Beste forumleden,
Ik ben bezig een Honda c310 weer gangbaar te maken. hij rijdt heerlijk alleen zijn er een paar problemen.
ten eerste komt er ongelofelijk veel blauwe rook uit de uitlaat, en lekt hij als hij stilstaat een beetje olie. ik ben erachter gekomen dat dit misschien door een versleten keerring kan komen?
verder is het standaard afgebroken. deze is toch handig om er op te hebben. kan ik deze er weer opzetten? en moet ik dat misschien lassen? of kan dit niet en moet ik er een soort van fiets standaard opzetten?
En heeft iemand tips hoe ik mijn nieuwe buddy dekje er weer fatsoenlijk omheen krijg?(oude was compleet versleten)
Gr Bart
honda c310 rook+olie uit uitlaat en standaard
-
barthondac310
- 4T-MSB beginner
- Bezit: honda c310
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Re: honda c310 rook+olie uit uitlaat en standaard
Kan ook zijn dat je zuiger/veren/cilinder of klepgeleiders een beetje op zijn!
Er komt n.l. olie in de verbrandingsruimte! (blauwe rook uit de uitlaat) En da mag nie.
Olie lekkage kan een keerring zijn, maar ook versleten zuiger/veren, omdat er teveel druk wordt opgebouwd in je carter, en dat de olie uit de carterontluchting gegooid wordt.(lekkage achter je blok)
Deze problemen heb ik ook met m'n C320s, maar heb een extra carterontluchting-pijpje op de olievuldop, en lekt geen olie meer!
Verder denk ik er aan om de hele cilinder en alles wat erin zit te vervangen door nieuw spul.
De standaard heb ik ook moeten/laten lassen.
En ik zou ook graag een nieuwe buddyovertrek willen!
Er komt n.l. olie in de verbrandingsruimte! (blauwe rook uit de uitlaat) En da mag nie.
Olie lekkage kan een keerring zijn, maar ook versleten zuiger/veren, omdat er teveel druk wordt opgebouwd in je carter, en dat de olie uit de carterontluchting gegooid wordt.(lekkage achter je blok)
Deze problemen heb ik ook met m'n C320s, maar heb een extra carterontluchting-pijpje op de olievuldop, en lekt geen olie meer!
Verder denk ik er aan om de hele cilinder en alles wat erin zit te vervangen door nieuw spul.
De standaard heb ik ook moeten/laten lassen.
En ik zou ook graag een nieuwe buddyovertrek willen!
-
barthondac310
- 4T-MSB beginner
bedankt voor het snelle bericht, ik wil graag makkelijk beginnen met die keerring. welke keerring zou ik dan nodig hebben en is dit moeilijk om te vervangen? wat kost het ongeveer om de zuiger etc te vervangen? en kan ik dat zelf doen?
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968 - Locatie: Casteren
Ik zou dan vier keerringen vervangen 2x trapas, 1x voortandwielas, 1x krukas ontstekingskant.
Die kan je er allevier van buitenaf er uitpeuteren, wel eerst je olie aftappen.
Voor een nieuwe zuiger moet je even met je cilinder naar loef, leertouwer of coos matser, ze meten hem op en je krijgt de goeie zuiger. Kost misch. 30,- en de keerringen iets van 10-20,- . Neem daar meteen een poelietrekker een liter olie, klepslijppasta en klepslijptooltje, aftapplugring en een cilinder pakkingset mee. Alles misch. 100,-
Gr Wim.
Voor een nieuwe zuiger moet je even met je cilinder naar loef, leertouwer of coos matser, ze meten hem op en je krijgt de goeie zuiger. Kost misch. 30,- en de keerringen iets van 10-20,- . Neem daar meteen een poelietrekker een liter olie, klepslijppasta en klepslijptooltje, aftapplugring en een cilinder pakkingset mee. Alles misch. 100,-
Gr Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
Juist, helemaal goed...Na deze dingen gedaan te hebben, heb je een geweldig blokje, en kan je er weer jaren tegen.wim V8 schreef:Ik zou dan vier keerringen vervangen 2x trapas, 1x voortandwielas, 1x krukas ontstekingskant.
Gr Wim.
Voor verdere info, gewoon op dit forum, of je zoekt op you-tube in het algemeen. Zo kom je een heel eind.
Wat ooit in elkaar is gezet, krijg jij ook weer uit en in elkaar! Niet bang zijn..gewoon doen.
Succes.
-
barthondac310
- 4T-MSB beginner
Beste forumleden.
ik heb nu de kering en de zuigerveren vervangen alleen dit bleek toch niet het probleem te zijn nu denk ik dat het aan de klepgeleiders ligt. Ik heb de kleppen er al af gehaalt en er zit wat speling op en nu wil ik die buisjes vervangen alleen moet dit door een bedrijf gebeuren. Weet iemand welk bedrijf dit kan in de buurt van den haag?
Gr Bart
ik heb nu de kering en de zuigerveren vervangen alleen dit bleek toch niet het probleem te zijn nu denk ik dat het aan de klepgeleiders ligt. Ik heb de kleppen er al af gehaalt en er zit wat speling op en nu wil ik die buisjes vervangen alleen moet dit door een bedrijf gebeuren. Weet iemand welk bedrijf dit kan in de buurt van den haag?
Gr Bart