Het heeft lang geduurd, te lang eigenlijk.
Maar nu kan ik van start gaan, op de HVN site staan een aantal foto's van de onderdelen welke ik mogelijk ga monteren :
Frame CT70 Trail op motorkenteken
Vast staan : Dytona 150 CC ,4 kleps motorblok
Kitaco uitlaat, dikke bocht
NSR voorvork
Maxxis low pressure banden 12 inch
Voor remschijf Dytona of een ander merk ben ik nog in overleg over.
Velgen 12 ", zwart nog in overleg(zie ook foto's)
Achter normale remschoenen
De machine wordt geheel zijde glans zwart, het blok wordt ook zwart behalve de kop.
Belettering in het Japans, een goede vriend vertaalt alles, de stickers laat ik maken.
De knipperlichten weet ik nog niet, net een boek gekregen van het Italiaanse merk Rizoma, zeer futuristisch.
Spiegels, van Rizoma, futuristisch
Koppelings- en remhandel van Rizoma
voetsteunen,Rizoma
stuurbeschermers,Rizoma
Het wordt een super bike, die gebouwd gaat worden door mijn technische team.
Uiteindelijk wordt hij verkocht t.b.v. de stichting "make a Wish "
geraamde kosten 8.000 + euro
Als deze klaar is wordt er opnieuw een DAX gebouwd met een Honda Nice blok.
.
DAX project
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: DAX project
*Low profile banden, low pressure is niet best voor de velgen en het rijgedrag *
Ben benieuwd welk type velg je gaat gebruiken, veel meer keus tegenwoordig.
(Aha, heb even gespiekt)
Ben benieuwd welk type velg je gaat gebruiken, veel meer keus tegenwoordig.
(Aha, heb even gespiekt)
Re: DAX project
Ik laat mij beraden door een expert op race gebied. De zilveren velgen laat ik zwart adoniseren net als alle andere zilver// grijze delen. In Berlijn schijnt een geheel zwarte gepitte Dax rond te rijden het wordt geen copie,m natuurlijk. De meeste velgen set zijn voorbereid voor schijfremmen voor en achter. Ik wil Brembo 4 cubs, dus 8 in het totaal. Ik ben al dag en nacht bezig iets fraais te bedenken. Genoeg ideeën maar het moet wel passen. De achterbouw wordt + 2 of + 4.nielspbr schreef:*Low profile banden, low pressure is niet best voor de velgen en het rijgedrag *
Ben benieuwd welk type velg je gaat gebruiken, veel meer keus tegenwoordig.
(Aha, heb even gespiekt)
Eind januari moet ik alles in huishebben en dar begint de werkelijke lol. Het bouwen. Daar zal ik foto's van maken en op de HVN site plaatsen.
Iemand uit mijn team gaat de machine,m ik ben er altijd bij,inrijden omdat het kicken zwaar is. Misschien kan ik er nooit op rijden, de lol is des te groter.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 28 jan 2007 10:02
- Bezit: CF70 1974,
CB50F,
SS50 (moto)1971,
C50 (moto)1968,
C50AT1984 (uitgeleend)
amigo,
CT200 moto 1964
CB92,1961 - Locatie: West-Vlaanderen
Re: DAX project
Hey Herman,
Zoals ik zaterdag laatst al tegen je zij:
Wil je echt speciaal gaan dan heb je het volgende nodig:
12" hoogschouder alu spaakvelgen.
Dikke duplex voorrem (cb125k3 type)
Achter een SS125 rem.
Dit zal zeker remmen als een geen ander.
Indien die duplex niet netjes kan worden ingespaakt, dan kan je ook
gaan voor een SS125 voorrem.
Dit is dan wel een gewoon type, maar dat weet je wel hé.
Ook de oude type stuurunits gebruiken zodat je weinig kabeltjes hebt en
alles netjes in het stuur kan wegwerken.
Als achterlicht zou ik er eentje nemen van een monkey j-type.
Klein en o zo mooi.
Geen pinkers en toeter, dat is enkel maar ballast.
Als uitlaat zou ik gaan voor een dubbele takegawa.
Zelf heb ik die op mijn moto chaly zitten en ben er erg tevreden over.
Het maakt een mooi donker geluid zonder associaal te zijn.
De dempers kan je ook mooi zwart laten poederlakken/anodiseren.
Ik zal je enkele foto's doorsturen van mijn zadel dat ik destijds heb gemaakt
zodat je wat inspiratie kan opdoen.
grtz
jeffrey
Zoals ik zaterdag laatst al tegen je zij:
Wil je echt speciaal gaan dan heb je het volgende nodig:
12" hoogschouder alu spaakvelgen.
Dikke duplex voorrem (cb125k3 type)
Achter een SS125 rem.
Dit zal zeker remmen als een geen ander.
Indien die duplex niet netjes kan worden ingespaakt, dan kan je ook
gaan voor een SS125 voorrem.
Dit is dan wel een gewoon type, maar dat weet je wel hé.
Ook de oude type stuurunits gebruiken zodat je weinig kabeltjes hebt en
alles netjes in het stuur kan wegwerken.
Als achterlicht zou ik er eentje nemen van een monkey j-type.
Klein en o zo mooi.
Geen pinkers en toeter, dat is enkel maar ballast.
Als uitlaat zou ik gaan voor een dubbele takegawa.
Zelf heb ik die op mijn moto chaly zitten en ben er erg tevreden over.
Het maakt een mooi donker geluid zonder associaal te zijn.
De dempers kan je ook mooi zwart laten poederlakken/anodiseren.
Ik zal je enkele foto's doorsturen van mijn zadel dat ik destijds heb gemaakt
zodat je wat inspiratie kan opdoen.
grtz
jeffrey
Al is de dax nog zo snel, mijn cb achterhaalt hem wel.
Re: DAX project
Ik kan natuurlijk alles inspaken, zolang de naaf maar niet groter is dan de velghondaman schreef:Hey Herman,
12" hoogschouder alu spaakvelgen.
Dikke duplex voorrem (cb125k3 type)
Achter een SS125 rem.
Dit zal zeker remmen als een geen ander.
Indien die duplex niet netjes kan worden ingespaakt, dan kan je ook
gaan voor een SS125 voorrem.
jeffrey
''UNOX MAN''
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 06 mei 2013 21:31
- Bezit: CY50 1978
HD DuoGilde 1961
HD StreetBob 2010
HD Eigenbouw Coppertone
MotoGuzzi Falcone 1970
GoGo Scooter 1954
Re: DAX project
hoe is het met dit project?
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: DAX project
storzvogel schreef:hoe is het met dit project?
het blok staat te koop. dus ik denk dat het project gestrand is.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- RaRe
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 08 jun 2007 21:58
- Bezit: CT70 Dax (1971) Blauw oldtimer motorkenteken
CD175 met CL175 ombouw is helaas verkocht... - Locatie: Maarssen
Re: DAX project
Dat blok past ook niet onder een Dax, het bovenste ophangpunt is te dik (verstevigd tov een origineel blok), en past alleen als je die ijzeren versteviging op het frame (onder de luchtfilter, net boven het blok) afzaagt. Dat is iets wat je gewoon niet moet doen...
De kleinste motor op de snelweg, en 100 is hard genoeg