Kleine vragen topic
-
Jaime
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda st70 146cc nice blok
Porsche 944 2.5L rood
Porsche 944 Turbo 2.5L 250Pk - Locatie: Ede
Re: Kleine vragen topic
Is er iemand die mij het kleur nummer kan geven van de velgen en Duitse spadjes van een Honda st50g? zag op de FAQ staan dat het ral 9006 is maar dit lijkt me nogal donker?
-
Glenn-N
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: SS50, Dax
Ja, maar het probleem zijn die chroom ringen.butt head schreef:de poten zijn van aluminium.
maar ik denk dat het behoorlijk prijzig gaat zijn om het te laten lassen.
heb je al geprobeerd een ander onderpootje te scoren.
Mijn huidige ringen hebben duidelijke gebruikssporen maar zien er desondanks nog wel gewoon goed uit.
Overplaatsen lijkt me geen optie want die dingen zitten muurvast en dan loopt je kans op beschadiging.
Kans is groot dat ik de helicoil eruit haal en het gat laat dichtlassen om dan nieuwe m6 te tappen.
Misschien dat ik dit bij Coos laat doen.
-
Glenn-N
Ik gebruik RAL9006 voor carters, vorkbenen en stuurplaat. Motip Autolack Acryl 55400 is dat.Jaime schreef:Is er iemand die mij het kleur nummer kan geven van de velgen en Duitse spadjes van een Honda st50g? zag op de FAQ staan dat het ral 9006 is maar dit lijkt me nogal donker?
Helemaal niet donker naar mijn mening, erg mooi.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
doe maar niet. voor de prijs dat hij het doet kan je 4 complete voorvorken kopen.Glenn-N schreef:Ja, maar het probleem zijn die chroom ringen.butt head schreef:de poten zijn van aluminium.
maar ik denk dat het behoorlijk prijzig gaat zijn om het te laten lassen.
heb je al geprobeerd een ander onderpootje te scoren.
Mijn huidige ringen hebben duidelijke gebruikssporen maar zien er desondanks nog wel gewoon goed uit.
Overplaatsen lijkt me geen optie want die dingen zitten muurvast en dan loopt je kans op beschadiging.
Kans is groot dat ik de helicoil eruit haal en het gat laat dichtlassen om dan nieuwe m6 te tappen.
Misschien dat ik dit bij Coos laat doen.
de poten met de chrome ringen zijn makkelijk te vinden. alle nederlandse ss50's en cd50's hadden die dingen.
de poten met chrome bussen zijn veel moeilijker.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
-
Glenn-N
Serieus?
Wat moet ik verwachten qua prijs? Heb er geen idee van.
Wat moet ik verwachten qua prijs? Heb er geen idee van.
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
als je alleen het aluminium pootje zoekt met het chromen ringetje afhankelijk hoe hij er uit ziet. 20,-
ik praat niet alleen maar poep
-
Glenn-N
Ik bedoelde eigenlijk de prijs voor het lassen?
Vanwaar de hoge prijs + moeilijkheid? Gat vullen? Alu?
Vanwaar de hoge prijs + moeilijkheid? Gat vullen? Alu?
Weet iemand zo de juiste vlotterhoogte voor een standaard pc12a carburateur (SS)? Thanks!
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.
Weet iemand wat voor een banjo's ik moet gebruiken voor een YX150 blok? Ben bang dat als ik de boel loshaal ik t meteen moet vervangen maar dan wil ik t juiste spul in huis hebben. Moet een 90 graden hoekje op komen ipv recht vooruit.
-
Stoel
- 4T-MSB regular
- Bezit: Veel roest op drie wielen
Een vriend van me heeft een SMC-50 op het oog, maar die staat op snor kenteken. Hij zou hem willen laten omkeuren tot brommer.
Heeft iemand enig idee of dit zonder al te veel moeite kan?
Is het een kwestie van hem 45 km/u te laten lopen en langs een RDW station gaan?
Ik vond net iets dat het €186 kost om hem opnieuw te laten keuren, maar dit kan ik niet terug vinden op de RDW site. Iemand enig idee?
Heeft iemand enig idee of dit zonder al te veel moeite kan?
Is het een kwestie van hem 45 km/u te laten lopen en langs een RDW station gaan?
Ik vond net iets dat het €186 kost om hem opnieuw te laten keuren, maar dit kan ik niet terug vinden op de RDW site. Iemand enig idee?
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Ik denk dat ie daar te nieuw voor is om zomaar om te laten keuren.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
apae01
- 4T-MSB addict
- Bezit: CB50, teveel P50's en auto's
RDW site ligt er (even?) uit dus is het lastig om de nu geldende regels op te zoeken, maar ik heb dit gevonden:
En zowaar, RDW site is weer bereikbaar. http://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Wij ... fiets.aspx geeft je de actuele info.
Voor een oudere brommer is het eenvoudiger en hoef je alleen de constructiesnelheid aan te passen en opnieuw te keuren bij een RDW keuringstation.In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als de bromfiets in gebruik is genomen na 31 december 1997 kan de bromfiets worden omgebouwd als de bromfiets kan voldoen aan zowel de permanente eisen* als de toelatingseisen.
Deze keuring wordt alleen uitgevoerd op het testcentrum in Lelystad.
Voor het maken van een afspraak en het stellen van (technische) vragen kunt u terecht bij de afdeling IKS.
Deze is te bereiken via 079-3458302 of iks@rdw.nl. De kosten hiervoor bedragen ongeveer € 190,00.
En zowaar, RDW site is weer bereikbaar. http://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/Wij ... fiets.aspx geeft je de actuele info.
In the beginning there was nothing, which exploded.
waarom koopt hij dan niet gewoon een super met een geel plaatje?????
beetje raar een nog steeds leverbare snor brommer kopen om die om te laten keuren naar een (ook nog steeds leverbare) brommer.
sowieso beetje raar om extra geld uitgeven aan een super
beetje raar een nog steeds leverbare snor brommer kopen om die om te laten keuren naar een (ook nog steeds leverbare) brommer.
sowieso beetje raar om extra geld uitgeven aan een super
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Juist daarom is omkeuren hoogstwaarschijnlijk goedkoper.
-
Stoel
- 4T-MSB regular
- Bezit: Veel roest op drie wielen
Er is geen brommer smc binnen het budget, wel een snor inclusief laten keuren.Mano schreef:waarom koopt hij dan niet gewoon een super met een geel plaatje?????
sowieso beetje raar om extra geld uitgeven aan een super![]()
SMC ipv een originele? geen gezeik met rotte plekken, 6v of 12v oude meuk. De jongen wil gewoon een brommer die het doet waar hij niet aan hoeft te sleutelen (en ik ook niet want daar gaat het op neerkomen).
Bedankt voor de reacties, ik zal het doorgeven.