Blokje spoelen na het stralen
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Re: Blokje spoelen na het stralen
Dan heb je past echt bami 
- Mike Mechanic
- 4T-MSB addict
- Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Een PH van 0,5 noem jij licht zuur?mcc schreef:water heeft pH 0.5, lichtelijk zuur, dus roesten. Met bouilon wordt het pH -0.5, basisch, dus geen roest.
En 'n negatieve PH bestaat niet.
Bouillon is doorgaans flink gezout, zout en aluminium zijn geen vriendjes . . .
ホンダ
-
Thijskron
- 4T-MSB regular
- Bezit: ss50 cafe racer, zelfbouw atc70, xl50 (to be crosser), bakbrommer
Water heeft een PH waarde van 7. hoe lager de PH waarde hoe zuurder de stof is en een hoge ph waarde geeft aan hoe basisch een stof is. Een basische oplossing kan net zo schadelijk zijn als een zure oplossing.
Vind je het niet mooi, maak het dan mooi.
-
mcc
- 4T-MSB regular
- Bezit: CB50K1, SS50ZK1, SS50ZE.
ha ja foutje, ik bedoelde water heeft pH 6.5 ofzo, iets zuur en bouillon 7.5 iets basisch. Als het niet basisch genoeg is kan je ook ketchup of mayo erbij doen. Overigens voor de experts onder u, beton staal roest niet omdat beton basisch is. Zoek maar na.
-
mcc
- 4T-MSB regular
@mike mechanic, kan je uitleggen waarom zout geen vriendjes is met alu? Ik ben nu wel in de war want gisteren schreef nog iemand om ipv glasparels, met zout schoon te maken. Zout is volgens mij NaCl. Alu roest is volgens mij een verbinding van AL en O2. Wat doet dan die NaCl?
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
als je in de winter rijdt met gepolierde stukken, carters/naven/onderpoten china-NT dax, en er is gestrooid (zout/zand mengeling hier in België) dan krijg je een aanslag en dat wordt dan zo'n wit poeder, laat je dit langer zitten dan krijg je bloemkolen structuurmcc schreef:@mike mechanic, kan je uitleggen waarom zout geen vriendjes is met alu? Ik ben nu wel in de war want gisteren schreef nog iemand om ipv glasparels, met zout schoon te maken. Zout is volgens mij NaCl. Alu roest is volgens mij een verbinding van AL en O2. Wat doet dan die NaCl?

en na een tijd zonder te behandelen heb je dit (zelfs onder de verf kan dit gebeuren):

en om dat er nadien terug uit te polieren/polijsten
dit is dus: alu en zout...
- Mike Mechanic
- 4T-MSB addict
- Bezit: 1 (jur) het houden of genieten ve zaak, die iemand in zijn macht heeft, alsof zij aan hem toebehoort 2 al iemands bezittingen.
Leesvoer onder "CORROSIE GEDRAG VAN ALUMINIUM";mcc schreef:@mike mechanic, kan je uitleggen waarom zout geen vriendjes is met alu? Ik ben nu wel in de war want gisteren schreef nog iemand om ipv glasparels, met zout schoon te maken. Zout is volgens mij NaCl. Alu roest is volgens mij een verbinding van AL en O2. Wat doet dan die NaCl?
http://www.aluminiumcentrum.nl/aluminiu ... deling.pdf
ホンダ
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
Joh, daar is allemaal niets van waar. Als je aluminium in Anton's kippenbouillon spoelt, in mamma's vaatwasser, dan overkomt je bovenstaande plaatjes niet.
Pfff.
Leer nu eens dat Anton altijd gelijk heeft.
Pfff.
Leer nu eens dat Anton altijd gelijk heeft.

-
Ilja1974
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda Cd50 '72
Ze gebruiken ook een zuur oplossing om gelast aluminium weer mooi schoon te krijgen dus zo slecht zal het gene wat wij willen doen niet zijn.
Verwacht nou niet echt dat na een ritje vaatwasser of in de soep je hele carter zo opgevreten is dat ie naar het grijze archief kan.
Gewoon lekker wat dingen proberen en dan weer lekker je blokje opbouwen.
Verwacht nou niet echt dat na een ritje vaatwasser of in de soep je hele carter zo opgevreten is dat ie naar het grijze archief kan.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
En google zout eens. NaCl is keukenzout. Er zijn nog tig zoutverbindingen en het prettige is dat zout oplost in water en glasparels niet. Het irritante aan Anton is dat als ie iets niet weet hij allerlei zaken gaat beweren die hij beter gewoon als vraag kan neerzetten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Ik weet niet waar je deze onzin vandaan haalt maar geloof niet alles wat je hoort, ik als lasser van zowel rvs als alu ( ruim 20 jaar ), kan je uit je dromen helpen dat je een zuur beslist niet gebruikt om alu schoon te maken!!!! Aluminium wat gelast is moet je altijd behandelen anders gaat het oxideren ( krijgt een witte laag erover, wat ook een soort bescherming is, eenmaal geoxideerd, oxideerdt het niet verder, maar ziet er niet uit ), dus het is of polijsten en aflakken of in kleur natspuiten of poedercoaten of anodiseren. En dan heb je ook nog verschillende anode lagen die ze aan kunnen brengen voor verschillende toepassingen.......Ilja1974 schreef:Ze gebruiken ook een zuur oplossing om gelast aluminium weer mooi schoon te krijgen dus zo slecht zal het gene wat wij willen doen niet zijn.
Rvs wordt inderdaad gepassiveerd dat gaat een zuurbad in om de lassen schoon te maken en verkleuringen weg te halen. maar aluminium gaat zeker geen zuurbad in!!! En een mooie alu las is altijd schoon omdat je alu voor het lassen al extreem schoon moet maken anders krijg je onzuiverheden in je las en dat wil je niet met een alu las.
Ik heb gesproken.......
Laatst gewijzigd door Toni67 op 07 jun 2015 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Even ter info voor jullie........lees onderstaande.....
- Mike Mechanic
- 4T-MSB addict
Herhaling kan geen kwaadToni67 schreef:Even ter info voor jullie........lees onderstaande.....
ホンダ
-
mcc
- 4T-MSB regular
wat Ilja1974 bedoelt is de alu lasnaad NA! het lassen met zuur schoonmaken. Dat wordt beslist gedaan. Op alu wordt van nature altijd alu oxide gevormd. Bij het lassen is deze laag niet mooi homogeen en ziet het er niet mooi uit. Zuur lost deze Al oxide op. Daarna wordt van nature weer een gelijkmatige Al oxide laag gevormd en ziet het er schoon uit.
MCC je weet totaal niet waar je het over hebt, als ik jou vertel dat een alu las, als het netjes gelast is zelfs glimpt wat ben jij dan raar uit je nek aan het lullen kerel, ik las al meer dan 20 jaar alu en dan kom jij met zo'n lul verhaal????
Maar ga jij je alu maar met zuur behandelen.......
Heb je überhaupt ervaring met het lassen en bewerken van aluminium MCC??????
Maar ga jij je alu maar met zuur behandelen.......
Heb je überhaupt ervaring met het lassen en bewerken van aluminium MCC??????