Beste mede 4takt bestuurders,
Zoals de titel al aangeeft loopt mijn ss50 te snel. In feite is dat niet het echte probleem, dat is namelijk de Nederlandse wet met zijn belachelijk hoge boetes voor te snel rond crossen op je brommert. Hier valt helaas niet zo veel aan te veranderen of ik moet de politiek in gaan maar ik ambieer geen politieke carriere.. Dan komen we dus uit op het minder hard laten lopen van de ss50 zodat wanneer er een rollerbank aan te pas komt ik niet 230 euro lichter ben.
Mijn ss50 loopt nu met een originele 49cc cilinder + 17mm ori carb + DH uitlaat 80 km per uur bij vol gas in zijn 4. Hoe kan ik deze topsnelheid op een degelijke manier terugbrengen zonder raar gebeun aan de brommer?
Alvast bedankt
ss50 loopt te snel (80km)
Re: ss50 loopt te snel (80km)
Kleinere carburateur (10 of 12 mm), vastgezet vliegwiel.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Busje op de gasschuif.
-
Stoel
- 4T-MSB regular
- Bezit: Veel roest op drie wielen
Ik heb dit probleem ook met mijn monkey, weliswaar geen 80 maar de 70 lukt wel. Een busje op de gasschuif heb ik geprobeerd maar dit werkte niet zoals gewenst. Hij loopt nog 70 alleen duurt het langer voordat het zover is.
Trouwens, als je brom te hard loopt kost het je niet perse 230 maar ook je kentekenbewijs.
Trouwens, als je brom te hard loopt kost het je niet perse 230 maar ook je kentekenbewijs.
Gaan jullie er vanuit dat de snelheidsmeter klopt?
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
Soop
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda CD50 '71
SMC super50 C50 imi (van de vrouw)
Scoopy OT
Transalp 600V - Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
wat is je tandwielverhouding nu? Wellicht bereik je met de combnatie van een kleiner voortandwiel en een busje boven de gasschuif een gewenst resultaat. Voor het busje hebt ik een stukje pvc pijp gebruikt, ook aan de zijkant inzagen en je zet hem er zo op zonder je gasschuif van de kabel te halen
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Met 17mm moet je er een (relatief) flink stuk buis in zetten zodat een heel klein stukje lichthoogte overhoud.
Wat Eric zegt, kleinere carb. Wat voor vliegwiel zit er nu op die ontsteking?
Wat Eric zegt, kleinere carb. Wat voor vliegwiel zit er nu op die ontsteking?
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
weet je 100% zeker dat er een 50cc op zit
zo veel 50cc blokken ken ik niet die 80 lopen.
heel vaak zet men een 70cc met giet fout er op en zeggen ze dat het 50cc is.
zo veel 50cc blokken ken ik niet die 80 lopen.
heel vaak zet men een 70cc met giet fout er op en zeggen ze dat het 50cc is.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
martijnvl
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: ss50
- Contacteer:
ik heb de cilinder + zuiger bij johannes van de 4stroke bike center gehaald dus ik ga ervan uit dat dit klopt. Ook mijn kilometer teller klopt. Gecheckt met een kilometer app op de telefoon. Daarnaast reed ik de puch van een vriend er dubbel en dwars uit en dat ding rijd 65.
Ik heb een vastgezet vliegwiel maar ik heb geen zin om daar aan te kloten. De carburateur verwisselen lijkt mij wel een fijne oplossing. Ik ben nog wel benieuwd naar ervaringen voordat ik een andere carb aanschaf. En voor welke grote zou ik moeten gaan een 10mm of 12mm? Wat zit er eigenlijk origineel op een ss50? Vragen, vragen, vragen..
Ik heb een vastgezet vliegwiel maar ik heb geen zin om daar aan te kloten. De carburateur verwisselen lijkt mij wel een fijne oplossing. Ik ben nog wel benieuwd naar ervaringen voordat ik een andere carb aanschaf. En voor welke grote zou ik moeten gaan een 10mm of 12mm? Wat zit er eigenlijk origineel op een ss50? Vragen, vragen, vragen..