Vorige week een nieuwe cilinder + zuiger en zuigerveren gemonteerd. Ook mijn cilinderkop vakkundig laten reviseren. Ik heb de brommer vervolgens even gestart (tank lag nog bij de spuiter dus zelf een tankje gemaakt van een plastic flesje, zag er heel droog uit) en de motor liep erg mooi! Helemaal in de wolken natuurlijk en kon niet wachten tot mijn tank eindelijk klaar was.
De tank gisteren opgehaald en samen met een nieuw benzine kraantje en een nieuwe ori gaskabel direct gemonteerd op de brommer.
Na de brommer gestart te hebben liep de brommer eventjes stationair maar minder mooi dan voordat ik de gaskabel + tank had geinstalleerd. Hij liep wat hakkeliger. Een paar seconden laten schoot hij opeens hoog de toeren in terwijl ik niks deed. Leek wel of hij op hol sloeg. Nog 2 keer gestart maar exact hetzelfde scenario. De stationairschroef leek niet meer te werken dus even bij de carb gekeken. Gasschuifje zit er goed om in en hij lijkt ook helemaal tot beneden in de carb te komen. Ook de gaskabel goed gesmeerd en nagelopen of deze correct gemonteerd zat maar ook hier zie ik niks vreemds aan.
Besloten volgende dag verder te kijken naar het probleem. De carb vandaag iets los gehaald en binnen in gekeken maar ik zie niets vreemds. De pakking tussen het spruitstuk en de cilinder gecontroleerd maar ook deze zag er prima uit (geen valse lucht ofzo). tussen de carb en het spruitstuk zit een zwarte plastic isolater (zit voor de rest geen pakking tussen) dus daar kan het probleem volgens mij ook niet aanliggen.
De brommer loopt nu dus helemaal niet meer en ik heb werkelijk geen idee waar ik het nog moet zoeken wat betreft de brommer aan de praat krijgen
Tot overmaat van ramp houdt mijn accu er ook mee op en loopt mijn nieuwe ori benzinekraan ook nog door op de sluitstand. Alle tosti's nog aan toe wat een dag.
Iemand ideeën?