaag gehaald. Misschien dat hij nog een mooi exemplaar heeft liggen. Let er wel op dat ze voor de ss in het zwart en in het grijs zijn!! Ook die van een c50 past en dan heb je de verkeerde kleur grijs te pakken.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 14 feb 2014 17:55
- Bezit: Honda ss50z k1
- Locatie: Mechelen (België)
Re: Franse ss50
Dit gaat dan over die originele kunststof delen vermoed ik? Ik had liever iets aluminium gezien, maar denk niet dat ik dat zal vinden (later misschien eens zelf proberen te maken). En is dat Houtie van dit forum waar u het over heeft? Ben nogal een leek op dit vlak dus ken de vaste waarden nog niet helemaalEric schreef:Als de uitlaatklep wat lekt, deze even opnieuw inslijpen. Die kap voor de trappers bestaat en die noemen wij "trappereitje". Deze kap heeft namelijk de vorm van een ei, vandaar de naam. Ik heb er ooit een NOS bij Houtie vandaag gehaald. Misschien dat hij nog een mooi exemplaar heeft liggen. Let er wel op dat ze voor de ss in het zwart en in het grijs zijn!! Ook die van een c50 past en dan heb je de verkeerde kleur grijs te pakken.
-
Online
- chaly addict
- Berichten: 18900
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Franse ss50
Houtie is een forumnaam en een eitje is van blik.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.